1 | //The Last Battle |
---|
2 | //By: Kasperi Kuusipuro |
---|
3 | //Älä aja Ongelma |
---|
4 | using System; |
---|
5 | using System.Collections.Generic; |
---|
6 | using Jypeli; |
---|
7 | using Jypeli.Assets; |
---|
8 | using Jypeli.Controls; |
---|
9 | using Jypeli.Effects; |
---|
10 | using Jypeli.Widgets; |
---|
11 | |
---|
12 | public class TheLastBattle : PhysicsGame |
---|
13 | { |
---|
14 | //Alustetaan Muuttujia |
---|
15 | PhysicsObject Pelaaja1; |
---|
16 | PhysicsObject Pelaaja2; |
---|
17 | |
---|
18 | Image IhmisAlus = LoadImage("IhmisAlus"); |
---|
19 | Image AlienAlus = LoadImage("AlienAlus"); |
---|
20 | Image taustaKuva = LoadImage("tausta"); |
---|
21 | Image AlienAlus2 = LoadImage("AlienAlus2"); |
---|
22 | Image IhmisAlus2 = LoadImage("IhmisAlus2"); |
---|
23 | |
---|
24 | PlasmaCannon plasmaTykkiP1; |
---|
25 | PlasmaCannon plasmaTykkiP2; |
---|
26 | |
---|
27 | DoubleMeter elkkuMittariP1; |
---|
28 | DoubleMeter elkkuMittariP2; |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | //Kutsutaan Pelin luovat aliohjelmat |
---|
33 | LuoKentta(); |
---|
34 | LisaaOhjaimet(); |
---|
35 | } |
---|
36 | |
---|
37 | // Luodaan pelaajat ja Kenttä |
---|
38 | void LuoKentta() |
---|
39 | { |
---|
40 | Level.CreateBorders(0.5, false); |
---|
41 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
42 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
43 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
44 | |
---|
45 | Pelaaja1 = new PhysicsObject(40, 50); |
---|
46 | Pelaaja1.Image = IhmisAlus; |
---|
47 | Pelaaja1.Restitution = 0.5; |
---|
48 | Pelaaja1.X = Level.Left + 50; |
---|
49 | Pelaaja1.Mass = 100; |
---|
50 | Add(Pelaaja1); |
---|
51 | |
---|
52 | //Luodaan plasmatykki |
---|
53 | plasmaTykkiP1 = new PlasmaCannon(20, 5); |
---|
54 | plasmaTykkiP1.ProjectileCollision = PlasmaPalloOsuu; |
---|
55 | plasmaTykkiP1.IsVisible = false; |
---|
56 | plasmaTykkiP1.InfiniteAmmo = true; |
---|
57 | Pelaaja1.Add(plasmaTykkiP1); |
---|
58 | |
---|
59 | Pelaaja2 = new PhysicsObject(40, 50); |
---|
60 | Pelaaja2.Image = AlienAlus; |
---|
61 | Pelaaja2.Restitution = 0.5; |
---|
62 | Pelaaja2.X = Level.Right - 50; |
---|
63 | Pelaaja2.Mass = 100.0; |
---|
64 | Add(Pelaaja2); |
---|
65 | |
---|
66 | //Luodaan plasmatykki |
---|
67 | plasmaTykkiP2 = new PlasmaCannon(20, 5); |
---|
68 | plasmaTykkiP2.ProjectileCollision = PlasmaPalloOsuu; |
---|
69 | plasmaTykkiP2.IsVisible = false; |
---|
70 | plasmaTykkiP2.InfiniteAmmo = true; |
---|
71 | plasmaTykkiP2.Angle = Angle.StraightAngle; |
---|
72 | Pelaaja2.Add(plasmaTykkiP2); |
---|
73 | |
---|
74 | //Kutsutaan elkkumittareita |
---|
75 | LisaaElkut(Level.Left + 50, Level.Top , Color.Red, elkkuMittariP1); |
---|
76 | LisaaElkut(Level.Right - 50, Level.Top, Color.LimeGreen, elkkuMittariP2); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | //Aliohjelma elkkumittareiden tekemiseen |
---|
80 | void LisaaElkut(double x, double y, Color vari, DoubleMeter mittari) |
---|
81 | { |
---|
82 | mittari = new DoubleMeter(100); |
---|
83 | mittari.MaxValue = 100; |
---|
84 | ProgressBar elkkuPalkki = new ProgressBar(200, 25); |
---|
85 | elkkuPalkki.BindTo(mittari); |
---|
86 | Add(elkkuPalkki); |
---|
87 | |
---|
88 | elkkuPalkki.X = x; |
---|
89 | elkkuPalkki.Y = y; |
