source: 2012/27/MarkusK/pong/pong/pong/pong/pong.cs @ 3443

Revision 3443, 2.5 KB checked in by maolkuus, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject ball;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24
25    }
26
27    void LuoKentta()
28    {
29        //Pallo ja sen ominaisuuksia
30        ball = new PhysicsObject(50, 50);
31        ball.Shape = Shape.Circle;
32        ball.X = -200.0;
33        ball.Y = 0.0;
34        ball.Restitution = 1.0;
35        Add(ball);
36
37        //Maila ja sen ominaisuuksia
38        maila1 = LuoMaila(Level.Left +20.0, 0.0);
39        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40
41        Level.CreateBorders(1.0, false);
42        Level.BackgroundColor = Color.Black;
43
44        Camera.ZoomToLevel();
45
46    }
47
48    void LuoMaila(double x, double y)
49    {
50        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
51        maila.Shape = Shape.Rectangle;
52        maila.X = x;
53        maila.Y = y;
54        maila.Restitution = 1.0;
55        Add(maila);
56    }
57
58
59    void AloitaPeli()
60    {
61        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
62        ball.Hit(impulssi);
63    }
64   
65    void AsetaOhjaimet()
66    {
67
68        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
69        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
70        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa Alas", maila1, nopeusAlas);
71        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
72
73        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
74        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
75        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa Alas", maila2, nopeusAlas);
76        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
77
78        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
79    }
80
81   
82
83    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
84    {
85        maila.Velocity = nopeus;
86    }
87
88}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.