source: 2012/24/LauriS/PongPong/PongPong/PongPong/PongPong.cs @ 3109

Revision 3109, 5.7 KB checked in by lasaarel, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongPong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24
25    public override void Begin()
26    {
27
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32
33    }
34
35
36    void LuoKentta()
37    {
38       
39
40
41
42        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
43        pallo.Shape = Shape.Circle;
44        pallo.X = -200.0;
45        pallo.Y = 0.0;
46        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
47        pallo.Hit(impulssi);
48        pallo.Restitution = 1.0;
49        Add(pallo);
50
51        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
52        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
53        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
54
55
56        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
57        vasenReuna.Restitution = 1.0;
58        vasenReuna.IsVisible = false;
59        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
60        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
61        oikeaReuna.IsVisible = false;
62        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
63        ylaReuna.Restitution = 1.0;
64        ylaReuna.IsVisible = false;
65        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
66        alaReuna.Restitution = 1.0;
67        alaReuna.IsVisible = false;
68
69
70        Level.BackgroundColor = Color.Green;
71        Camera.ZoomToLevel();
72    }
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
83    {
84        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
85        maila.Shape = Shape.Rectangle;
86        maila.X = x;
87        maila.Y = y;
88        maila.Restitution = 1.0;
89        Add(maila);
90        return maila;
91    }
92
93    void LisaaLaskurit()
94    {
95        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
96        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
97
98    }
99    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
100    {
101        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
102        laskuri.MaxValue = 10;
103        Label naytto = new Label();
104        naytto.BindTo(laskuri);
105        naytto.X = x;
106        naytto.Y = y;
107        naytto.TextColor = Color.Black;
108        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
109        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
110        Add(naytto);
111        return laskuri;
112    }
113
114
115
116    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
117    {
118        if (kohde == oikeaReuna)
119        {
120            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
121        }
122        else if (kohde == vasenReuna)
123        {
124            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
125
126        }
127
128    }
129
130
131    void AloitaPeli()
132    {
133        Vector impulssi = new Vector(700.0, 0.0);
134        pallo.Hit(impulssi);
135    }
136
137    void AsetaOhjaimet()
138    {
139        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
140        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
141        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
142        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
143
144        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
145        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
146        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
147        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
148
149        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
150        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
151
152        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
153        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
154        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
155        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
156
157        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
158        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
159        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
160        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
161
162        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
163        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
164    }
165
166
167
168
169
170
171    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
172    {
173        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
174        {
175            maila.Velocity = Vector.Zero;
176            return;
177        }
178
179        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
180        {
181            maila.Velocity = Vector.Zero;
182            return;
183        }
184        maila.Velocity = nopeus;
185
186    }
187
188
189}
190
191
192
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.