source: 2012/27/EemilK/pong/pong/pong/pong.cs @ 3491

Revision 3491, 6.0 KB checked in by eekrkolu, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
20    public override void Begin()
21    {
22        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
23        LuoKentta();
24        AsetaOhjaimet();
25        LisaaLaskurit();
26        AloitaPeli();
27
28        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
29        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
30    }
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        pallo.Shape = Shape.Circle;
35        pallo.Color = Color.Red;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        maila1 = luoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = luoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
45        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
46        vasenReuna.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna.IsVisible = false;
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
50        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
51        oikeaReuna.IsVisible = false;
52        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
53        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
54        alaReuna.Restitution = 1.0;
55        alaReuna.IsVisible = false;
56        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
58        ylaReuna.Restitution = 1.0;
59        ylaReuna.IsVisible = false;
60        Level.BackgroundColor = Color.Black;
61        Camera.ZoomToLevel();
62        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
63
64    }
65
66    void AloitaPeli()
67    {
68        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
69        pallo.Hit(impulssi);
70    }
71
72    PhysicsObject luoMaila(double x, double y)
73    {
74        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
75        maila.Shape = Shape.Rectangle;
76        maila.Color = Color.Blue;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        Add(maila);
81        return (maila);
82    }
83
84    void AsetaOhjaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet");
95        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
105        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
106    }
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118        }
119
120        maila.Velocity = nopeus;
121    }
122    void LisaaLaskurit()
123    {
124        Pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
125        Pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
126    }
127    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
128    {
129        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
130        laskuri.MaxValue = 1000000;
131        Label naytto = new Label();
132        naytto.BindTo(laskuri);
133        naytto.X = x;
134        naytto.Y = y;
135        naytto.TextColor = Color.Green;
136        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
137        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
138        Add(naytto);
139        return laskuri;
140    }
141    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
142    {
143        if (kohde == oikeaReuna)
144        {
145            Pelaajan1Pisteet.Value += 1;
146        }
147        else if (kohde == vasenReuna)
148        {
149            Pelaajan2Pisteet.Value += 1;
150        }
151    }
152}
153
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.