source: 2012/24/NikiV/pong/pong/pong/pong.cs @ 2942

Revision 2942, 6.6 KB checked in by nieekrva, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14
15
16    PhysicsObject pallo;
17
18    PhysicsObject maila1;
19    PhysicsObject maila2;
20
21    PhysicsObject vasenReuna;
22    PhysicsObject oikeaReuna;
23
24    IntMeter pelaajan1Pisteet;
25    IntMeter pelaajan2Pisteet;
26
27    public override void Begin()
28    {
29
30
31        LuoKentta();
32        AsetaOhjaimet();
33        LisaaLaskurit();
34        AloitaPeli();
35
36
37
38        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
39        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
40
41
42
43
44
45        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
46        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
47    }
48
49    void LuoKentta()
50    {
51        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
52        pallo.Shape = Shape.Circle;
53        pallo.Color = Color.Blue;
54        pallo.X = -200.0;
55        pallo.Y = 0.0;
56        pallo.Restitution = 1.0;
57        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
58        Add(pallo);
59
60        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
61        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
62        maila1.Color = Color.Green;
63        maila2.Color = Color.Green;
64
65
66        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
67        vasenReuna.Restitution = 1.0;
68        vasenReuna.IsVisible = false;
69
70        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
71        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
72        oikeaReuna.IsVisible = false;
73
74        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
75        alaReuna.Restitution = 1.0;
76        alaReuna.IsVisible = false;
77
78        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
79        ylaReuna.Restitution = 1.0;
80        ylaReuna.IsVisible = false;
81
82        Level.BackgroundColor = Color.Black;
83
84        Camera.ZoomToLevel();
85        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
86        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
87        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
88        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
89        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
90
91    }
92
93    void AloitaPeli()
94    {
95        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
96        pallo.Hit(impulssi);
97    }
98    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
99    {
100        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
101        maila.Shape = Shape.Rectangle;
102        maila.X = x;
103        maila.Y = y;
104        maila.Restitution = 1.0;
105        Add(maila);
106
107        return maila;
108    }
109
110    void AsetaOhjaimet()
111    {
112        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
113        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
114        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
115        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
116
117        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
118        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
119        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
120        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
121
122        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
123        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
124        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126
127        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
128        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
129        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
130        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131
132        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
133        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
134
135        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
136        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
137    }
138    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
139    {
140        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
141        {
142            maila.Velocity = Vector.Zero;
143            return;
144        }
145        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
146        {
147            maila.Velocity = Vector.Zero;
148            return;
149        }
150
151        maila.Velocity = nopeus;
152
153
154
155    }
156    void LisaaLaskurit()
157    {
158        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
159        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
160
161    }
162    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
163    {
164        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
165        laskuri.MaxValue = 10;
166        laskuri.UpperLimit += laskuriYlarajassa;
167        Label naytto = new Label();
168        naytto.BindTo(laskuri);
169        naytto.X = x;
170        naytto.Y = y;
171        naytto.TextColor = Color.White;
172        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
173        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
174        Add(naytto);
175        return laskuri;
176
177
178    }
179    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
180    {
181        if (kohde == oikeaReuna)
182        {
183            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
184
185            if (pelaajan1Pisteet.Value == 10)
186            {
187                MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 voitti pelin.");
188            }
189
190
191        }
192        else if (kohde == vasenReuna)
193        {
194            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
195
196            if (pelaajan2Pisteet.Value == 10)
197            {
198                MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 voitti pelin.");
199            }
200        }
201
202    }
203    void laskuriYlarajassa(int arvo)
204    {
205        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
206        MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 voitti pelin.");
207
208     
209    }
210
211}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.