source: 2012/26/AleksanteriV/popsi/popsi/popsi/popsi.cs @ 3945

Revision 3945, 4.9 KB checked in by jotapoti, 8 years ago (diff)

23.3.2013

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class popsi : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("piste");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25       
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.8;
31        Camera.StayInLevel = true;
32
33        MediaPlayer.Play("armor games - HEDI mix");
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod(Color.Black , LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod(new Color(255, 170, 218), Lisaa2taso2);
41        kentta.SetTileMethod(new Color(122,99,255), Lisaakulma1);
42        kentta.SetTileMethod(new Color(179, 255,81 ), Lisaakulma3);
43        kentta.SetTileMethod(new Color (10,0,0), Lisaakulma2);      //korjaa!!
44        kentta.SetTileMethod(new Color(255,255,0)  , LisaaTahti);
45        kentta.SetTileMethod(new Color (0,255,0) , LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50    void Lisaa2taso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject Ttaso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        Ttaso2.Position = paikka;
54        Ttaso2.Image = LoadImage("2taso2");
55        Add(Ttaso2);
56    }
57
58    void Lisaakulma3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject kulma3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        kulma3.Position = paikka;
62        kulma3.Image = LoadImage("kulma3");
63        Add(kulma3);
64    }
65    void Lisaakulma2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67PhysicsObject kulma2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
68        kulma2.Position = paikka;
69        kulma2.Image = LoadImage("kulma2");
70        Add(kulma2);
71    }
72   
73
74    void Lisaakulma1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        PhysicsObject kulma1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
77        kulma1.Position = paikka;
78        kulma1.Image = LoadImage("kulma1");
79        Add(kulma1);
80    }
81
82    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
83    {
84        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
85        taso.Position = paikka;
86        taso.Color = Color.Green;
87        Add(taso);
88    }
89
90    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
91    {
92        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
93        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
94        tahti.Position = paikka;
95        tahti.Image = tahtiKuva;
96        tahti.Tag = "tahti";
97        Add(tahti);
98    }
99
100    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
101    {
102        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
103        pelaaja1.Position = paikka;
104        pelaaja1.Mass = 4.0;
105        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
106        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
107        Add(pelaaja1);
108    }
109
110    void LisaaNappaimet()
111    {
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
114
115        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
117        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
118
119        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
120
121        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
122        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
123        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
124
125        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
126    }
127
128    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
129    {
130        hahmo.Walk(nopeus);
131    }
132
133    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
134    {
135        hahmo.Jump(nopeus);
136    }
137
138    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
139    {
140        maaliAani.Play();
141        MessageDisplay.Add("Keräsit tortun!");
142        tahti.Destroy();
143    }
144}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.