source: 2012/26/FanniO/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 3159

Revision 3159, 2.8 KB checked in by faamojal, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    public override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        AloitaPeli();
21        AsetaOhjaimet();
22
23
24
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26
27
28
29    }
30    void LuoKentta()
31    {
32        pallo = new PhysicsObject(50, 50);
33        pallo.X = -200;
34        pallo.Y = 0;
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Color = Color.Green;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        Add(pallo);
39
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43
44        Level.CreateBorders(1.0, false);
45        Level.BackgroundColor = Color.Yellow;
46        Camera.ZoomToLevel();
47    }
48    void AloitaPeli()
49    {
50        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
51
52        pallo.Hit(impulssi);
53    }
54    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
55    {
56        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
57        maila.Shape = Shape.Rectangle;
58        maila.Color = Color.DarkBlue;
59        maila.X = x;
60        maila.Y = y;
61        Add(maila);
62        return maila;
63    }
64    void AsetaOhjaimet()
65    {
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1:Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1:Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2:Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2:Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75
76        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
77        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
78    }
79    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
80    {
81        if ((nopeus.Y>0)&&(maila.Top > Level.Top))
82        {
83            maila.Velocity = Vector.Zero;
84            return;
85        }
86        if ((nopeus.Y<0)&&(maila.Bottom
87        {
88        }
89        maila.Velocity = nopeus;
90    }
91}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.