1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Räiskintä_mättöpeli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | Vector liikuYlös = new Vector(0.0, 250.0); |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
14 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
15 | List<PhysicsObject> viholliset = new List<PhysicsObject>(); |
---|
16 | Weapon Ase; |
---|
17 | Weapon Ase2; |
---|
18 | IntMeter VihollisiaJaljella; |
---|
19 | IntMeter VihollisiaTuhottu; |
---|
20 | IntMeter KierrosLaskuri; |
---|
21 | DoubleMeter Elamat; |
---|
22 | ScoreList TopLista = new ScoreList(10, false, 0); |
---|
23 | bool peliLoppui = false; |
---|
24 | |
---|
25 | int Vihollisia = 10; |
---|
26 | int vihollisiaV2 = 0; |
---|
27 | int vihollisiaV3 = 0; |
---|
28 | |
---|
29 | PhysicsObject vihollinenV1(double x, double y) |
---|
30 | |
---|
31 | { |
---|
32 | TagFollowerBrain SeuraajanAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 20000); |
---|
33 | PhysicsObject enemy = new PhysicsObject (30, 30); |
---|
34 | enemy.Brain = SeuraajanAivot; |
---|
35 | enemy.X = x; |
---|
36 | enemy.Y = y; |
---|
37 | enemy.Shape = Shape.Circle; |
---|
38 | enemy.Color = Color.Green; |
---|
39 | enemy.Tag = "vihollinen1"; |
---|
40 | Add (enemy); |
---|
41 | viholliset.Add(enemy); |
---|
42 | return enemy; |
---|
43 | } |
---|
44 | PhysicsObject vihollinenV2(double x, double y) |
---|
45 | { |
---|
46 | TagFollowerBrain SeuraajanAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 400); |
---|
47 | SeuraajanAivot.Speed = 300; |
---|
48 | PhysicsObject enemy = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
49 | enemy.Brain = SeuraajanAivot; |
---|
50 | enemy.X = x; |
---|
51 | enemy.Y = y; |
---|
52 | enemy.Shape = Shape.Circle; |
---|
53 | enemy.Color = Color.Yellow; |
---|
54 | enemy.Tag = "vihollinen2"; |
---|
55 | Add(enemy); |
---|
56 | viholliset.Add(enemy); |
---|
57 | return enemy; |
---|
58 | } |
---|
59 | PhysicsObject vihollinenV3(double x, double y) |
---|
60 | { |
---|
61 | TagFollowerBrain SeuraajanAivot = new TagFollowerBrain("pelaaja", 400); |
---|
62 | SeuraajanAivot.Speed = 200; |
---|
63 | PhysicsObject enemy = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
64 | enemy.Brain = SeuraajanAivot; |
---|
65 | enemy.X = x; |
---|
66 | enemy.Y = y; |
---|
67 | enemy.Shape = Shape.Circle; |
---|
68 | enemy.Color = Color.Red; |
---|
69 | enemy.Tag = "vihollinen3"; |
---|
70 | Add(enemy); |
---|
71 | viholliset.Add(enemy); |
---|
72 | return enemy; |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | public override void Begin() |
---|
77 | { |
---|
78 | MultiSelectWindow AlkuValikko = new MultiSelectWindow("Tervetuloa peliin", |
---|
79 | "Aloita", "Ohje", "Poistu"); |
---|
80 | AlkuValikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; |
---|
81 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
82 | Add(AlkuValikko); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void PainettiinValikonNappia(int valinta) |
---|
86 | { |
---|
87 | switch (valinta) |
---|
88 | { |
---|
89 | case 0: |
---|
90 | //aloita peli |
---|
91 | Timer.SingleShot(0.0, YksinVaiKaksinPeli); |
---|
92 | break; |
---|
93 | case 1: |
---|
94 | //miten peliä pelataan |
---|
95 | Ohje(); |
---|
96 | break; |
---|
97 | case 2: |
---|
98 | Exit(); |
---|
99 | break; |
---|
100 | } |
---|
101 | } |
---|
102 | void YksinVaiKaksinPeli() |
---|
103 | { |
---|
104 | MultiSelectWindow PelaajienMaara = new MultiSelectWindow("Yksin- vai kaksinpeli?", |
---|
105 | "Yksinpeli", "Kaksinpeli", "Takaisin"); |
---|
106 | PelaajienMaara.ItemSelected += PainettiinValikon2Nappia; |
---|
107 | Add (PelaajienMaara); |
---|
108 | } |
---|
109 | void PainettiinValikon2Nappia(int valinta2) |
---|
110 | { |
---|
111 | switch (valinta2) |
---|
