source: 2012/24/ToniV/pong/pong/pong/pong.cs @ 2962

Revision 2962, 5.7 KB checked in by tovalile, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 700);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -700);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18
19    PhysicsObject maila;
20    PhysicsObject maila2;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        Asetaohjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        Aloitapeli();
32
33
34
35    }
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        Add(pallo);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.Color = Color.Green;
42
43        maila = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        pallo.X = -200.0;
47        pallo.Y = 0.0;
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = true;
52
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = true;
56
57        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
58        alaReuna.Restitution = 1.0;
59        alaReuna.IsVisible = true;
60
61        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
62        yläReuna.Restitution = 1.0;
63        yläReuna.IsVisible = true;
64
65        pallo.Restitution = 1.0;
66        Level.BackgroundColor = Color.Yellow;
67        Camera.ZoomToLevel(50);
68        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
69
70    }
71
72    void Aloitapeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
75        pallo.Hit(impulssi);
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        maila.Color = Color.Violet;
86        Add(maila);
87
88        return maila;
89
90    }
91    void Asetaohjaimet()
92    {
93        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
95
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "liikuta ylös vasenta mailaa", maila, nopeusYlos);
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila, Vector.Zero);
98        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, maila, nopeusAlas);
99        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila, Vector.Zero);
100
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "lopeta peli");
103
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
107        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
108
109
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila, nopeusYlos);
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila, Vector.Zero);
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila, nopeusAlas);
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila, Vector.Zero);
114
115        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
116        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
117        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
118        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
119
120        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
121        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
122
123
124    }
125    void AsetaNopeus(IPhysicsObject maila, Vector nopeus)
126    {
127        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
128        {
129            maila.Velocity = Vector.Zero;
130            return;
131        }
132
133        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
134        {
135            maila.Velocity = Vector.Zero;
136            return;
137        }
138
139        maila.Velocity = nopeus;
140
141    }
142
143    void LisaaLaskurit()
144    {
145        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
146        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
147    }
148
149    IntMeter LuoPisteLaskuri(double X, double Y)
150    {
151        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
152        laskuri.MaxValue = 10;
153        Label naytto = new Label();
154        naytto.BindTo(laskuri);
155        naytto.X = X;
156        naytto.Y = Y;
157        naytto.TextColor = Color.Black;
158        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
159        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
160        Add(naytto);
161
162        return laskuri;
163    }
164
165
166
167    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)  {
168        if (kohde == oikeaReuna)
169
170            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
171
172        else if (kohde == vasenReuna)
173
174            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
175
176}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.