source: 2012/24/LauriS/PongPong/PongPong/PongPong/PongPong.cs @ 2913

Revision 2913, 2.7 KB checked in by lasaarel, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongPong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    public override void Begin()
19    {
20        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24
25    }
26
27
28    void LuoKentta()
29    {
30
31        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.X = -200.0;
34        pallo.Y = 0.0;
35        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
36        pallo.Hit(impulssi);
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        Add(pallo);
39
40        maila1=LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2=LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43
44        Level.CreateBorders(1.0, false);
45        Level.BackgroundColor = Color.Green;
46        Camera.ZoomToLevel();
47    }
48
49    void AloitaPeli()
50    {
51        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
52        pallo.Hit(impulssi);
53    }
54
55    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
56    {
57        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
58        maila.Shape = Shape.Rectangle;
59        maila.X = x;
60        maila.Y = y;
61        maila.Restitution = 1.0;
62        Add(maila);
63        return maila;
64    }
65
66
67
68    void AsetaOhjaimet()
69    {
70        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
79
80
81        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
82
83
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85       
86
87    }
88
89    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
90    {
91        maila.Velocity = nopeus;
92    }
93
94
95
96}
97
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.