112 | { |
---|
113 | case 0: |
---|
114 | Timer.SingleShot(0.5, AlustaPeli); //Peli alkaa normaalisti. |
---|
115 | break; |
---|
116 | case 1: |
---|
117 | Timer.SingleShot(0.5, AlustaPeli2); //Kaksinpeli |
---|
118 | break; |
---|
119 | case 2: |
---|
120 | Timer.SingleShot(0.0, Begin); |
---|
121 | break; |
---|
122 | } |
---|
123 | } |
---|
124 | void AlustaPeli() |
---|
125 | { |
---|
126 | LuoKenttä (); |
---|
127 | Pelaaja (); |
---|
128 | Aseet(); |
---|
129 | LisääOhjaimet(); |
---|
130 | LuoKierrosLaskuri(); |
---|
131 | LuoPowerUpit(); |
---|
132 | |
---|
133 | if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) |
---|
134 | TopLista = DataStorage.Load<ScoreList>(TopLista, "pisteet.xml"); |
---|
135 | |
---|
136 | int i = 0; |
---|
137 | while (i < Vihollisia) |
---|
138 | { |
---|
139 | vihollinenV1 (Level.Right - 30, RandomGen.NextDouble(Level.Bottom + 30, Level.Top - 30)); |
---|
140 | i++; |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | |
---|
144 | } |
---|
145 | void AlustaPeli2() |
---|
146 | { |
---|
147 | LuoKenttä(); |
---|
148 | Pelaaja(); |
---|
149 | Pelaaja2(); |
---|
150 | Aseet(); |
---|
151 | Aseet2(); |
---|
152 | LisääOhjaimet(); |
---|
153 | LisääOhjaimet2(); |
---|
154 | LuoKierrosLaskuri(); |
---|
155 | LuoPowerUpit(); |
---|
156 | |
---|
157 | if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) |
---|
158 | TopLista = DataStorage.Load<ScoreList>(TopLista, "pisteet.xml"); |
---|
159 | |
---|
160 | int i = 0; |
---|
161 | while (i < Vihollisia) |
---|
162 | { |
---|
163 | vihollinenV1(Level.Right - 30, RandomGen.NextDouble(Level.Bottom + 30, Level.Top - 30)); |
---|
164 | i++; |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | } |
---|
169 | void Ohje() |
---|
170 | { |
---|
171 | |
---|
172 | MessageWindow Ohje = new MessageWindow("Ohjaimen analogisauvalla tai nuolinäp-päimillä liikutat pelihahmoa. X:llä tai S:llä ammut. Kierroksilla 1-5 vastaan tulee vain vihollisia jotka kuolevat yh- destä iskusta. Levelistä viisi eteenpäin vastaan tulee myös vihollisia jotka kuo-levat 2 osumasta. Levelillä 10 tulee 3:n osuman vihollisia."); |
---|
173 | Ohje.OKButton.Text = "Takaisin"; |
---|
174 | Ohje.Closed += delegate { Begin(); }; |
---|
175 | Add(Ohje); |
---|
176 | |
---|
177 | } |
---|
178 | void LuoKenttä() |
---|
179 | { |
---|
180 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
181 | Level.CreateBorders(); |
---|
182 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
183 | VihollisiaJaljella = new IntMeter(Vihollisia); |
---|
184 | VihollisiaTuhottu = new IntMeter(0); |
---|
185 | VihollisiaJaljella.LowerLimit += KaikkiVihollisetTuhottu; |
---|
186 | |
---|
187 | Label Pistenaytto = new Label(); |
---|
188 | Pistenaytto.X = Level.Right + 7; |
---|
189 | Pistenaytto.Y = Level.Top - 30; |
---|
190 | Pistenaytto.TextColor = Color.White; |
---|
191 | Pistenaytto.Color = Color.Red; |
---|
192 | |
---|
193 | Pistenaytto.BindTo(VihollisiaTuhottu); |
---|
194 | Add(Pistenaytto); |
---|
195 | |
---|
196 | Label Pisteteksti = new Label("Tuhottu:"); |
---|
197 | Pisteteksti.X = Level.Right + 7; |
---|
198 | Pisteteksti.Y = Level.Top - 5; |
---|
199 | Pisteteksti.TextColor = Color.White; |
---|
200 | Pisteteksti.Color = Color.Red; |
---|
201 | Add(Pisteteksti); |
---|
202 | |
---|
203 | |
---|
204 | } |
---|
205 | void Pelaaja() |
---|
206 | { |
---|
207 | pelaaja = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
208 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
209 | pelaaja.Color = Color.Blue; |
---|
210 | pelaaja.X = -400; |
---|
211 | pelaaja.Y = -30; |
---|
212 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
213 | Add (pelaaja); |
---|
214 | pelaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
215 | pelaaja.Restitution = 1.0; |
