1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Poliisi_ja_Rosvo : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja3; |
---|
14 | PhysicsObject pelaaja4; |
---|
15 | PhysicsObject pallo; |
---|
16 | Timer ajastin; |
---|
17 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
18 | Label pisteNaytto; |
---|
19 | int pelaajia; |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | ClearAll(); |
---|
23 | |
---|
24 | IsFullScreen = true; |
---|
25 | |
---|
26 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Tervetuloa peliin: Poliisi ja Rosvo", |
---|
27 | "Kenttä 1 2p.", "Kenttä 2 2p.", "Kenttä 3 2p.", "Kenttä 4 2p.", "Kenttä 5 4p.", "Kenttä 6 2p.", "Kenttä 7 4p.", "Kenttä 8 3p.", "Kenttä 9 4p.", "Kenttä 10 2p.", "jalkapalloKentta"); |
---|
28 | valikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; |
---|
29 | valikko.Color = Color.Green; |
---|
30 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
31 | Add(valikko); |
---|
32 | } |
---|
33 | void PainettiinValikonNappia(int valinta) |
---|
34 | { |
---|
35 | switch (valinta) |
---|
36 | { |
---|
37 | case 0: |
---|
38 | AloitaPeli("kentta3"); |
---|
39 | break; |
---|
40 | case 1: |
---|
41 | AloitaPeli("kentta4"); |
---|
42 | break; |
---|
43 | case 2: |
---|
44 | AloitaPeli("kentta2"); |
---|
45 | break; |
---|
46 | case 3: |
---|
47 | AloitaPeli("Kenttä"); |
---|
48 | break; |
---|
49 | case 4: |
---|
50 | AloitaPeli("kentta5"); |
---|
51 | break; |
---|
52 | case 5: |
---|
53 | AloitaPeli("kentta6"); |
---|
54 | break; |
---|
55 | case 6: |
---|
56 | AloitaPeli("kentta7"); |
---|
57 | break; |
---|
58 | case 7: |
---|
59 | AloitaPeli("kentta8"); |
---|
60 | break; |
---|
61 | case 8: |
---|
62 | AloitaPeli("kentta9"); |
---|
63 | break; |
---|
64 | case 9: |
---|
65 | AloitaPeli("kentta10"); |
---|
66 | break; |
---|
67 | case 10: |
---|
68 | AloitaPeli("jalkapalloKentta"); |
---|
69 | break; |
---|
70 | |
---|
71 | } |
---|
72 | } |
---|
73 | void AloitaPeli(string kentanNimi) |
---|
74 | { |
---|
75 | luokenttä(kentanNimi); |
---|
76 | lisaaohjaimet(); |
---|
77 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
78 | Level.CreateBorders(); |
---|
79 | LuoPistelaskuri(); |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | MediaPlayer.Play("the benny hill show theme song"); |
---|
83 | |
---|
84 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Begin, "aloita alusta"); |
---|
87 | //Image taustaKuva = LoadImage("moi"); |
---|
88 | Level.BackgroundColor = Color.DarkRed; |
---|
89 | Level.Background.Image = LoadImage("moi"); |
---|
90 | Level.Background.ScaleToLevelFull(); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void luokenttä(string kentanNimi) |
---|
94 | { |
---|
95 | pelaajia = 0; |
---|
96 | |
---|
97 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); |
---|
98 | kentta.SetTileMethod(Color.Black, LuoPalikka); |
---|
99 | kentta.SetTileMethod(Color.Red, Luopelaaja); |
---|
100 | kentta.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0), Luopelaaja2); |
---|
101 | kentta.SetTileMethod(Color.White, Luopelaaja3); |
---|
102 | kentta.SetTileMethod(Color.Blue, Luopelaaja4); |
---|
103 | kentta.SetTileMethod(Color.Gray, LuoHarmaaPalikka); |
---|
104 | kentta.SetTileMethod(new Color(0, 255, 255), Luopallo); |
---|
105 | kentta.SetTileMethod(new Color(255, 255, 0), LuoPallonurmiPalikka); |
---|
106 | kentta.SetTileMethod(new Color(255, 0, 220), LuomaaliPalikka); |
---|
107 | kentta.SetTileMethod(new Color(255, 106, 0), LuoOranssiPalikka); |
---|
108 | kentta.Execute(40, 40); |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | // oranssi (255, 106, 0) |
---|
112 | |
---|
113 | ajastin = new Timer(); |
---|
114 | ajastin.Interval = 1; |
