source: 2012/26/PetroI/HiiriEtsiiKakkua/HiiriEtsiiKakkua/HiiriEtsiiKakkua/HiiriEtsiiKakkua.cs @ 3268

Revision 3268, 5.0 KB checked in by pelakaik, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class HiiriEtsiiKakkua : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter2 pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("hiiri");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    List<Vector> pisteet = new List<Vector>();
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('\\', LuoMakiAlas);
40        kentta.SetTileMethod('/', LuoMakiYlos);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.Green;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LuoMakiAlas(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject maki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2.0, korkeus, Shape.Rectangle, new CollisionShapeParameters { DistanceGridSpacing = 2, MaxVertexDistance = 2 });//, Shape.Triangle);
59        //PhysicsTemplates.ApplyRampLeft(maki, 40);
60        maki.Angle -= Angle.FromDegrees(45);
61        maki.Position = paikka;
62       
63        maki.Color = Color.Green;
64        Add(maki);
65    }
66
67    void LuoMakiYlos(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject maki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 2, korkeus / 2, Shape.Rectangle, new CollisionShapeParameters { DistanceGridSpacing = 2, MaxVertexDistance = 2 });//, Shape.Triangle);
70        maki.Angle += Angle.FromDegrees(45);
71        maki.Position = paikka;
72        maki.Color = Color.Green;
73        Add(maki);
74    }
75
76    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
79        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
80        tahti.Position = paikka;
81        tahti.Image = tahtiKuva;
82        tahti.Tag = "tahti";
83        Add(tahti);
84    }
85
86    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        pelaaja1 = new PlatformCharacter2(leveys, korkeus);
89        pelaaja1.Shape = Shape.Circle;
90        //pelaaja1.RotateImage = false;
91        pelaaja1.Position = paikka;
92        pelaaja1.Mass = 4.0;
93        pelaaja1.RightWalkingAnimation = pelaajanKuva;
94        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = Image.Mirror(pelaajanKuva);
95        pelaaja1.RightIdleAnimation = pelaajanKuva;
96        pelaaja1.LeftIdleAnimation = Image.Mirror(pelaajanKuva);
97        pelaaja1.CanRotate = false;
98        pelaaja1.Acceleration = 4500;
99        pelaaja1.MaxVelocity = 700;
100        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
101        Add(pelaaja1);
102    }
103
104    void LisaaNappaimet()
105    {
106        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
107        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
108        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
109
110        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Left);
111        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Right);
112        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
113
114        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
115
116        //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
117        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
118        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
119
120        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
121    }
122
123    void Liikuta(PlatformCharacter2 hahmo, Direction suunta)
124    {
125        hahmo.Walk(suunta);
126    }
127
128    void Hyppaa(PlatformCharacter2 hahmo, double nopeus)
129    {
130        hahmo.Jump(nopeus);
131    }
132
133    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
134    {
135        maaliAani.Play();
136        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
137        tahti.Destroy();
138    }
139}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.