---|
216 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
217 | |
---|
218 | Elamat = new DoubleMeter(100); |
---|
219 | Elamat.MaxValue = 100; |
---|
220 | Elamat.LowerLimit += GameOver; |
---|
221 | |
---|
222 | ProgressBar ElämäPalkki = new ProgressBar(150, 10); |
---|
223 | ElämäPalkki.BindTo(Elamat); |
---|
224 | ElämäPalkki.X = Level.Left - 50; |
---|
225 | ElämäPalkki.Y = Level.Top - 5; |
---|
226 | ElämäPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
227 | ElämäPalkki.BorderColor = Color.Green; |
---|
228 | Add(ElämäPalkki); |
---|
229 | |
---|
230 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen1", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
231 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen2", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
232 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen3", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
233 | AddCollisionHandler(pelaaja, "PowerUp", PowerUpit); |
---|
234 | } |
---|
235 | void Pelaaja2() |
---|
236 | { |
---|
237 | pelaaja2 = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
238 | pelaaja2.Shape = Shape.Circle; |
---|
239 | pelaaja2.Color = Color.Green; |
---|
240 | pelaaja2.X = -400; |
---|
241 | pelaaja2.Y = 30; |
---|
242 | pelaaja2.Tag = "pelaaja"; |
---|
243 | Add(pelaaja2); |
---|
244 | pelaaja2.LinearDamping = 0.9; |
---|
245 | pelaaja2.Restitution = 1.0; |
---|
246 | pelaaja2.CanRotate = false; |
---|
247 | |
---|
248 | Elamat = new DoubleMeter(100); |
---|
249 | Elamat.MaxValue = 100; |
---|
250 | Elamat.LowerLimit += GameOver; |
---|
251 | |
---|
252 | ProgressBar ElämäPalkki = new ProgressBar(150, 10); |
---|
253 | ElämäPalkki.BindTo(Elamat); |
---|
254 | ElämäPalkki.X = Level.Left + 200; |
---|
255 | ElämäPalkki.Y = Level.Top - 5; |
---|
256 | ElämäPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
257 | ElämäPalkki.BorderColor = Color.Green; |
---|
258 | Add(ElämäPalkki); |
---|
259 | |
---|
260 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihollinen1", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
261 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihollinen2", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
262 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihollinen3", VihollinenOsuuPelaajaan); |
---|
263 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "PowerUp", PowerUpit); |
---|
264 | } |
---|
265 | void LisääOhjaimet() |
---|
266 | { |
---|
267 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä", pelaaja); |
---|
268 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Down, Ampuminen, "ammu", pelaaja, Ase); |
---|
269 | ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); |
---|
270 | |
---|
271 | |
---|
272 | |
---|
273 | |
---|
274 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( -5000, 0 ), pelaaja); |
---|
275 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 5000, 0 ), pelaaja); |
---|
276 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 0, 5000 ), pelaaja); |
---|
277 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 0, -5000 ), pelaaja); |
---|
278 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Ampuminen, "ammu", pelaaja, Ase); |
---|
279 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); |
---|
280 | |
---|
281 | |
---|
282 | } |
---|
283 | void LisääOhjaimet2() |
---|
284 | { |
---|
285 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä", pelaaja2); |
---|
286 | ControllerTwo.Listen(Button.X, ButtonState.Down, Ampuminen, "ammu", pelaaja2, Ase2); |
---|
287 | ControllerTwo.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); |
---|
288 | |
---|
289 | |
---|
290 | |
---|
291 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-5000, 0), pelaaja2); |
---|
