source: 2012/27/MikaelK/pong/pong/pong/pong.cs @ 3608

Revision 3608, 4.3 KB checked in by mikrats, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13   
14    PhysicsObject vasenReuna;
15    PhysicsObject oikeaReuna;
16
17    PhysicsObject pallo;
18    PhysicsObject maila1;
19    PhysicsObject maila2;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27
28        Luokenttä();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        Aloitapeli();
32
33
34
35
36    }
37    void Luokenttä()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
40        Add(pallo);
41        pallo.X = -200.0;
42        pallo.Y = 0.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44
45
46        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
47        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52       
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        vasenReuna.Restitution = 1.0;
55        vasenReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
58        vasenReuna.Restitution = 1.0;
59        vasenReuna.IsVisible = false;
60       
61        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
62        vasenReuna.Restitution = 1.0;
63        vasenReuna.IsVisible = false;
64
65     
66        Level.BackgroundColor = Color.Black; pallo.Shape = Shape.Circle;
67        Camera.ZoomToLevel();
68
69        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
70
71    }
72    void Aloitapeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
75        pallo.Hit(impulssi);
76    }
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(2.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shape.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86    }
87    void AsetaOhjaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99
100        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: liikuta Mailaa Ylös", maila1, nopeusYlös);
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102    }
103    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
104    {
105       
106        if (( nopeus.Y > 0 ) && maila.Top > Level.Top)
107        {
108            maila.Velocity = Vector.Zero;
109            return;
110        }
111
112            maila.Velocity = nopeus;
113    }
114
115    void LisaaLaskurit()
116    { 
117    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
118    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
119
120    }
121
122    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y )
123    {
124    IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
125    laskuri.MaxValue = 10;
126    Label naytto = new Label();
127    naytto.BindTo(laskuri);
128    naytto.X = x;
129    naytto.Y = y;
130    naytto.TextColor = Color.White;
131    naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
132    naytto.Color = Level.BackgroundColor;
133    Add(naytto);
134    return laskuri;
135    }
136    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
137    {
138        if (kohde == oikeaReuna)
139        {
140            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
141        }
142        else if (kohde == vasenReuna)
143        {
144            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
145        }
146
147    }
148
149}
150
151
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.