source: 2012/24/JuhoH/pong/pong/pong/pong.cs @ 3111

Revision 3111, 4.9 KB checked in by sijoseha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
30        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
31        pallo.Hit(impulssi);
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35    void LuoKentta()
36    {
37        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
38        Add(pallo);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.X = -200.0;
41        pallo.Y = 0.0;
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45       
46       
47        pallo.Restitution = 1.0;
48       
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.Restitution = 1.0;
57        alaReuna.IsVisible = false;
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylaReuna.Restitution = 1.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61        Level.BackgroundColor = Color.Orange;
62        Camera.ZoomToLevel();
63        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
64        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
65
66    }
67
68    void AloitaPeli()
69    {
70        Vector impulssi = new Vector(700.0, 0.0);
71        pallo.Hit(impulssi);
72    }
73    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
74    {
75        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
76        maila.Shape = Shape.Rectangle;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        Add(maila);
81
82        return maila;
83
84    }
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
96
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
100
101
102
103
104        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
105    }
106    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
107    {
108        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
109        {
110            maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112        }
113        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118
119        maila.Velocity = nopeus;
120    }
121    void LisaaLaskurit()
122    {
123        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
124        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
125    }
126
127
128
129    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
130    {
131        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
132        laskuri.MaxValue = 10;
133        Label naytto = new Label();
134        naytto.BindTo(laskuri);
135        naytto.X = x;
136        naytto.Y = y;
137        naytto.TextColor = Color.White;
138        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
139        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
140        Add(naytto);
141
142        return laskuri;
143    }
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
146        {
147            if (kohde == oikeaReuna)
148            {
149                pelaajan1Pisteet.Value += 1;
150            }
151            else if (kohde == vasenReuna)
152            {
153                pelaajan2Pisteet.Value += 1;
154            }
155        }
156
157    }
158}
159
160
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.