source: 2012/27/MiloH/pong/pong/pong/pong.cs @ 3479

Revision 3479, 5.2 KB checked in by mianheha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusylos = new Vector(0, 500);
12    Vector nopeusalas = new Vector(0, -500);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject vasenreuna;
17    PhysicsObject oikeareuna;
18
19    IntMeter pelaajan1pisteet;
20    IntMeter pelaajan2pisteet;
21
22    PhysicsObject maila1;
23    PhysicsObject maila2;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        luokentta();
28        aloitapeli();
29        lisaalaskurit();
30        Asetaohjaimet();
31
32       
33       
34       
35        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
36        pallo.Hit(impulssi);
37
38       
39    }
40    void luokentta()
41    {
42         pallo = new PhysicsObject(40, 40);
43        Add(pallo); 
44        pallo.Shape = Shape.Circle;
45       
46        pallo.Restitution = 1.0;
47       
48       maila1 = luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49       maila2 = luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
50
51       vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
52       vasenreuna.Restitution = 1.0;
53       vasenreuna.IsVisible = false;
54
55       oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
56       oikeareuna.Restitution = 1.0;
57       oikeareuna.IsVisible = false;
58
59       alareuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alareuna = Level
61
62       AddCollisionHandler(pallo, kasittelepallontormays);
63       
64       
65        Level.BackgroundColor = Color.Green;
66        Level.CreateBorders(1.0, false);
67       
68        Camera.ZoomToLevel();
69
70       
71
72    }void aloitapeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
75        pallo.Hit(impulssi);
76       
77
78}
79    PhysicsObject luomaila(double x, double y)
80    {
81        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
82        maila.Shape = Shape.Rectangle;
83        maila.X = x;
84        maila.Y = y;
85        maila.Restitution = 1.0;
86        Add(maila);
87        return maila;
88
89    }
90    void Asetaohjaimet()
91    {
92       
93        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, asetanopeus, "pelaaja 1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusylos);
94        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila1 ,Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, asetanopeus, "pelaaja 1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusalas);
96        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila1 ,Vector.Zero);
97       
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, asetanopeus, "pelaaja 2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusylos);
99        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila2 ,Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, asetanopeus, "pelaaja 2: liikuta mailaa alas" , maila2, nopeusalas);
101        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila2 ,Vector.Zero);
102
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
104
105        ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, asetanopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusylos );
106    ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero );
107    ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, asetanopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusalas );
108    ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released,asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero );
109
110    ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, asetanopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusylos );
111    ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero );
112    ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, asetanopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusalas );
113    ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, asetanopeus
114        , null, maila2, Vector.Zero );
115
116    ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
117    ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
118    }
119    void asetanopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
120    {
121        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
122        {
123            maila.Velocity = Vector.Zero;
124            return;
125        } 
126        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
127        {
128            maila.Velocity = Vector.Zero;
129            return;
130        }
131           
132        maila.Velocity = nopeus;
133
134    }
135    void lisaalaskurit()
136    {
137        pelaajan1pisteet = luopistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
138        pelaajan2pisteet = luopistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
139
140    }
141    IntMeter luopistelaskuri (double x, double y)
142    {
143        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
144        laskuri.MaxValue = 15;
145       
146        Label naytto = new Label();
147        naytto.BindTo(laskuri);
148        naytto.X = x;
149        naytto.Y = y;
150        naytto.TextColor = Color.White;
151        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
152        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
153        Add(naytto);
154        return laskuri;
155
156    }
157    void kasittelepallontormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
158    {
159
160
161    }
162}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.