1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class LabTank : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double kaantyy = 20; |
---|
12 | const double nopeus = 500; |
---|
13 | const double hyppyNopeus = 500; |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
15 | |
---|
16 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja"); |
---|
20 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
21 | Image tasonKuva = LoadImage("taso"); |
---|
22 | Image taustanKuva = LoadImage("tausta"); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | luoKentta(); |
---|
31 | lisaaNappaimet(); |
---|
32 | |
---|
33 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
34 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
35 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void luoKentta() |
---|
39 | { |
---|
40 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('*', lisaaTahti); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('P', lisaaPelaaja); |
---|
44 | // kentta.SetTileMethod('A', lisaaMinitorni); |
---|
45 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
46 | Level.CreateBorders(); |
---|
47 | Level.Background.CreateGradient(Color.Black , Color.White); |
---|
48 | Level.Background.Image = taustanKuva; |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | void lisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
52 | { |
---|
53 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
54 | taso.Position = paikka; |
---|
55 | taso.Color = Color.Green; |
---|
56 | |
---|
57 | Add(taso); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void lisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
61 | { |
---|
62 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
63 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
64 | tahti.Position = paikka; |
---|
65 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
66 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
67 | Add(tahti); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void lisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja1 = new PhysicsObject (leveys, korkeus); |
---|
73 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
74 | |
---|
75 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
76 | pelaaja1.Mass = 100.0; |
---|
77 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
78 | AddCollisionHandler(pelaaja1, kasittelePelaajanTormays); |
---|
79 | Add(pelaaja1); |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | void lisaaNappaimet() |
---|
83 | { |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
87 | |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, hyppaa, "Liikkuu ylös", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, hyppaa, "Liikkuu alas", pelaaja1, -hyppyNopeus); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, kaanna, "Kääntyy", pelaaja1, kaantyy); |
---|
93 | |
---|
94 | |
---|
95 | |
---|
96 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
97 | |
---|
98 | |
---|
99 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
100 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
101 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, hyppaa, "Pelaaja liikkuu ylös", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
102 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, hyppaa, "Pelaaja liikkuu alas", pelaaja1, -hyppyNopeus); |
---|
103 | |
---|
104 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void liikuta(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
108 | { |
---|
109 | hahmo.Velocity = new Vector (nopeus, 0); |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | void hyppaa(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
113 | { |
---|
114 | hahmo.Velocity = new Vector(0, nopeus); |
---|
115 | |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void kasittelePelaajanTormays(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kohde) |
---|
119 | { |
---|
120 | if (kohde.Tag.ToString() == "tahti") |
---|
121 | { |
---|
122 | maaliAani.Play(); |
---|
123 | MessageDisplay.Add("Voitit tason!"); |
---|
124 | // kohde.Destroy(); |
---|
125 | } |
---|
126 | } |
---|
127 | void lisaaMinitorni (Vector paikka, double y, double x ) |
---|
128 | { |
---|
129 | |
---|
130 | } |
---|
131 | void kaanna(PhysicsObject hahmo, double kaantyy) |
---|
132 | { |
---|
133 | |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | } |
---|