source: 2012/24/LeeviL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 2937

Revision 2937, 4.4 KB checked in by anlakane, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    PhysicsObject vasenReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27        LuoKentta();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30        AsetaOhjaimet();
31    }
32
33    void AloitaPeli()
34    {
35        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
36        pallo.Hit(impulssi);
37
38    }
39
40    PhysicsObject LuoMaila(double X, double Y)
41    {
42
43        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
44        maila.Shape = Shape.Rectangle;
45        maila.X = X;
46        maila.Y = Y;
47        maila.Restitution = 1.0;
48        Add(maila);
49
50        return maila;
51    }
52
53    void LisaaLaskurit()
54    {
55        pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
56        pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
57    }
58
59    IntMeter LuoPistelaskuri(double x, double y)
60    {
61        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
62        laskuri.MaxValue = 10;
63        Label naytto = new Label();
64        naytto.BindTo(laskuri);
65        naytto.X = x;
66        naytto.Y = y;
67        naytto.TextColor = Color.White;
68        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
69        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
70        Add(naytto);
71        return laskuri;
72    }
73
74
75    void AsetaOhjaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
80        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
89    }
90
91    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
92    {
93        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
94        {
95            maila.Velocity = Vector.Zero;
96            return;
97        }
98
99        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
100        {
101            maila.Velocity = Vector.Zero;
102            return;
103        }
104
105        maila.Velocity = nopeus;
106    }
107
108    void KasittlePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
109    {
110        if (kohde == oikeaReuna)
111        {
112            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
113
114        }
115
116        else if (kohde == vasenReuna)
117        {
118            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
119
120        }
121
122    }
123
124    void LuoKentta()
125    {
126        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
127        Add(pallo);
128        pallo.Shape = Shape.Circle;
129        pallo.X = -200.0;
130        pallo.Y = 0.0;
131        pallo.Restitution = 1.0;
132
133        AddCollisionHandler(pallo, KasittlePallonTormaus);
134
135        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
136        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
137
138        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
139        vasenReuna.Restitution = 1.0;
140        vasenReuna.IsVisible = false;
141        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
142        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
143        oikeaReuna.IsVisible = false;
144        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
145        alaReuna.Restitution = 1.0;
146        alaReuna.IsVisible = false;
147        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
148        ylaReuna.Restitution = 1.0;
149        ylaReuna.IsVisible = false;
150        Level.BackgroundColor = Color.Black;
151
152        Camera.ZoomToLevel();
153    }
154}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.