292 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(5000, 0), pelaaja2); |
---|
293 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 5000), pelaaja2); |
---|
294 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -5000), pelaaja2); |
---|
295 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, Ampuminen, "ammu", pelaaja2, Ase2); |
---|
296 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); |
---|
297 | |
---|
298 | |
---|
299 | } |
---|
300 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
301 | { |
---|
302 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
303 | } |
---|
304 | void LiikutaPelaajaa2 (AnalogState TatinTila, PhysicsObject pelaaja) |
---|
305 | { |
---|
306 | Vector tatinAsento = TatinTila.StateVector; |
---|
307 | pelaaja.Push(tatinAsento*5000); |
---|
308 | } |
---|
309 | void Aseet() |
---|
310 | { |
---|
311 | AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
312 | pelaaja.Add(pyssy); |
---|
313 | pyssy.Ammo.Value = 99999999; |
---|
314 | pyssy.IsVisible = false; |
---|
315 | pyssy.Power.Value = 500; |
---|
316 | pyssy.Power.DefaultValue = 500; |
---|
317 | Ase = pyssy; |
---|
318 | |
---|
319 | } |
---|
320 | void Aseet2() |
---|
321 | { |
---|
322 | AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
323 | pelaaja2.Add(pyssy); |
---|
324 | pyssy.Ammo.Value = 99999999; |
---|
325 | pyssy.IsVisible = false; |
---|
326 | pyssy.Power.Value = 500; |
---|
327 | pyssy.Power.DefaultValue = 500; |
---|
328 | Ase2 = pyssy; |
---|
329 | |
---|
330 | } |
---|
331 | void LuotiOsuuViholliseen(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
332 | { |
---|
333 | ammus.Destroy(); |
---|
334 | Explosion rajahdys = new Explosion(10); |
---|
335 | rajahdys.Force = 0; |
---|
336 | rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
337 | string vihollisTagi = kohde.Tag.ToString(); |
---|
338 | |
---|
339 | if (vihollisTagi.StartsWith("vihollinen")) |
---|
340 | { |
---|
341 | int hp = int.Parse(vihollisTagi.Substring(10)); |
---|
342 | hp--; |
---|
343 | |
---|
344 | if (hp <= 0) |
---|
345 | { |
---|
346 | kohde.Destroy(); |
---|
347 | VihollisiaJaljella.Value--; |
---|
348 | VihollisiaTuhottu.Value++; |
---|
349 | viholliset.Remove(kohde); |
---|
350 | } |
---|
351 | else |
---|
352 | { |
---|
353 | kohde.Tag = "vihollinen" + hp; |
---|
354 | } |
---|
355 | } |
---|
356 | Add(rajahdys); |
---|
357 | |
---|
358 | } |
---|
359 | void KaikkiVihollisetTuhottu(int vihollisia) |
---|
360 | { |
---|
361 | MessageDisplay.Add("Viholliset tuhottu!"); |
---|
362 | |
---|
363 | Timer.SingleShot(1.5, LisaaVihollisia); |
---|
364 | |
---|
365 | } |
---|
366 | void Ampuminen(PhysicsObject pelaaja, Weapon Ase) |
---|
367 | { |
---|
368 | PhysicsObject panos = Ase.Shoot(); |
---|
369 | if (panos != null) |
---|
370 | { |
---|
371 | AddCollisionHandler(panos, LuotiOsuuViholliseen); |
---|
372 | panos.Shape = Shape.Diamond; |
---|
373 | panos.Color = Color.Gray; |
---|
374 | panos.Width *= 2; |
---|
375 | panos.Image = null; |
---|
376 | panos.X = pelaaja.X + 30; |
---|
377 | } |
---|
378 | } |
---|
379 | void VihollinenOsuuPelaajaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject enemy) |
---|
380 | { |
---|
381 | if (enemy.Tag == "vihollinen3") |
---|
382 | { |
---|
383 | Elamat.Value -= 30; |
---|
384 | } |
---|
385 | else if (enemy.Tag == "vihollinen2") |
---|
386 | { |
---|
387 | Elamat.Value -= 20; |
---|
388 | } |
---|
389 | else if (enemy.Tag == "vihollinen1") |
---|
390 | { |
---|
391 | Elamat.Value -= 10; |
---|
392 | } |
---|
393 | |
---|
394 | ControllerOne.Vibrate(1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 0.2); |
---|
395 | |
---|
396 | } |
---|
397 | void GameOver(double Elämät) |
---|
398 | { |
---|
399 | if (peliLoppui) return; |
---|
400 | { |
---|
