1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli3 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
12 | Image[] ssprites = LoadImages("run 1", "run 2", "run 3"); |
---|
13 | Image[] pictures = LoadImages("ff", "stand 2", "stand 3", "stand 4"); |
---|
14 | Image[] kävelyVasemmalle; |
---|
15 | Image[] vasemmallePaikallaan; |
---|
16 | Image[] vasemmalleTippuminen; |
---|
17 | Image[] tippumisAnimaatio = LoadImages("fall 1","fall 2"); |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
21 | MediaPlayer.Play( "Kalimba" ); |
---|
22 | kävelyVasemmalle = Image.Mirror(ssprites); |
---|
23 | vasemmallePaikallaan = Image.Mirror(pictures); |
---|
24 | vasemmalleTippuminen = Image.Mirror(tippumisAnimaatio); |
---|
25 | LuoPelaaja(); |
---|
26 | Gravity = new Vector(0, -500); |
---|
27 | Level.CreateBorders(); |
---|
28 | keyboard(); |
---|
29 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
31 | } |
---|
32 | void LuoPelaaja() |
---|
33 | { |
---|
34 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(85.0, 96.0); |
---|
35 | Add(pelaaja1); |
---|
36 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(pictures); |
---|
37 | pelaaja1.RightIdleAnimation.FPS = 7; |
---|
38 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(vasemmallePaikallaan); |
---|
39 | pelaaja1.LeftIdleAnimation.FPS = 7; |
---|
40 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(ssprites); |
---|
41 | pelaaja1.RightWalkingAnimation.FPS = 18; |
---|
42 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kävelyVasemmalle); |
---|
43 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation.FPS = 18; |
---|
44 | AddCollisionHandler(pelaaja1,palautaAnimation); |
---|
45 | } |
---|
46 | void palautaAnimation(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
47 | { |
---|
48 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(pictures); |
---|
49 | pelaaja1.RightIdleAnimation.FPS = 7; |
---|
50 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(vasemmallePaikallaan); |
---|
51 | pelaaja1.LeftIdleAnimation.FPS = 7; |
---|
52 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(ssprites); |
---|
53 | pelaaja1.RightWalkingAnimation.FPS = 18; |
---|
54 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kävelyVasemmalle); |
---|
55 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation.FPS = 18; |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void keyboard() |
---|
59 | { |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja1, -50.0); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja1,50.0 ); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, hyppaa, null, pelaaja1); |
---|
63 | } |
---|
64 | void LiikutaPelaajaa(PlatformCharacter pelaaja,double Nopeus ) |
---|
65 | |
---|
66 | { |
---|
67 | pelaaja.Walk(Nopeus); |
---|
68 | |
---|
69 | } |
---|
70 | void hyppaa(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja.Jump(200.0); |
---|
73 | pelaaja.RightWalkingAnimation = pelaaja.RightIdleAnimation = new Animation(tippumisAnimaatio); |
---|
74 | pelaaja.RightWalkingAnimation.FPS = 4; |
---|
75 | pelaaja.RightIdleAnimation.FPS = 4; |
---|
76 | pelaaja.LeftWalkingAnimation = pelaaja.LeftIdleAnimation = new Animation(vasemmalleTippuminen); |
---|
77 | pelaaja.LeftWalkingAnimation.FPS = 4; |
---|
78 | pelaaja.LeftIdleAnimation.FPS = 4; |
---|
79 | } |
---|
80 | } |
---|