---|
115 | ajastin.Timeout += delegate { pisteLaskuri.Value++; }; |
---|
116 | |
---|
117 | ajastin.Start(); |
---|
118 | |
---|
119 | } |
---|
120 | void LuoPistelaskuri() |
---|
121 | { |
---|
122 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
123 | |
---|
124 | pisteNaytto = new Label(); |
---|
125 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
126 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
127 | pisteNaytto.TextColor = Color.Yellow; |
---|
128 | pisteNaytto.Color = Color.Purple; |
---|
129 | |
---|
130 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
131 | Add(pisteNaytto); |
---|
132 | } |
---|
133 | void LuomaaliPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
134 | { |
---|
135 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
136 | palikka.Position = paikka; |
---|
137 | palikka.Color = Color.DarkGreen; |
---|
138 | palikka.Tag = "maali"; |
---|
139 | palikka.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
140 | Add(palikka); |
---|
141 | } |
---|
142 | void LuoHarmaaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
145 | palikka.Position = paikka; |
---|
146 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
147 | palikka.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
148 | Add(palikka); |
---|
149 | } |
---|
150 | void LuoOranssiPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
151 | { |
---|
152 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
153 | palikka.Position = paikka; |
---|
154 | palikka.Color = Color.Green; |
---|
155 | palikka.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
156 | Add(palikka); |
---|
157 | } |
---|
158 | void Luopallo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
159 | { |
---|
160 | pallo = new PhysicsObject(19, 19); |
---|
161 | pallo.Position = paikka; |
---|
162 | pallo.Shape = Shape.Circle; |
---|
163 | pallo.Image = LoadImage("jalkapallo"); |
---|
164 | |
---|
165 | Add(pallo, 1); |
---|
166 | AddCollisionHandler(pallo, "maali", naytamaalitexti); |
---|
167 | AddCollisionHandler(pallo, "Rosvo", potkaisepalloa); |
---|
168 | AddCollisionHandler(pallo, "Poliisi", potkaisepalloa); |
---|
169 | |
---|
170 | } |
---|
171 | void naytamaalitexti(PhysicsObject pallo , PhysicsObject maali) |
---|
172 | { |
---|
173 | MessageDisplay.Add("Maali!!"); |
---|
174 | } |
---|
175 | |
---|
176 | void LuoPallonurmiPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
177 | { |
---|
178 | |
---|
179 | |
---|
180 | pallo = new PhysicsObject(19, 19); |
---|
181 | pallo.Position = paikka; |
---|
182 | pallo.Shape = Shape.Circle; |
---|
183 | pallo.Image = LoadImage("jalkapallo"); |
---|
184 | |
---|
185 | Add(pallo ,1); |
---|
186 | LuoOranssiPalikka(paikka, leveys, korkeus); |
---|
187 | AddCollisionHandler(pallo, "maali", naytamaalitexti); |
---|
188 | AddCollisionHandler(pallo, "Rosvo", potkaisepalloa); |
---|
189 | AddCollisionHandler(pallo, "Poliisi", potkaisepalloa); |
---|
190 | } |
---|
191 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
192 | { |
---|
193 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
194 | palikka.Position = paikka; |
---|
195 | palikka.Image = LoadImage("seina2"); |
---|
196 | palikka.Tag = "palikka"; |
---|
197 | Add(palikka); |
---|
198 | } |
---|
199 | void Luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
200 | { |
---|
201 | pelaaja = new PhysicsObject(25, 25); |
---|
202 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
203 | pelaaja.Image = LoadImage("Rosvo"); |
---|
204 | pelaaja.Tag = "Rosvo"; |
---|
205 | Add(pelaaja); |
---|
206 | pelaajia++; |
---|
207 | |
---|
208 | AddCollisionHandler(pelaaja, "palikka", PysaytaPelaaja); |
---|
209 | } |
---|