401 | MultiSelectWindow PeliLoppui = new MultiSelectWindow ("Kuolit", |
---|
402 | "Uudestaan", "Poistu"); |
---|
403 | PeliLoppui.ItemSelected += PainettiinValikon3Nappia; |
---|
404 | Add (PeliLoppui); |
---|
405 | } |
---|
406 | } |
---|
407 | void PainettiinValikon3Nappia(int valinta3) |
---|
408 | { |
---|
409 | switch (valinta3) |
---|
410 | { |
---|
411 | case 0: |
---|
412 | Timer.SingleShot(1.0, Begin); |
---|
413 | break; |
---|
414 | case 1: |
---|
415 | Exit(); |
---|
416 | break; |
---|
417 | } |
---|
418 | } |
---|
419 | void HighScoreWindow() |
---|
420 | { |
---|
421 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
422 | "Parhaat pisteet", |
---|
423 | "Onneksi olkoon, pääsit listalle tapoilla %p! Syötä nimesi:", |
---|
424 | TopLista, VihollisiaTuhottu.Value); |
---|
425 | topIkkuna.Closed += TallennaPisteet; |
---|
426 | Add(topIkkuna); |
---|
427 | peliLoppui = true; |
---|
428 | } |
---|
429 | void TallennaPisteet(Window sender) |
---|
430 | { |
---|
431 | DataStorage.Save<ScoreList>(TopLista, "pisteet.xml"); |
---|
432 | |
---|
433 | Timer.SingleShot(1.0, Exit); |
---|
434 | |
---|
435 | } |
---|
436 | void LisaaVihollisia() |
---|
437 | { |
---|
438 | Vihollisia = Vihollisia + 20; |
---|
439 | |
---|
440 | if (KierrosLaskuri.Value >= 9) |
---|
441 | { |
---|
442 | vihollisiaV3 = vihollisiaV3 + 5; |
---|
443 | } |
---|
444 | |
---|
445 | if (KierrosLaskuri.Value >= 4) |
---|
446 | { |
---|
447 | vihollisiaV2 = vihollisiaV2 + 10; |
---|
448 | } |
---|
449 | |
---|
450 | VihollisiaJaljella.Value = Vihollisia + vihollisiaV2; |
---|
451 | |
---|
452 | KierrosLaskuri.Value += 1; |
---|
453 | |
---|
454 | int i = 0; |
---|
455 | while (i < Vihollisia) |
---|
456 | { |
---|
457 | vihollinenV1(Level.Right - 30, RandomGen.NextDouble(Level.Bottom + 30, Level.Top - 30)); |
---|
458 | i++; |
---|
459 | } |
---|
460 | |
---|
461 | i = 0; |
---|
462 | while (i < vihollisiaV2) |
---|
463 | { |
---|
464 | vihollinenV2(Level.Right - 30, RandomGen.NextDouble(Level.Bottom + 30, Level.Top - 30)); |
---|
465 | i++; |
---|
466 | } |
---|
467 | } |
---|
468 | void LuoKierrosLaskuri() |
---|
469 | { |
---|
470 | KierrosLaskuri = new IntMeter(1); |
---|
471 | Label KierrosNaytto = new Label(); |
---|
472 | KierrosNaytto.X = Level.Center.X - 100; |
---|
473 | KierrosNaytto.Y = Level.Top - 5; |
---|
474 | KierrosNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
475 | KierrosNaytto.Color = Color.Red; |
---|
476 | KierrosNaytto.Title = "Kierros"; |
---|
477 | KierrosNaytto.BindTo(KierrosLaskuri); |
---|
478 | Add (KierrosNaytto); |
---|
479 | } |
---|
480 | void PowerUpit(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
481 | { |
---|
482 | kohde.Destroy(); |
---|
483 | |
---|
484 | int v = 0; |
---|
485 | while(v<viholliset.Count) |
---|
486 | { |
---|
487 | viholliset[v].Destroy(); |
---|
488 | v++; |
---|
489 | VihollisiaJaljella.Value--; |
---|
490 | VihollisiaTuhottu.Value++; |
---|
491 | } |
---|
492 | viholliset.Clear(); |
---|
493 | } |
---|
494 | void Tormaykset() |
---|
495 | { |
---|
496 | AddCollisionHandler(pelaaja, "PowerUp", PowerUpit); |
---|
497 | |
---|
498 | } |
---|
499 | void LuoPowerUpit() |
---|
500 | { |
---|
501 | PhysicsObject PowerUp = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
502 | PowerUp.Tag = "PowerUp"; |
---|
503 | PowerUp.Shape = Shape.Star; |
---|
504 | PowerUp.Color = Color.Yellow; |
---|
505 | PowerUp.Mass= 0; |
---|
506 | PowerUp.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left + 30, Level.Right - 30); |
---|
507 | PowerUp.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom + 30, Level.Top - 30); |
---|
508 | Add(PowerUp); |
---|
509 | Timer.SingleShot(RandomGen.NextDouble(0, 20), LuoPowerUpit); |
---|
510 | } |
---|
511 | |
---|
512 | |
---|
513 | } |
---|