source: 2012/24/EeroF/Bong/Bong/Bong/Bong.cs @ 2949

Revision 2949, 3.5 KB checked in by eefadjuk, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bong : PhysicsGame
10{   
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector (0, 400 );
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
14    PhysicsObject pelaaja;
15    PhysicsObject pelaaja2;
16
17    PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40, 40);
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22
23    public override void Begin()
24    {
25
26
27
28        LuoKentta();
29        AloitaPeli();
30        AsetaOhjaimet();
31
32
33
34
35
36
37       
38
39
40    }
41    void LuoKentta()
42    {
43       pelaaja = LuoMaila(-500, 0, Color.Violet);
44        pelaaja2 = LuoMaila(500, 0, Color.Lime);
45
46        Add(pallo);
47        pallo.Shape = Shape.Circle;
48        pallo.Color = Color.OrangeRed;
49        pallo.Restitution = 1;
50       // pallo.Gravity (200) ;
51
52        Level.CreateBorders(1, false);
53
54        Level.BackgroundColor = Color.Cyan;
55        Camera.ZoomToLevel();
56
57    }
58   
59
60    void AloitaPeli()
61    {
62        Vector impulssi = new Vector(500, 300);
63        pallo.Hit(impulssi);
64
65
66
67
68    }
69
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y, Color vari)
71    {
72        PhysicsObject pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject (15, 70);
73        Add(pelaaja);
74        pelaaja.Shape = Shape.Ellipse;
75        pelaaja.Color = vari;
76        pelaaja.X = x;
77        pelaaja.Y = y;
78        pelaaja.Restitution = 1;
79        return pelaaja;
80       
81
82
83    }
84   
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja, nopeusYlos);
90        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero);
95       
96
97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
98    }
99
100
101    void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja,Vector nopeus  )
102    {
103        pelaaja.Velocity = nopeus;
104
105        if ( (nopeus.Y > 0 ) && (pelaaja.Top > Level.Top) )
106        {
107            pelaaja.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110
111   
112                if ((nopeus.Y < 0) && (pelaaja.Bottom < Level.Bottom))
113        {
114                    pelaaja.Velocity = Vector.Zero;
115                    return;
116        }
117
118       }
119    void LisaaLaskurit()
120    {
121       pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 );
122       pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0 );
123}
124
125
126
127    }
128    IntMeter LuoPistelaskuri (double x, double y)
129    {
130        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
131       
132        laskuri.MaxValue = 10;
133        Label naytto = new Label  (0);
134        naytto.BindTo(laskuri);
135        naytto.X = x;
136        naytto.Y = y;
137        naytto.TextColor = Color.White;
138        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
139        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
140        Add(naytto);
141        return laskuri;
142
143
144    }
145
146
147
148
149   
150
151}
152
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.