1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Kouura : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const int ruudunleveys = 1; |
---|
12 | const int ruudunkorkeus = 1; |
---|
13 | |
---|
14 | IntMeter Ammukset; |
---|
15 | |
---|
16 | PhysicsObject Pelaaja; |
---|
17 | |
---|
18 | Vector NopeusYlos = new Vector(0, 50); |
---|
19 | Vector NopeusAlas = new Vector(0, -50); |
---|
20 | Vector NopeusVasen = new Vector(-50, 0); |
---|
21 | Vector NopeusOikea = new Vector(50, 0); |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | |
---|
27 | LataaOhjaimet(); |
---|
28 | LuoKentta(); |
---|
29 | |
---|
30 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
31 | |
---|
32 | } |
---|
33 | void LuoKentta() |
---|
34 | { |
---|
35 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta"); |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPelaaja); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.DarkBlue, LuoSeina); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.White, LuoItem); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTrigger); |
---|
40 | ruudut.Execute(ruudunkorkeus, ruudunleveys); |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
45 | vasenReuna.Restitution = 1.0; |
---|
46 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
47 | |
---|
48 | PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
49 | oikeaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
50 | oikeaReuna.IsVisible = false; |
---|
51 | |
---|
52 | PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); |
---|
53 | ylaReuna.Restitution = 2.0; |
---|
54 | ylaReuna.IsVisible = false; |
---|
55 | |
---|
56 | PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
57 | alaReuna.Restitution = 2.0; |
---|
58 | alaReuna.IsVisible = false; |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | Level.BackgroundColor = Color.Green; |
---|
62 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
66 | { |
---|
67 | Pelaaja = new PhysicsObject(1, 1); |
---|
68 | Pelaaja.Color = Color.Blue; |
---|
69 | Pelaaja.Shape = Shape.Hexagon; |
---|
70 | Pelaaja.Position = paikka; |
---|
71 | Pelaaja.Mass = 10; |
---|
72 | Pelaaja. |
---|
73 | |
---|
74 | Add(Pelaaja); |
---|
75 | |
---|
76 | } |
---|
77 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
78 | { |
---|
79 | PhysicsObject Seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(1, 1); |
---|
80 | Seina.Position = paikka; |
---|
81 | Seina.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
82 | Seina.Color = Color.MediumVioletRed; |
---|
83 | Add(Seina); |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void LuoItem(Vector paikka, double leveys, double korkeys) |
---|
87 | { |
---|
88 | PhysicsObject Item = new PhysicsObject(1, 1); |
---|
89 | Item.Position = paikka; |
---|
90 | Item.Mass = 0.005; |
---|
91 | Item.Shape = Shape.Heart; |
---|
92 | Item.Restitution = 1.0; |
---|
93 | Item.Image = null; |
---|
94 | // AddCollisionHandler(Item, ); |
---|
95 | Add(Item, 1); |
---|
96 | |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void LuoTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeys) |
---|
100 | { |
---|
101 | PhysicsObject Trigger = new PhysicsObject(1, 1); |
---|
102 | Trigger.Position = paikka; |
---|
103 | Trigger.Mass = 0.005; |
---|
104 | Trigger.Color = Color.Crimson; |
---|
105 | Trigger.Shape = Shape.Heart; |
---|
106 | Trigger.Restitution = 1.0; |
---|
107 | Trigger.Image = null; |
---|
108 | AddCollisionHandler(Trigger, Triggerlaunch); |
---|
109 | |
---|
110 | Add(Trigger, 1); |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void LataaOhjaimet() |
---|
114 | { |
---|
115 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
117 | |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, asetaNopeus, "pelaaja liikuttaa hahmoa vasemmalle", Pelaaja, NopeusVasen); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, Pelaaja, Vector.Zero); |
---|
120 | |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, asetaNopeus, "pelaaja liikuttaa hahmoa Oikealle", Pelaaja, NopeusOikea); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, Pelaaja, Vector.Zero); |
---|
123 | |
---|
124 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, asetaNopeus, "pelaaja liikuttaa hahmoa Alas", Pelaaja, NopeusAlas); |
---|
125 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, Pelaaja, Vector.Zero); |
---|
126 | |
---|
127 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, asetaNopeus, "pelaaja liikuttaa hahmoa Ylös", Pelaaja, NopeusYlos); |
---|
128 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, Pelaaja, Vector.Zero); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void asetaNopeus(PhysicsObject Pelaaja, Vector Nopeus) |
---|
132 | { |
---|
133 | if ((Nopeus.Y > 0) && (Pelaaja.Top > Level.Top)) |
---|
134 | Pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
135 | return; |
---|
136 | |
---|
137 | if ((Nopeus.Y > 0) && (Pelaaja.Bottom < Level.Bottom)) |
---|
138 | Pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
139 | return; |
---|
140 | |
---|
141 | if ((Nopeus.X > 0) && (Pelaaja.Left > Level.Left)) |
---|
142 | Pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
143 | return; |
---|
144 | |
---|
145 | if ((Nopeus.X > 0) && (Pelaaja.Right > Level.Right)) |
---|
146 | Pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
147 | return; |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | void Lisaalaskurit() |
---|
151 | { |
---|
152 | |
---|
153 | Ammukset = Luopistelaskuri (Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | IntMeter Luopistelaskuri(double x, double y) |
---|
157 | { |
---|
158 | IntMeter laskuri = new IntMeter (0); |
---|
159 | laskuri.MaxValue = 10; |
---|
160 | |
---|
161 | Label naytto = new Label (); |
---|
162 | naytto.BindTo(laskuri); |
---|
163 | naytto.X = x; |
---|
164 | naytto.Y = y; |
---|
165 | naytto.TextColor = Color.Black; |
---|
166 | naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; |
---|
167 | Add(naytto); |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void Triggerlaunch(PhysicsObject Pelaaja, PhysicsObject Kohde) |
---|
171 | { |
---|
172 | //if (Pelaaja |
---|
173 | |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | } |
---|