210 | void Luopelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
211 | { |
---|
212 | pelaaja2 = new PhysicsObject(25, 25); |
---|
213 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
214 | pelaaja2.Image = LoadImage("poliisi"); |
---|
215 | Add(pelaaja2); |
---|
216 | pelaaja2.Tag = "Poliisi"; |
---|
217 | pelaajia++; |
---|
218 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "palikka", PysaytaPelaaja); |
---|
219 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "Rosvo", aloitaalusta); |
---|
220 | } |
---|
221 | void Luopelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
222 | { |
---|
223 | pelaaja3 = new PhysicsObject(25, 25); |
---|
224 | pelaaja3.Position = paikka; |
---|
225 | pelaaja3.Image = LoadImage("poliisi 2"); |
---|
226 | Add(pelaaja3); |
---|
227 | pelaajia++; |
---|
228 | pelaaja3.Tag = "Poliisi"; |
---|
229 | AddCollisionHandler(pelaaja3, "palikka", PysaytaPelaaja); |
---|
230 | AddCollisionHandler(pelaaja3, "Rosvo", aloitaalusta); |
---|
231 | } |
---|
232 | void Luopelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
233 | { |
---|
234 | pelaaja4 = new PhysicsObject(25, 25); |
---|
235 | pelaaja4.Position = paikka; |
---|
236 | pelaaja4.Image = LoadImage("poliisi 3"); |
---|
237 | Add(pelaaja4); |
---|
238 | pelaajia++; |
---|
239 | pelaaja4.Tag = "Poliisi"; |
---|
240 | AddCollisionHandler(pelaaja4, "palikka", PysaytaPelaaja); |
---|
241 | AddCollisionHandler(pelaaja4, "Rosvo", aloitaalusta); |
---|
242 | } |
---|
243 | void potkaisepalloa(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
244 | { |
---|
245 | tormaaja.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(500, kohde.Angle)); |
---|
246 | } |
---|
247 | void aloitaalusta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
248 | { |
---|
249 | int pisteet = pisteLaskuri.Value; |
---|
250 | Begin(); |
---|
251 | |
---|
252 | Label edellisetPisteet = new Label(pisteet.ToString()); |
---|
253 | edellisetPisteet.Left = pisteNaytto.Left; |
---|
254 | edellisetPisteet.TextColor = Color.Yellow; |
---|
255 | Add(edellisetPisteet); |
---|
256 | } |
---|
257 | void PysaytaPelaaja(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
258 | { |
---|
259 | Timer.SingleShot(0.5, tormaaja.Stop); |
---|
260 | } |
---|
261 | |
---|
262 | void lisaaohjaimet() |
---|
263 | { |
---|
264 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-200, 0)); |
---|
265 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(200, 0)); |
---|
266 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 200)); |
---|
267 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -200)); |
---|
268 | |
---|
269 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaX, null); |
---|
270 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaX, null); |
---|
271 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaY, null); |
---|
272 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaY, null); |
---|
273 | //--------------------------------------------- |
---|
274 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(-205, 0)); |
---|
275 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(205, 0)); |
---|
276 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(0, 205)); |
---|
277 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(0, -205)); |
---|
278 | |
---|
279 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja2X, null); |
---|
280 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja2X, null); |
---|
281 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja2Y, null); |
---|
282 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja2Y, null); |
---|
283 | //---------------------------------------------------- |
---|