---|
90 | elkkuPalkki.BarColor = vari; |
---|
91 | elkkuPalkki.BorderColor = vari; |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | //Lisätään ohjaimet |
---|
96 | void LisaaOhjaimet() |
---|
97 | { |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja1 kaasu",Pelaaja1, 5000.0, IhmisAlus2); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja1, 0.0, IhmisAlus); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, "Pelaaja1 käänny vasemmalle", Pelaaja1, 3.0); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, KaannaPelaajaa, null, Pelaaja1, 0.0); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, "Pelaaja1 käänny oikealle", Pelaaja1, -3.0); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, KaannaPelaajaa, null, Pelaaja1, 0.0); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Pelaaja1 ammu aseella", plasmaTykkiP1); |
---|
105 | |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja2 kaasu", Pelaaja2, -5000.0, AlienAlus2); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Pelaaja2, 0.0, AlienAlus); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, "Pelaaja2 käänny vasemmalle", Pelaaja2, 3.0); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, KaannaPelaajaa, null, Pelaaja2, 0.0); |
---|
110 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, "Pelaaja2 käänny oikealle", Pelaaja2, -3.0); |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, KaannaPelaajaa, null, Pelaaja2, 0.0); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Pelaaja2 ammu aseella", plasmaTykkiP2); |
---|
113 | |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Ohjeet"); |
---|
115 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | //Aliohjelma Pelaajan liikuttamiseen |
---|
120 | void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, double nopeus, Image kuva) |
---|
121 | { |
---|
122 | Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, pelaaja.Angle); |
---|
123 | pelaaja.Push(pelaajanSuunta); |
---|
124 | pelaaja.Image = kuva; |
---|
125 | } |
---|
126 | //Aliohjelma pelaajan kääntämiseen |
---|
127 | void KaannaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, double voima) |
---|
128 | { |
---|
129 | pelaaja.AngularVelocity = voima; |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | //Aliohjelma plasmapallon osumiseen |
---|
133 | void PlasmaPalloOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
134 | { |
---|
135 | ammus.Destroy(); |
---|
136 | Explosion rajahdys = new Explosion(10); |
---|
137 | rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
138 | rajahdys.Force = 10; |
---|
139 | Add(rajahdys); |
---|
140 | |
---|
141 | if (kohde == Pelaaja1) |
---|
142 | { |
---|
143 | elkkuMittariP1.Value--;//Tässä Pieni ongelma |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | //Aliohjelma aseella ampumiseen |
---|
149 | void AmmuAseella(PlasmaCannon tykki) |
---|
150 | { |
---|
151 | PhysicsObject ammus = tykki.Shoot(); |
---|
152 | |
---|
153 | if (ammus != null) |
---|
154 | { |
---|
155 | ammus.Size *= 1; |
---|
156 | |
---|
157 | if (tykki == plasmaTykkiP1) |
---|
158 | { |
---|
159 | ammus.Color = Color.Red; // Pelaaja1 ammusten väri vaihdetaan punaiseksi |
---|
160 | } |
---|
161 | } |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | } |
---|