source: 2012/24/AnttoniS/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 2968

Revision 2968, 4.5 KB checked in by sijoseha, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32   
33       
34 
35        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
36        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
37    }
38
39    void AsetaOhjaimet()
40    {
41        Keyboard.Listen ( Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos  );
42        Keyboard.Listen (Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
43        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
44        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
45        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 : Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
46        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
47        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikutaa mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
48        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
49        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
50        Keyboard.Listen (Key.Escape, ButtonState.Pressed,ConfirmExit, "Lopeta peli" );
51    }
52    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
53    {
54        maila.Velocity = nopeus;
55    }
56    void AloitaPeli()
57    {
58        Vector impulssi = new Vector(2000, 1.0);
59        pallo.Hit(impulssi);
60    }
61    void LuoKentta()
62    {
63        pallo = new PhysicsObject(50, 50);
64        Add(pallo);
65        pallo.Color = Color.Yellow;
66        pallo.Shape = Shape.Circle;
67        pallo.X = -200.0;
68        pallo.Y = 0.0;
69        pallo.Restitution = 1.0;
70        Add(pallo);
71        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
72
73        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
74        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0,0.0);
75
76        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
77        vasenReuna.Restitution = 1.0;
78        vasenReuna.IsVisible = false;
79        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
80        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
81        oikeaReuna.IsVisible = false;
82        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
83        ylaReuna.Restitution = 1.0;
84        ylaReuna.IsVisible = false;
85        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
86        alaReuna.Restitution = 1.0;
87        alaReuna.IsVisible = false;
88        pallo.Restitution = 1.0;
89        Level.BackgroundColor = Color.YellowGreen;
90        Camera.ZoomToLevel();
91
92    }
93
94    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
95    {
96        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
97        maila.Shape = Shape.Rectangle;
98        maila.Color = Color.Red;
99        maila.X = x;
100        maila.Y = y;
101        maila.Restitution = 1.0;
102        Add(maila);
103
104        return maila;
105    }
106
107    void LisaaLaskurit()
108    {
109        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
110        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
111    }
112
113    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y)
114    {
115        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
116        laskuri.MaxValue = 10;
117        Label naytto = new Label();
118        naytto.BindTo(laskuri);
119        naytto.X = x;
120        naytto.Y = y;
121        naytto.TextColor = Color.White;
122        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
123        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
124        Add(naytto);
125        return laskuri;
126    }
127    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
128    {
129        if (kohde == oikeaReuna)
130        {
131            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
132        }
133        else if (kohde == vasenReuna)
134        {
135            pelaajan2pisteet.Value += 1;
136        }
137    }
138
139     
140   
141
142
143
144
145       
146   
147   
148
149
150
151}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.