1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Kuumailmapallolento : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pallo = LoadImage("Kuumailmapallo"); |
---|
12 | Image talokuva1 = LoadImage("kellotorni"); |
---|
13 | Image talokuva2 = LoadImage("kerrostalo"); |
---|
14 | Image talokuva3 = LoadImage("omakotitalo"); |
---|
15 | Image talokuva4 = LoadImage("rivitalo"); |
---|
16 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
17 | public override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | AsetaOhjaimet(); |
---|
20 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
21 | |
---|
22 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
23 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
24 | pelaaja = new PhysicsObject(pallo); |
---|
25 | pelaaja.X = (-500); |
---|
26 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
27 | AddCollisionHandler(pelaaja, "talo", PelaajaKuolee); |
---|
28 | Add(pelaaja); |
---|
29 | |
---|
30 | Level.CreateBottomBorder(); |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
34 | ajastin.Interval = 3; |
---|
35 | ajastin.Timeout += LuoTalo; |
---|
36 | ajastin.Start(); |
---|
37 | |
---|
38 | } |
---|
39 | void AsetaOhjaimet() |
---|
40 | { |
---|
41 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu ylös",new Vector (0, 330)); |
---|
42 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, "Pelaaja pysähtyy"); |
---|
43 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector (0, -330)); |
---|
44 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, "Pelaaja pysähtyy"); |
---|
45 | } |
---|
46 | |
---|
47 | void LiikutaPelaajaa(Vector suunta) |
---|
48 | { |
---|
49 | pelaaja.Velocity = suunta; |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | void PysaytaPelaaja() |
---|
55 | { |
---|
56 | pelaaja.Stop(); |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | void PelaajaKuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
60 | { |
---|
61 | MessageDisplay.Add("Peli alkaa alusta"); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void LuoTalo() |
---|
65 | { |
---|
66 | PhysicsObject talo = new PhysicsObject (talokuva1); |
---|
67 | talo.Shape = Shape.FromImage(talokuva1); |
---|
68 | talo.Width *= 0.5; |
---|
69 | talo.Height *= 0.5; |
---|
70 | talo.X = Level.Right + 300; |
---|
71 | talo.Bottom = Level.Bottom; |
---|
72 | talo.Tag = "talo"; |
---|
73 | talo.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
74 | talo.Hit(new Vector(-200, 0)); |
---|
75 | Add(talo); |
---|
76 | } |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|