source: 2012/27/EemilK/pong/pong/pong/pong.cs @ 3463

Revision 3463, 4.9 KB checked in by eekrkolu, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
18    public override void Begin()
19    {
20        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        LisaaLaskurit();
24        AloitaPeli();
25
26        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
27        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
28    }
29    void LuoKentta()
30    {
31        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.Color = Color.Red;
34        pallo.X = -200.0;
35        pallo.Y = 0.0;
36        pallo.Restitution = 1.0;
37        Add(pallo);
38        maila1 = luoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
39        maila2 = luoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40        Level.CreateBorders(1.0, false);
41        Level.BackgroundColor = Color.Black;
42        Camera.ZoomToLevel();
43    }
44
45    void AloitaPeli()
46    {
47        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
48        pallo.Hit(impulssi);
49    }
50
51    PhysicsObject luoMaila(double x, double y)
52    {
53        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
54        maila.Shape = Shape.Rectangle;
55        maila.Color = Color.Blue;
56        maila.X = x;
57        maila.Y = y;
58        maila.Restitution = 1.0;
59        Add(maila);
60        return (maila);
61    }
62
63    void AsetaOhjaimet()
64    {
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
68        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
69        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
71        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet"); 
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
75        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
76        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
77        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
78        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
80        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
82        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
84        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
85    }
86    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
87    {
88        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
89        {
90            maila.Velocity = Vector.Zero;
91            return;
92        }
93            if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
94        {
95              maila.Velocity = Vector.Zero;
96            return;
97        }
98
99        maila.Velocity = nopeus;
100    }
101    void LisaaLaskurit()
102    {
103        Pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
104        Pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
105    }
106    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
107    {
108        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
109        laskuri.MaxValue = 10;
110        Label naytto = new Label();
111        naytto.BindTo(laskuri);
112        naytto.X = x;
113        naytto.Y = y;
114        naytto.TextColor = Color.Green;
115        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
116        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
117        Add(naytto);
118        return laskuri;
119    }
120}
121
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.