1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
11 | { |
---|
12 | const double nopeus = 300; |
---|
13 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 30; |
---|
15 | ScoreList topLista = new ScoreList(10, false, 0); |
---|
16 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
17 | GameObject pelaajanpaikka; |
---|
18 | PlatformCharacter vihollinen; |
---|
19 | PlatformCharacter Maali; |
---|
20 | PlatformCharacter Piikkilanka; |
---|
21 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
22 | IntMeter ammusLaskuri; |
---|
23 | Image tekstinkuva = LoadImage("TEKSTI"); |
---|
24 | Image piikkilangankuva = LoadImage("spikewire"); |
---|
25 | Image pelaajanKuva = LoadImage("rambo2"); |
---|
26 | Image vihollisenkuva = LoadImage("Nuhasotilas"); |
---|
27 | Image maalinkuva = LoadImage("goal"); |
---|
28 | Image LisaaPelaajanKentallekuvan = LoadImage("sponer"); |
---|
29 | Image maankuva = LoadImage("ground"); |
---|
30 | Image aidankuva = LoadImage("fence"); |
---|
31 | Image KullanKuva = LoadImage("Kulta"); |
---|
32 | Image AmmuksenKuva = LoadImage("Ammus"); |
---|
33 | Image taustakuva = LoadImage("tausta"); |
---|
34 | Image laakekuva = LoadImage("laake"); |
---|
35 | SoundEffect eliminointiAani = LoadSoundEffect("kill"); |
---|
36 | SoundEffect alkuaani = LoadSoundEffect("GameStarts"); |
---|
37 | SoundEffect Ammuskerattu = LoadSoundEffect("yes"); |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | Image[] paikallaanVasemmalle = LoadImages("rambo2", "rambo3"); |
---|
41 | Image[] paikallaanOikealle; |
---|
42 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("rambo2", "rambo3"); |
---|
43 | Image[] kavelyOikealle; |
---|
44 | |
---|
45 | Image[] VihollinenpaikallaanVasemmalle = LoadImages("Nuhasotilas1", "Nuhasotilas"); |
---|
46 | Image[] VihollinenpaikallaanOikealle; |
---|
47 | Image[] VihollinenKavelyVasemmalle = LoadImages("Nuhasotilas1","Nuhasotilas"); |
---|
48 | Image[] VihollinenKavelyOikealle; |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | int pisteet = 0; |
---|
52 | |
---|
53 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
54 | |
---|
55 | DoubleMeter voimaMittari; |
---|
56 | |
---|
57 | int kenttaNro = 1; |
---|
58 | |
---|
59 | public override void Begin() |
---|
60 | { |
---|
61 | ClearAll(); |
---|
62 | if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) |
---|
63 | topLista = DataStorage.Load<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); |
---|
64 | Valikko(); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void SeuraavaKentta(int kentanNro) |
---|
68 | { |
---|
69 | if(pisteLaskuri != null) |
---|
70 | pisteet = pisteLaskuri.Value; |
---|
71 | ClearAll(); |
---|
72 | |
---|
73 | // Hypyn jälkeen kävelyanimaatio ei toimi, jypelin bugi?? |
---|
74 | paikallaanOikealle = Image.Mirror(paikallaanVasemmalle); |
---|
75 | kavelyOikealle = Image.Mirror(kavelyVasemmalle); |
---|
76 | |
---|
77 | VihollinenpaikallaanOikealle = Image.Mirror(VihollinenpaikallaanVasemmalle); |
---|
78 | VihollinenKavelyOikealle = Image.Mirror(VihollinenKavelyVasemmalle); |
---|
79 | |
---|
80 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
81 | alkuaani.Play(); |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | |
---|
86 | LuoLaskuri(); |
---|
87 | LisaavoimaMittari(); |
---|
88 | if (kentanNro == 1) luoKentta1(); |
---|
89 | else if (kentanNro == 2) LuoKentta2(); |
---|
90 | else if (kentanNro == 3) LuoKentta3(); |
---|
91 | else if (kentanNro == 4) LuoKentta4(); |
---|
92 | else if (kentanNro > 4) LopetaPeli(); |
---|
93 | lisaaNappaimet(); |
---|
94 | LuoAmmusLaskuri(); |
---|
95 | |
---|
96 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
97 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
98 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
99 | |
---|
100 | |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void luoKentta1() |
---|
104 | { |
---|
105 | lisaaPelaaja(15); |
---|
106 | MediaPlayer.Play("tunnari"); |
---|
107 | |
---|
108 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); |
---|
109 | kentta['G'] = lisaaMaali; |
---|
110 | kentta['E'] = lisaaVihollinen; |
---|
111 | kentta['#'] = lisaaTaso; |
---|
112 | kentta['N'] = lisaapelaajanPaikka; |
---|
113 | kentta['S'] = LisaaPiikkilanka; |
---|
114 | kentta['M'] = Lisaamaa; |
---|
115 | kentta['A'] = LisaaAmmusPaketti; |
---|
116 | kentta['T'] = LisaaKulta; |
---|
117 | kentta['X'] = Lisaaseina; |
---|
118 | kentta['H'] = Lisaalaake; |
---|
119 | kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
120 | |
---|
121 | pelaaja1.Position = pelaajanpaikka.Position; |
---|
122 | |
---|
123 | Level.CreateBorders(); |
---|
124 | