source: 2012/27/LeeviK/PhysicsBall/PhysicsBall/PhysicsBall/PhysicsBall.cs @ 3482

Revision 3482, 1.9 KB checked in by lekopakk, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PhysicsBall : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject Pelaaja;
12    PhysicsObject Maali;
13    PhysicsObject Nappula;
14
15    public override void Begin()
16    {
17
18
19        LuoMaali();
20        AloitaKentta();
21        Pelaaja = new PhysicsObject(40, 40);
22        Pelaaja.X = -400;
23        Pelaaja.Y = -350;
24        Pelaaja.Shape = Shape.Circle;
25        Pelaaja.Color = Color.Red;
26
27
28
29        Add(Pelaaja);
30        Level.CreateBorders();
31        Pelaaja.KineticFriction = 0.8;
32
33
34        Gravity = new Vector(0, -700);
35
36
37
38        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down,
39          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-300, 0), Pelaaja);
40        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down,
41           LiikutaPelaajaa, null, new Vector(300, 0), Pelaaja);
42
43
44
45        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
46        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
47
48        Level.BackgroundColor = Color.LightGray;
49
50
51        Camera.ZoomToLevel();
52
53    }
54    void AloitaKentta()
55    {
56
57        Camera.Follow(Pelaaja);
58
59
60
61
62
63    }
64    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja)
65    {
66        pelaaja.Push(vektori);
67    }
68    Object LuoMaali()
69    {
70        PhysicsObject Nappula = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20);
71        Nappula.Shape = Shape.Rectangle;
72        Nappula.X = -300;
73        Nappula.Y = Level.Top;
74        Add(Nappula);
75        Nappula.Color = Color.Red;
76
77
78
79
80        PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(400.0, 400.0);
81        Maali.Shape = Shape.Rectangle;
82        Maali.X = Level.Right;
83        Maali.Y = Level.Bottom;
84        Add(Maali);
85        Maali.Color = Color.Black;
86        return Maali;
87
88
89    }
90
91}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.