source: 2012/24/NikoH/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 2939

Revision 2939, 4.7 KB checked in by juiitamm, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Color = Color.Black;
37        pallo.X = -200;
38        pallo.Y = 0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler( pallo, PallonTormays );
42
43       maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46
47      vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48      vasenReuna.Restitution = 1.0;
49      vasenReuna.IsVisible = false;
50      oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51      oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52      oikeaReuna.IsVisible = false;
53      PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
54      alaReuna.Restitution = 1.0;
55      alaReuna.IsVisible = false;
56      PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57      ylaReuna.Restitution = 1.0;
58      ylaReuna.IsVisible = false;
59        Level.BackgroundColor = Color.DarkRed;
60        Camera.ZoomToLevel();
61    }
62    void AloitaPeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(3000.0, 0.0);
65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
68    {
69        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
70        maila.Shape = Shape.Rectangle;
71        maila.Color = Color.DarkBlue;
72        maila.X = x;
73        maila.Y = y;
74        maila.Restitution = 1.0;
75        Add(maila);
76
77        return maila;
78
79    }
80    void AsetaOhjaimet()
81    {
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93
94        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
95
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
97    }
98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
99    {
100        if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom) )
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top) )
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110        maila.Velocity = nopeus;
111    }
112    void LisaaLaskurit()
113    {
114        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
115        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
116    }
117    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
118    {
119        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
120        laskuri.MaxValue = 15;
121        Label naytto = new Label();
122        naytto.BindTo(laskuri);
123        naytto.X = x;
124        naytto.Y = y;
125        naytto.TextColor = Color.Cyan;
126        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
127        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
128        Add(naytto);
129
130        return laskuri;
131    }
132    void PallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
133    {
134        if (kohde == oikeaReuna)
135        {
136            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
137        }
138        else if (kohde == vasenReuna)
139        {
140            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
141        }
142
143    }
144
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.