source: 2012/24/VilmaK/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs @ 2947

Revision 2947, 4.6 KB checked in by vievkang, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 400;
12    const double hyppyNopeus = 1300;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pingviini");
18    //Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        luoKentta();
27        lisaaNappaimet();
28
29      Camera.ZoomToLevel();
30     // Camera.ZoomToAllObjects();
31      //Camera.StayInLevel = true;
32     //Camera.Follow(pelaaja1);
33    }
34
35    void luoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('b', lisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', lisaaTimantti);
40        kentta.SetTileMethod('P', lisaaPelaaja);
41        //kentta.SetTileMethod('m', lisaaMaa);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44       // Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
45        Level.BackgroundColor = Color.Yellow;
46    }
47
48    void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.Green;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void lisaaTimantti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject timantti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        timantti.IgnoresCollisionResponse = false;
60        timantti.Position = paikka;
61        timantti.Shape = Shape.Diamond;
62        timantti.Color = Color.Turquoise;
63        //timantti.Image = tahtiKuva;
64       // timantti.Tag = "tahti";
65        Add(timantti);
66    }
67
68    void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        pelaaja1 = new PlatformCharacter(130, 100);
71        pelaaja1.Position = paikka;
72        pelaaja1.Mass = 4.0;
73        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
74        AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays);
75        Add(pelaaja1);
76    }
77
78    void lisaaNappaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
83
84        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
85        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
87
88        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
89
90        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
91        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
92        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
93
94        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
95    }
96
97    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
98    {
99        hahmo.Walk(nopeus);
100    }
101
102    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Jump(nopeus);
105    }
106
107    void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde)
108    {
109        if (kohde.Tag.ToString() == "timantti")
110        {
111            maaliAani.Play();
112            MessageDisplay.Add("Keräsit timantin!");
113            kohde.Destroy();
114        }
115    }
116    void LuoPingviini()
117    {
118    PhysicsObject pingviini = new PhysicsObject (100, 100);
119    pingviini.Shape = Shape.Circle;
120    pingviini.Color = Color.Transparent;
121    Image hahmo = LoadImage("Pingviini");
122    pingviini.X = 100;
123    pingviini.Y = 200;
124    Add(pingviini);
125   
126    //GameObject timantti = new GameObject(10, 10);
127   // timantti.Shape = Shape.Diamond;
128   // timantti.Color = Color.Turquoise;
129   // Add(timantti);
130
131    }
132    void LuoTausta()
133    {
134       // Image taustaKuva = LoadImage ("Saaripeli");
135       GameObject tausta = new GameObject(1024, 768);
136       Image taustaKuva = LoadImage("Saaripeli");
137       Level.Background.Image = taustaKuva;
138       Level.Background.FitToLevel();
139       
140       Add(tausta);
141       
142    }
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.