source: 2012/24/TeemuT/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 10337

Revision 2950, 4.7 KB checked in by tenituun, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusylös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusalas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1pisteet;
22    IntMeter pelaajan2pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26        luokentta();
27        asetaohjaimet();
28        lisaalaskurit();
29
30        aloitapeli();   
31
32    }
33
34    void luokentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.White;
39        pallo.X = -200;
40        pallo.Y = 0;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42
43        maila1 = luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        Add(pallo);
47        AddCollisionHandler(pallo, käsittelepallontörmäys);
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
58        yläReuna.Restitution = 1.0;
59        yläReuna.IsVisible = false;
60
61        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
62        alaReuna.Restitution = 1.0;
63        alaReuna.IsVisible = false;
64
65
66
67
68        Level.BackgroundColor = Color.Black;
69        Camera.ZoomToLevel();
70
71
72    }
73
74    void aloitapeli()
75    {
76        Vector impulssi = new Vector(500, 0);
77        pallo.Hit(impulssi);
78
79    }
80
81
82    PhysicsObject luomaila(double X, double Y)
83    {
84        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
85        maila.Shape = Shape.Rectangle;
86        maila.X = X;
87        maila.Y = Y;
88        maila.Restitution = 1.0;
89        Add(maila);
90        return maila;
91
92    }
93
94    void asetaohjaimet()
95    {
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusylös);
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusalas);
99        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusylös);
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusalas);
104        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105
106        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
107
108
109        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
111
112    }
113
114    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
115    {
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120
121        }
122        if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom) )
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126
127        }
128
129
130            maila.Velocity = nopeus;
131
132    }
133
134
135
136
137    IntMeter luopistelaskuri( double x, double y )
138    {
139        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
140        laskuri.MaxValue = 10;
141        Label näyttö = new Label();
142        näyttö.BindTo(laskuri);
143        näyttö.X = x;
144        näyttö.Y = y;
145        näyttö.TextColor = Color.White;
146        näyttö.BorderColor = Level.BackgroundColor;
147        näyttö.Color = Level.BackgroundColor;
148        Add(näyttö);
149
150
151        return laskuri;
152    }
153
154    void lisaalaskurit()
155    {
156        pelaajan1pisteet = luopistelaskuri ( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
157        pelaajan2pisteet = luopistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
158
159    }
160
161
162
163    void käsittelepallontörmäys(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
164    {
165        if (kohde == oikeaReuna)
166        {
167            pelaajan1pisteet.Value += 1;
168        }
169
170        else if (kohde == vasenReuna)
171        {
172            pelaajan2pisteet.Value += 1;
173        }
174   
175   
176    }
177
178
179}
180
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.