1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Impossible : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | double moveSpeed = 1600; |
---|
12 | bool allowMove = false; |
---|
13 | bool nextLevel = true; |
---|
14 | int kenttaNro = 0; |
---|
15 | int kenttaMax = 1; |
---|
16 | |
---|
17 | PlatformCharacter cube; |
---|
18 | GameObject pelaajanHaamu; |
---|
19 | |
---|
20 | Image palikanKuva = LoadImage("palikka"); |
---|
21 | Image piikinKuva = LoadImage("piikki"); |
---|
22 | Image pelaajanKuva = LoadImage("cube"); |
---|
23 | Image maanKuva = LoadImage("viiva"); |
---|
24 | |
---|
25 | Vector currPos; |
---|
26 | Vector prevPos; |
---|
27 | |
---|
28 | ExplosionSystem es; |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | IsMouseVisible = true; |
---|
33 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
34 | |
---|
35 | SetWindowSize(800, 480); |
---|
36 | |
---|
37 | PushButton startButton = new PushButton("Start"); |
---|
38 | startButton.Clicked += new Action(startGame); |
---|
39 | Add(startButton); |
---|
40 | |
---|
41 | Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Pressed, startGame, null); |
---|
42 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | protected override void Update(Time time) |
---|
46 | { |
---|
47 | base.Update(time); |
---|
48 | |
---|
49 | if (allowMove == true) { |
---|
50 | move(); |
---|
51 | if (prevPos == currPos && cube.Position == currPos) |
---|
52 | { |
---|
53 | allowMove = false; |
---|
54 | createExplosion(cube.Position); |
---|
55 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
56 | cube.Destroy(); |
---|
57 | } |
---|
58 | else |
---|
59 | { |
---|
60 | prevPos = currPos; |
---|
61 | currPos = cube.Position; |
---|
62 | } |
---|
63 | } |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void startGame() |
---|
67 | { |
---|
68 | ClearAll(); |
---|
69 | |
---|
70 | es = new ExplosionSystem(LoadImage("explosion"), 100); |
---|
71 | Add(es); |
---|
72 | |
---|
73 | if (nextLevel == true) { kenttaNro++; nextLevel = false; } |
---|
74 | if (kenttaNro <= kenttaMax) |
---|
75 | { |
---|
76 | Level.Background.Image = LoadImage("background"); |
---|
77 | LuoKentta(kenttaNro); |
---|
78 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
79 | |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, jump, null); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Pressed, startGame, null); |
---|
82 | |
---|
83 | Gravity = new Vector(0, -7500); |
---|
84 | |
---|
85 | Camera.Follow(pelaajanHaamu); |
---|
86 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
87 | //Camera.ZoomToLevel(); |
---|
88 | Camera.ZoomFactor = 0.3; |
---|
89 | MediaPlayer.Play("track"+kenttaNro); |
---|
90 | } |
---|
91 | else { gameOver(); } |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void LuoKentta(int kenttaNro) |
---|
96 | { |
---|
97 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta" + kenttaNro); |
---|
98 | ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); |
---|
99 | ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
100 | ruudut.SetTileMethod('M', LuoMaali); |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod('L', LuoPiikki); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod('_', LuoMaa); |
---|
103 | ruudut.Execute(100, 100); |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void LuoMaa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
107 | { |
---|
108 | PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
109 | maa.Position = paikka; |
---|
110 | maa.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
111 | maa.Color = Color.Black; |
---|
112 | maa.IsVisible = false; |
---|
113 | Add(maa); |
---|
114 | |
---|
115 | GameObject viivanKuva = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
116 | viivanKuva.Image = maanKuva; |
---|
117 | viivanKuva.X = maa.X; |
---|
118 | viivanKuva.Y = maa.Y + 35; |
---|
119 | Add(viivanKuva); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
123 | { |
---|
124 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
125 | palikka.Position = paikka; |
---|
126 | palikka.Image = palikanKuva; |
---|
127 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
128 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
129 | Add(palikka); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void LuoPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
133 | { |
---|
134 | PhysicsObject Piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
135 | Piikki.Position = paikka; |
---|
136 | Piikki.Image = piikinKuva; |
---|
137 | Piikki.Shape = Shape.FromImage(piikinKuva); |
---|
138 | Piikki.Color = Color.Pink; |
---|
139 | Piikki.Tag = "piikki"; |
---|
140 | Add(Piikki); |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
144 | { |
---|
145 | cube = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
146 | cube.Image = pelaajanKuva; |
---|
147 | cube.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
148 | cube.Position = paikka; |
---|
149 | cube.CanRotate = false; |
---|
150 | cube.Y += 1; |
---|
151 | Add(cube); |
---|
152 | allowMove = true; |
---|
153 | AddCollisionHandler(cube, cubeCollision); |
---|
154 | |
---|
155 | pelaajanHaamu = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
156 | pelaajanHaamu.Position = new Vector(cube.Position.X + Screen.Width / 2, cube.Position.Y); |
---|
157 | Add(pelaajanHaamu); |
---|
158 | pelaajanHaamu.IsVisible = false; |
---|
159 | |
---|
160 | } |
---|
161 | void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
164 | palikka.Position = paikka; |
---|
165 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
166 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
167 | palikka.Tag = "maali"; |
---|
168 | Add(palikka); |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | void move() |
---|
173 | { |
---|
174 | cube.Move(new Vector(moveSpeed, 0)); |
---|
175 | pelaajanHaamu.Position = new Vector(cube.Position.X + Screen.Width * 1.1, cube.Position.Y); |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | void jump() |
---|
179 | { |
---|
180 | cube.Jump(1000); |
---|
181 | } |
---|
182 | |
---|
183 | void createExplosion(Vector position) |
---|
184 | { |
---|
185 | es.AddEffect(position, 100); |
---|
186 | } |
---|
187 | |
---|
188 | void cubeCollision(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
189 | { |
---|
190 | if (kohde.Tag.ToString() == "piikki") |
---|
191 | { |
---|
192 | createExplosion(cube.Position); |
---|
193 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
194 | cube.Destroy(); |
---|
195 | allowMove = false; |
---|
196 | } |
---|
197 | else if (kohde.Tag.ToString() == "maali") |
---|
198 | { |
---|
199 | MessageDisplay.Add("Next level reached!"); |
---|
200 | nextLevel = true; |
---|
201 | startGame(); |
---|
202 | } |
---|
203 | } |
---|
204 | |
---|
205 | void gameOver() |
---|
206 | { |
---|
207 | Level.BackgroundColor = Color.Pink; |
---|
208 | MessageDisplay.Add("OutOfMemoryExeption; GAME ABORTED!"); |
---|
209 | } |
---|
210 | } |
---|
211 | |
---|