source: 2012/27/EemilK/pong/pong/pong/pong.cs @ 3445

Revision 3445, 2.8 KB checked in by eekrkolu, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    public override void Begin()
17    {
18        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
19        LuoKentta();
20        AsetaOhjaimet();
21        AloitaPeli();
22
23        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
24        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
25    }
26    void LuoKentta()
27    {
28        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
29        pallo.Shape = Shape.Circle;
30        pallo.Color = Color.Red;
31        pallo.X = -200.0;
32        pallo.Y = 0.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        Add(pallo);
35        maila1 = luoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
36        maila2 = luoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
37        Level.CreateBorders(1.0, false);
38        Level.BackgroundColor = Color.Black;
39        Camera.ZoomToLevel();
40    }
41
42    void AloitaPeli()
43    {
44        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
45        pallo.Hit(impulssi);
46    }
47
48    PhysicsObject luoMaila(double x, double y)
49    {
50        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
51        maila.Shape = Shape.Rectangle;
52        maila.Color = Color.Blue;
53        maila.X = x;
54        maila.Y = y;
55        maila.Restitution = 1.0;
56        Add(maila);
57        return (maila);
58    }
59
60    void AsetaOhjaimet()
61    {
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
63        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
65        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet"); 
71        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
72    }
73    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
74    {
75        maila.Velocity = nopeus;
76    }
77}
78
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.