284 | Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa3, null, new Vector(-200, 0)); |
---|
285 | Keyboard.Listen(Key.N, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa3, null, new Vector(200, 0)); |
---|
286 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa3, null, new Vector(0, 200)); |
---|
287 | Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa3, null, new Vector(0, -200)); |
---|
288 | |
---|
289 | Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja3X, null); |
---|
290 | Keyboard.Listen(Key.N, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja3X, null); |
---|
291 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja3Y, null); |
---|
292 | Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja3Y, null); |
---|
293 | //---------------------------------------------------------- |
---|
294 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa4, null, new Vector(-200, 0)); |
---|
295 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa4, null, new Vector(200, 0)); |
---|
296 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa4, null, new Vector(0, 200)); |
---|
297 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa4, null, new Vector(0, -200)); |
---|
298 | |
---|
299 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja4X, null); |
---|
300 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja4X, null); |
---|
301 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja4Y, null); |
---|
302 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja4Y, null); |
---|
303 | } |
---|
304 | void LiikutaPelaajaa(Vector liikuttaja) |
---|
305 | { |
---|
306 | if (pelaajia > 2) |
---|
307 | { |
---|
308 | liikuttaja = liikuttaja + Vector.FromLengthAndAngle(20, liikuttaja.Angle); |
---|
309 | } |
---|
310 | pelaaja.Move(liikuttaja); |
---|
311 | pelaaja.Angle = liikuttaja.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
312 | } |
---|
313 | void PysaytaPelaajaX() |
---|
314 | { |
---|
315 | pelaaja.StopHorizontal(); |
---|
316 | } |
---|
317 | void PysaytaPelaajaY() |
---|
318 | { |
---|
319 | pelaaja.StopVertical(); |
---|
320 | } |
---|
321 | void LiikutaPelaajaa2(Vector liikuttaja)//------------------------------------------- |
---|
322 | { |
---|
323 | if (pelaajia > 2) |
---|
324 | { |
---|
325 | liikuttaja = liikuttaja + Vector.FromLengthAndAngle(-5, liikuttaja.Angle); |
---|
326 | } |
---|
327 | pelaaja2.Move(liikuttaja); |
---|
328 | pelaaja2.Angle = liikuttaja.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
329 | } |
---|
330 | void PysaytaPelaaja2X() |
---|
331 | { |
---|
332 | pelaaja2.StopHorizontal(); |
---|
333 | } |
---|
334 | void PysaytaPelaaja2Y() |
---|
335 | { |
---|
336 | pelaaja2.StopVertical(); |
---|
337 | } |
---|
338 | void LiikutaPelaajaa3(Vector liikuttaja) //-------------------------------------- |
---|
339 | { |
---|
340 | pelaaja3.Move(liikuttaja); |
---|
341 | pelaaja3.Angle = liikuttaja.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
342 | } |
---|
343 | void PysaytaPelaaja3X() |
---|
344 | { |
---|
345 | pelaaja3.StopHorizontal(); |
---|
346 | } |
---|
347 | void PysaytaPelaaja3Y() |
---|
348 | { |
---|
349 | pelaaja3.StopVertical(); |
---|
350 | } |
---|
351 | void LiikutaPelaajaa4(Vector liikuttaja) // ----------------------------------------- |
---|
352 | { |
---|
353 | pelaaja4.Move(liikuttaja); |
---|
354 | pelaaja4.Angle = liikuttaja.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
355 | } |
---|
356 | void PysaytaPelaaja4X() |
---|
357 | { |
---|
358 | pelaaja4.StopHorizontal(); |
---|
359 | } |
---|
360 | void PysaytaPelaaja4Y() |
---|
361 | { |
---|
362 | pelaaja4.StopVertical(); |
---|
363 | } |
---|
364 | |
---|
365 | |
---|
366 | |
---|
367 | |
---|
368 | } |
---|
369 | |
---|