source: 2012/27/LeeviK/PhysicsBall/PhysicsBall/PhysicsBall/PhysicsBall.cs @ 3484

Revision 3484, 2.0 KB checked in by lekopakk, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PhysicsBall : PhysicsGame
10{
11    Image Tausta = LoadImage("Maisema");
12    PhysicsObject Pelaaja;
13    PhysicsObject Maali;
14    PhysicsObject Nappula;
15
16    public override void Begin()
17    {
18
19        Level.Background.Image = Tausta;
20
21        LuoMaali();
22        AloitaKentta();
23        Pelaaja = new PhysicsObject(40, 40);
24        Pelaaja.X = -400;
25        Pelaaja.Y = -350;
26        Pelaaja.Shape = Shape.Circle;
27        Pelaaja.Color = Color.Red;
28
29
30
31        Add(Pelaaja);
32        Level.CreateBorders();
33        Pelaaja.KineticFriction = 0.8;
34
35
36        Gravity = new Vector(0, -700);
37
38
39
40        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down,
41          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-300, 0), Pelaaja);
42        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down,
43           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(300, 0), Pelaaja);
44
45
46
47        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
48        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
49
50        Level.BackgroundColor = Color.LightGray;
51
52
53        Camera.ZoomToLevel();
54
55    }
56    void AloitaKentta()
57    {
58
59        Camera.Follow(Pelaaja);
60
61
62
63
64
65    }
66    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja)
67    {
68        pelaaja.Push(vektori);
69    }
70    Object LuoMaali()
71    {
72        PhysicsObject Nappula = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20);
73        Nappula.Shape = Shape.Rectangle;
74        Nappula.X = -300;
75        Nappula.Y = Level.Top;
76        Add(Nappula);
77        Nappula.Color = Color.Red;
78
79
80
81
82        PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(400.0, 400.0);
83        Maali.Shape = Shape.Rectangle;
84        Maali.X = Level.Right;
85        Maali.Y = Level.Bottom;
86        Add(Maali);
87        Maali.Color = Color.Black;
88        return Maali;
89
90
91    }
92
93}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.