source: 2012/24/JuhoH/pong/pong/pong/pong.cs @ 2919

Revision 2919, 3.1 KB checked in by sijoseha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    public override void Begin()
18    {
19
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22        AloitaPeli();
23        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
24        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
25        pallo.Hit(impulssi);
26        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
27        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
28    }
29    void LuoKentta()
30    {
31        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
32        Add(pallo);
33        pallo.Shape = Shape.Circle;
34        pallo.X = -200.0;
35        pallo.Y = 0.0;
36
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Level.CreateBorders(1.0, true);
41        Level.BackgroundColor = Color.Orange;
42        Camera.ZoomToLevel();
43        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
44        maila.Shape = Shape.Rectangle;
45        maila.X = Level.Left + 20.0;
46        maila.Y = 0.0;
47        maila.Restitution = 1.0;
48        Add(maila);
49
50
51    }
52
53    void AloitaPeli()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57    }
58    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
59    {
60        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
61        maila.Shape = Shape.Rectangle;
62        maila.X = x;
63        maila.Y = y;
64        maila.Restitution = 1.0;
65        Add(maila);
66
67        return maila;
68
69    }
70    void AsetaOhjaimet()
71    {
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76
77        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
79        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
80        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81
82        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
83
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86
87     
88
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90    }
91    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
92    {
93        maila.Velocity = nopeus;
94    }
95
96}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.