source: 2012/26/OssiV/Archers' revenge/Archers' revenge/Archers' revenge/Archers__revenge.cs @ 3193

Revision 3193, 4.2 KB checked in by sijoseha, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Archers__revenge : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.0;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
40        kentta.SetTileMethod('2', LisaaPelaaja2);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
44    }
45
46    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        taso.Position = paikka;
50        taso.Color = Color.Green;
51        Add(taso);
52    }
53
54    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
58        tahti.Position = paikka;
59        tahti.Image = tahtiKuva;
60        tahti.Tag = "tahti";
61        Add(tahti);
62    }
63
64    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
67        pelaaja1.Position = paikka;
68        pelaaja1.Mass = 4.0;
69        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
70        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
71        Add(pelaaja1);
72    }
73    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
76        pelaaja2.Position = paikka;
77        pelaaja2.Mass = 4.0;
78        pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
79        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
80        Add(pelaaja2);
81    }
82    void LisaaNappaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
87
88        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
89        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
91
92
93        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
96
97
98        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
103    }
104
105    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
106    {
107        hahmo.Walk(nopeus);
108    }
109
110    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
111    {
112        hahmo.Jump(nopeus);
113    }
114
115    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
116    {
117        maaliAani.Play();
118        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
119        tahti.Destroy();
120    }
121}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.