1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | |
---|
11 | |
---|
12 | |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | public class Jimmys_adventure : PhysicsGame |
---|
19 | { |
---|
20 | const double nopeus = 1; |
---|
21 | const double hyppyNopeus = 50; |
---|
22 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | PhysicsObject Jimmy; |
---|
26 | PhysicsObject Hemmo; |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | |
---|
33 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
34 | Surface alaReuna = Surface.CreateBottom(Level); |
---|
35 | alaReuna.Y += 100; |
---|
36 | Add(alaReuna); |
---|
37 | alaReuna.Color = Color.Black; |
---|
38 | Level.CreateBorders(); |
---|
39 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset ("kentta1"); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
41 | ruudut.SetTileMethod('J', LuoJimmy); |
---|
42 | ruudut.SetTileMethod('M', Luomaali); |
---|
43 | ruudut.SetTileMethod('H', luoHemmo); |
---|
44 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
45 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
46 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector (8000000, 0)); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector (-8000000, 0) ); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutaJimmya, null, new Vector(0, 10000000)); |
---|
50 | |
---|
51 | |
---|
52 | } |
---|
53 | void liikutaJimmya(Vector liikkuminen ) |
---|
54 | { Jimmy.Push(liikkuminen); |
---|
55 | } |
---|
56 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
59 | palikka.Position = paikka; |
---|
60 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
61 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
62 | Add(palikka); |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | } |
---|
66 | void LuoJimmy(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | Jimmy = new PhysicsObject(35, 35); |
---|
69 | Jimmy.Color = Color.LightGreen; |
---|
70 | Level.BackgroundColor = Color.Brown; |
---|
71 | Image JimmyKuva = LoadImage("Jimmy"); |
---|
72 | Jimmy.Image = JimmyKuva; |
---|
73 | Add(Jimmy); |
---|
74 | Jimmy.Position = paikka; |
---|
75 | Jimmy.Mass = 8000; |
---|
76 | AddCollisionHandler(Jimmy, "pahis", CollisionHandler.ExplodeObject(150, false)); |
---|
77 | AddCollisionHandler(Jimmy, "maali", Maaliinpääsy); |
---|
78 | } |
---|
79 | void Luomaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { PhysicsObject maali = new PhysicsObject(40, 40); |
---|
81 | Add(maali); |
---|
82 | maali.Mass= 1000000.0; |
---|
83 | maali.Tag = "maali"; |
---|
84 | maali.Position = paikka; |
---|
85 | maali.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
86 | |
---|
87 | } |
---|
88 | void luoHemmo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
89 | {PhysicsObject Hemmo = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
90 | Hemmo.Color = Color.Blue; |
---|
91 | Hemmo.Tag = "pahis"; |
---|
92 | Hemmo.Shape = Shape.Circle; |
---|
93 | Hemmo.Position = paikka; |
---|
94 | Add(Hemmo); |
---|
95 | } |
---|
96 | void Maaliinpääsy(PhysicsObject Jimmy, PhysicsObject maali) |
---|
97 | { |
---|
98 | Exit(); |
---|
99 | } |
---|
100 | } |
---|