1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | |
---|
11 | |
---|
12 | |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | public class Jimmys_adventure : PhysicsGame |
---|
19 | { |
---|
20 | const double nopeus = 1; |
---|
21 | const double hyppyNopeus = 50; |
---|
22 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | PhysicsObject Jimmy; |
---|
26 | PhysicsObject Hemmo; |
---|
27 | AssaultRifle pyssy; |
---|
28 | DoubleMeter voimaMittari; |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | voimaMittari = new DoubleMeter(10); |
---|
33 | voimaMittari.MaxValue = 10; |
---|
34 | ProgressBar voimaPalkki = new ProgressBar(150, 10); |
---|
35 | voimaPalkki.BindTo(voimaMittari); |
---|
36 | Add(voimaPalkki); |
---|
37 | |
---|
38 | voimaPalkki.X = Screen.Right - 150; |
---|
39 | voimaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
40 | voimaPalkki.Angle = Angle.RightAngle; |
---|
41 | voimaPalkki.BarColor = Color.Green; |
---|
42 | voimaPalkki.BorderColor = Color.White; |
---|
43 | voimaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
44 | // Kun voima loppuu, kutsutaan VoimaLoppui-aliohjelmaa |
---|
45 | voimaMittari.LowerLimit += VoimaLoppui; |
---|
46 | |
---|
47 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
48 | Surface alaReuna = Surface.CreateBottom(Level); |
---|
49 | alaReuna.Y += 200; |
---|
50 | Add(alaReuna); |
---|
51 | alaReuna.Color = Color.Black; |
---|
52 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset ("kentta1"); |
---|
53 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
54 | ruudut.SetTileMethod('J', LuoJimmy); |
---|
55 | ruudut.SetTileMethod('M', Luomaali); |
---|
56 | ruudut.SetTileMethod('H', luoHemmo); |
---|
57 | ruudut.SetTileMethod('S', luoseina); |
---|
58 | ruudut.SetTileMethod('T', luoTNT); |
---|
59 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
60 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
61 | FollowerBrain HemmoAivot = new FollowerBrain(Jimmy); |
---|
62 | HemmoAivot.Speed = 50; |
---|
63 | HemmoAivot.DistanceFar = 30; |
---|
64 | HemmoAivot.DistanceClose = 500; |
---|
65 | HemmoAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
66 | HemmoAivot.TargetClose += mitaTapahtuuKunOllaanLahella; |
---|
67 | Hemmo.Brain = HemmoAivot; |
---|
68 | Add(Hemmo); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector (9000, 0)); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector (-9000, 0) ); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector(0, 9000)); |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | void VahennaVoimia() |
---|
76 | { |
---|
77 | voimaMittari.Value--; |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void VoimaLoppui() |
---|
81 | { |
---|
82 | MessageDisplay.Add("Voimat loppuivat, voi voi."); |
---|
83 | Jimmy.Destroy; |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | void liikutaJimmya(Vector liikkuminen ) |
---|
87 | { Jimmy.Push(liikkuminen); |
---|
88 | } |
---|
89 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
90 | { |
---|
91 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
92 | palikka.Position = paikka; |
---|
93 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
94 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
95 | Add(palikka); |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | } |
---|
99 | void LuoJimmy(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
100 | { |
---|
101 | Jimmy = new PhysicsObject(35, 35); |
---|
102 | Jimmy.Color = Color.LightGreen; |
---|
103 | Level.BackgroundColor = Color.Brown; |
---|
104 | Image JimmyKuva = LoadImage("Jimmy"); |
---|
105 | Jimmy.Image = JimmyKuva; |
---|
106 | Jimmy.Tag = "Jimmy"; |
---|
107 | Add(Jimmy); |
---|
108 | Jimmy.Position = paikka; |
---|
109 | Jimmy.Mass = 10.0; |
---|
110 | AddCollisionHandler(Jimmy, "pahis", CollisionHandler.ExplodeTarget(50,true)); |
---|
111 | AddCollisionHandler(Jimmy, "maali", Maaliinpääsy); |
---|
112 | } |
---|
113 | void Luomaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
114 | { PhysicsObject maali = new PhysicsObject(40, 40); |
---|
115 | Add(maali); |
---|
116 | maali.Mass= 1000000.0; |
---|
117 | maali.Tag = "maali"; |
---|
118 | maali.Position = paikka; |
---|
119 | maali.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
120 | |
---|
121 | } |
---|
122 | void luoHemmo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
123 | { Hemmo = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
124 | Hemmo.Color = Color.Blue; |
---|
125 | Hemmo.Tag = "pahis"; |
---|
126 | Hemmo.Shape = Shape.Circle; |
---|
127 | Hemmo.Position = paikka; |
---|
128 | Hemmo.Mass = 15.0; |
---|
129 | pyssy = new AssaultRifle(30, 20); |
---|
130 | Hemmo.Add(pyssy); |
---|
131 | pyssy.Ammo.Value = 100; |
---|
132 | pyssy.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
133 | |
---|
134 | |
---|
135 | |
---|
136 | |
---|
137 | } |
---|
138 | void Maaliinpääsy(PhysicsObject Jimmy, PhysicsObject maali) |
---|
139 | { |
---|
140 | Exit(); |
---|
141 | } |
---|
142 | void mitaTapahtuuKunOllaanLahella() |
---|
143 | {Vector suunta = (Jimmy.Position - Hemmo.Position).Normalize(); |
---|
144 | Hemmo.Angle = suunta.Angle; |
---|
145 | pyssy.Shoot(); |
---|
146 | } |
---|
147 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
148 | { |
---|
149 | ammus.Destroy(); |
---|
150 | Explosion rajahdys = new Explosion(70); |
---|
151 | rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
152 | Add(rajahdys); |
---|
153 | if (kohde == Jimmy) |
---|
154 | { |
---|
155 | VahennaVoimia(); |
---|
156 | } |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void luoseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
160 | {PhysicsObject seina = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
161 | seina.Color = Color.Gray; |
---|
162 | seina.Mass = 10.0; |
---|
163 | seina.Position = paikka; |
---|
164 | Add(seina); |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | void luoTNT(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
168 | { |
---|
169 | PhysicsObject TNT = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
170 | TNT.Color = Color.Blue; |
---|
171 | TNT.Mass = 100.0; |
---|
172 | TNT.Position = paikka; |
---|
173 | TNT.Tag = "rajahde"; |
---|
174 | AddCollisionHandler( TNT, "Jimmy", CollisionHandler.ExplodeObject(1000, true)); |
---|
175 | Add(TNT); |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | |
---|