source: 2012/27/EemilK/pong/pong/pong/pong.cs @ 3664

Revision 3664, 6.1 KB checked in by eekrkolu, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10
11{
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
21    public override void Begin()
22    {
23
24        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
31        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Octagon;
37        pallo.Color = Color.Red;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        pallo.KineticFriction = 0.0;
42        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
43        Add(pallo);
44
45        maila1 = luoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = luoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
49        vasenReuna.Restitution = 1.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
57        alaReuna.Restitution = 1.0;
58        alaReuna.IsVisible = false;
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
61        ylaReuna.Restitution = 1.0;
62        ylaReuna.IsVisible = false;
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64        Camera.ZoomToLevel();
65        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
66    }
67
68
69    void AloitaPeli()
70    {
71        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
72        pallo.Hit(impulssi);
73    }
74
75    PhysicsObject luoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shape.Rectangle;
79        maila.Color = Color.Blue;
80        maila.X = x;
81        maila.Y = y;
82        maila.Restitution = 1.0;
83        Add(maila);
84        return (maila);
85    }
86
87    void AsetaOhjaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
90        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
104        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
106        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
107        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
108        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
109    }
110    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
111    {
112        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
113        {
114            maila.Velocity = Vector.Zero;
115            return;
116        }
117        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
118        {
119            maila.Velocity = Vector.Zero;
120            return;
121        }
122
123        maila.Velocity = nopeus;
124    }
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        Pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        Pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129    }
130    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
131    {
132        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
133        laskuri.MaxValue = 1000000;
134        Label naytto = new Label();
135        naytto.BindTo(laskuri);
136        naytto.X = x;
137        naytto.Y = y;
138        naytto.TextColor = Color.Green;
139        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
140        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
141        Add(naytto);
142        return laskuri;
143    }
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
146        if (kohde == oikeaReuna)
147        {
148            Pelaajan1Pisteet.Value += 1;
149            ControllerOne.Vibrate(1, 1, 1, 1, 10);
150
151        }
152        else if (kohde == vasenReuna)
153        {
154            Pelaajan2Pisteet.Value += 1;
155            ControllerTwo.Vibrate(1, 1, 1, 1, 10);
156
157        }
158    }
159}
160
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.