source: 2012/24/MikkoL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 2931

Revision 2931, 5.8 KB checked in by mijoliim, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24    IntMeter pelaajan1Erat;
25    IntMeter pelaajan2Erat;
26
27    Vector impulssi = new Vector(500, 0);
28
29    public override void Begin()
30    {
31        LuoKentta();
32        AsetaOhjaimet();
33        LisaaLaskurit();
34        AloitaPeli();
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(25, 25);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.X = 0;
42        pallo.Y = 0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        pallo.KineticFriction = 0;
45        pallo.CanRotate = true;
46        Add(pallo);
47
48        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormaus);
49
50        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 50, 0);
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 50, 0);
52
53        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
54        vasenReuna.Restitution = 1;
55        vasenReuna.IsVisible = false;
56        vasenReuna.KineticFriction = 0;
57        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
58        oikeaReuna.Restitution = 1;
59        oikeaReuna.IsVisible = false;
60        oikeaReuna.KineticFriction = 0;
61        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
62        ylaReuna.Restitution = 1;
63        ylaReuna.IsVisible = false;
64        ylaReuna.KineticFriction = 0;
65        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
66        alaReuna.Restitution = 1;
67        alaReuna.IsVisible = false;
68        alaReuna.KineticFriction = 0;
69
70        Level.BackgroundColor = Color.Black;
71
72        MessageDisplay.TextColor = Color.White;
73        MessageDisplay.BackgroundColor = Color.Black;
74
75        Camera.ZoomToLevel();
76
77    }
78
79    void AloitaPeli()
80    {
81        pallo.Hit(impulssi);
82    }
83
84    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
85    {
86        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 100);
87        maila.Shape = Shape.Rectangle;
88        maila.X = x;
89        maila.Y = y;
90        maila.Restitution = 1.0;
91        Add(maila);
92
93        return maila;
94    }
95
96    void AsetaOhjaimet()
97    {
98        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
99        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
101        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
107
108        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
109        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
110    }
111
112    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
113    {
114        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118        }
119
120        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
121        {
122            maila.Velocity = Vector.Zero;
123            return;
124        }
125
126        maila.Velocity = nopeus;
127    }
128
129    void LisaaLaskurit()
130    {
131        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskurit(Screen.Left + 400, Screen.Top - 100);
132        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskurit(Screen.Right - 400, Screen.Top - 100);
133        pelaajan1Erat = LuoEraLaskurit(Screen.Left + 450, Screen.Top - 100);
134        pelaajan2Erat = LuoEraLaskurit(Screen.Right - 450, Screen.Top - 100);
135    }
136
137    IntMeter LuoPisteLaskurit(double x, double y)
138    {
139        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
140        laskuri.MaxValue = 11;
141        Label naytto = new Label();
142        naytto.BindTo(laskuri);
143        naytto.X = x;
144        naytto.Y = y;
145        naytto.TextColor = Color.White;
146        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
147        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
148        Add(naytto);
149        return laskuri;
150    }
151
152    void KasittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
153    {
154        if (kohde == oikeaReuna)
155        {
156            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
157        }
158        else if (kohde == vasenReuna)
159        {
160            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
161        }
162
163        if (pelaajan1Pisteet.Value > 10)
164        {
165            pelaajan1Erat.Value += 1;
166            Uudelleen();
167        }
168        else if (pelaajan2Pisteet.Value > 10)
169        {
170            pelaajan2Erat.Value += 1;
171            Uudelleen();
172        }
173    }
174
175    IntMeter LuoEraLaskurit(double x, double y)
176    {
177        IntMeter eraLaskuri = new IntMeter(0);
178        eraLaskuri.MaxValue = 10;
179        Label naytto2 = new Label();
180        naytto2.BindTo(eraLaskuri);
181        naytto2.X = x;
182        naytto2.Y = y;
183        naytto2.TextColor = Color.White;
184        naytto2.BorderColor = Level.BackgroundColor;
185        naytto2.Color = Level.BackgroundColor;
186        Add(naytto2);
187        return eraLaskuri;
188    }
189
190    void Uudelleen()
191    {
192        pelaajan1Pisteet.Value = 0;
193        pelaajan2Pisteet.Value = 0;
194
195        pallo.X = 0;
196        pallo.Y = 0;
197
198        pallo.Hit(impulssi);
199    }
200}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.