source: 2012/24/NikoH/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 2934

Revision 2934, 3.9 KB checked in by juiitamm, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30
31
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.Black;
39        pallo.X = -200.0;
40        pallo.Y = 0.0;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42        Add(pallo);
43
44       maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47
48        Level.CreateBorders(1.0, false);
49        Level.BackgroundColor = Color.Green;
50        Camera.ZoomToLevel();
51    }
52    void AloitaPeli()
53    {
54        Vector impulssi = new Vector(5000.0, 450.0);
55        pallo.Hit(impulssi);
56    }
57    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
58    {
59        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
60        maila.Shape = Shape.Rectangle;
61        maila.Color = Color.DarkBlue;
62        maila.X = x;
63        maila.Y = y;
64        maila.Restitution = 1.0;
65        Add(maila);
66
67        return maila;
68
69    }
70    void AsetaOhjaimet()
71    {
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
74        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
77        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
87    }
88    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
89    {
90        if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom) )
91        {
92            maila.Velocity = Vector.Zero;
93            return;
94        }
95        if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top) )
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100        maila.Velocity = nopeus;
101    }
102    void LisaaLaskurit()
103    {
104        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
105        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
106    }
107    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
108    {
109        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
110        laskuri.MaxValue = 30;
111        Label naytto = new Label();
112        naytto.BindTo(laskuri);
113        naytto.X = x;
114        naytto.Y = y;
115        naytto.TextColor = Color.Yellow;
116        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
117        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
118        Add(naytto);
119
120        return laskuri;
121    }
122
123}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.