1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class RageFight : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image norsu = LoadImage("norsu"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
19 | Image pelaaja = LoadImage("LOL1"); |
---|
20 | Image[] juoksu = LoadImages("LOL2", "LOL3", "LOL4"); |
---|
21 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("LOL1"); |
---|
22 | Image paikallaanOikealle; |
---|
23 | Image kick = LoadImage("LOLpotku"); |
---|
24 | |
---|
25 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("LOL2", "LOL3", "LOL4"); |
---|
26 | Image[] kavelyOikealle; |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
35 | |
---|
36 | paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle); |
---|
37 | kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle); |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | luoKentta(); |
---|
42 | lisaaNappaimet(); |
---|
43 | |
---|
44 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
45 | Camera.ZoomFactor = 5; |
---|
46 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
47 | } |
---|
48 | |
---|
49 | void luoKentta() |
---|
50 | { |
---|
51 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); |
---|
53 | kentta.SetTileMethod('*', lisaaTahti); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('N', lisaaPelaaja); |
---|
55 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
56 | Level.CreateBorders(); |
---|
57 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
61 | { |
---|
62 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
63 | taso.Position = paikka; |
---|
64 | taso.Color = Color.Green; |
---|
65 | Add(taso); |
---|
66 | } |
---|
67 | |
---|
68 | void lisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
69 | { |
---|
70 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
71 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
72 | tahti.Position = paikka; |
---|
73 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
74 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
75 | Add(tahti); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
79 | { |
---|
80 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
81 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
82 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
83 | pelaaja1.Image = pelaaja; |
---|
84 | AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays); |
---|
85 | Add(pelaaja1); |
---|
86 | |
---|
87 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
88 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
89 | |
---|
90 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
91 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
92 | |
---|
93 | |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | void lisaaNappaimet() |
---|
98 | { |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
102 | |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
110 | |
---|
111 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
112 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
113 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
114 | |
---|
115 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
119 | { |
---|
120 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
121 | } |
---|
122 | |
---|
123 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
124 | { |
---|
125 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
126 | } |
---|
127 | |
---|
128 | void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) |
---|
129 | { |
---|
130 | if (kohde.Tag.ToString() == "tahti") |
---|
131 | { |
---|
132 | maaliAani.Play(); |
---|
133 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
134 | kohde.Destroy(); |
---|
135 | } |
---|
136 | } |
---|
137 | } |
---|