source: 2012/27/HenriM/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 3448

Revision 3448, 3.9 KB checked in by henmatma, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14
15    PhysicsObject pallo;
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28    }
29
30    void LuoKentta()
31{
32    pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
33    pallo.Shape = Shape.Circle;
34    pallo.X = -200.0;
35    pallo.Y = 0.0;
36    pallo.Restitution = 1.0;
37
38    Add(pallo);
39
40    maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41    maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43    PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44    vasenReuna.Restitution = 1.0;
45    vasenReuna.IsVisible = false;
46
47    PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
48    oikeaReuna.Restitution = 1.0;
49    oikeaReuna.IsVisible = false;
50
51    Level.BackgroundColor = Color.Black;
52    Camera.ZoomToLevel();
53    AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
54
55}
56
57    void AloitaPeli()
58    {
59        Vector impulssi = new Vector(500, 0);
60        pallo.Hit(impulssi);
61    }
62
63    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
64    {
65        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
66        maila.Shape = Shape.Rectangle;
67        maila.X = x;
68        maila.Y = y;
69        maila.Restitution = 1.0;
70        Add(maila);
71        return maila;
72    }
73
74    void AsetaOhjaimet()
75    {
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88    }
89
90    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
91    {
92        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
93        {
94            maila.Velocity = Vector.Zero;
95            return;
96        }
97
98        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
99        {
100            maila.Velocity = Vector.Zero;
101            return;
102        }
103
104        maila.Velocity = nopeus;
105    }
106
107    void LisaaLaskurit()
108    {
109        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
110        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
111    }
112
113    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
114    {
115        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
116        laskuri.MaxValue = 10;
117
118        Label naytto = new Label();
119        naytto.BindTo(laskuri);
120        naytto.X = x;
121        naytto.Y = y;
122        naytto.TextColor = Color.White;
123        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
124        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
125        Add(naytto);
126
127        return laskuri;
128    }
129
130    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
131    {
132
133    }
134
135}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.