source: 2012/27/MattiR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 3492

Revision 3492, 4.5 KB checked in by majaraut, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30    }
31
32    void AsetaOhjaimet()
33    {
34        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
35        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
36        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
37        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
38        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
39        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
40        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
41        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
47        pallo = new PhysicsObject(44.0, 44.0);
48        Add(pallo);
49        pallo.Shape = Shape.Circle;
50        pallo.X = 200.0;
51        pallo.Y = 30;
52
53        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
54        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
55
56        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
57        vasenReuna.Restitution = 1.0;
58        vasenReuna.IsVisible = false;
59
60        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
61        ylaReuna.Restitution = 1.0;
62        ylaReuna.IsVisible = false;
63
64        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
65        alaReuna.Restitution = 1.0;
66        alaReuna.IsVisible = false;
67
68        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
69        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
70        oikeaReuna.IsVisible = false;
71
72        Level.CreateBorders();
73        pallo.Restitution = 1.0;
74        vasenReuna.Restitution = 1.0;
75        vasenReuna.IsVisible = false;               
76        Level.BackgroundColor = Color.Yellow;
77        Camera.ZoomToLevel();
78
79        AddCollisionHandler(pallo,KasittelePallonTormays);
80
81        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
83    }
84    void AloitaPeli()
85    {
86        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
87        pallo.Hit(impulssi);
88    }
89    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
90    {
91        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
92        maila.Shape = Shape.Rectangle;
93        maila.X = x;
94        maila.Y = y;
95        maila.Restitution = 1.0;
96        Add(maila);
97        return maila;
98    }
99    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
100    {
101        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
102        {
103            maila.Velocity = Vector.Zero;
104            return;
105        }
106        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
107        {
108            maila.Velocity = Vector.Zero;
109            return;
110        }
111
112        maila.Velocity = nopeus;
113    }
114    void LisaaLaskurit()
115    {
116        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
117        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
118    }
119    IntMeter LuoPisteLaskuri(double X, double y)
120    {
121        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
122        laskuri.MaxValue = 10;
123
124        Label naytto = new Label();
125        naytto.BindTo(laskuri);
126        naytto.X = X;
127        naytto.Y = y;
128        naytto.TextColor = Color.Black;
129        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
130        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
131        Add(naytto);
132
133        return laskuri; 
134    }
135    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
136    {
137        if (kohde == oikeaReuna)
138        {
139            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
140        }
141        else if (kohde == vasenReuna)
142        {
143            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
144        }
145
146    }
147}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.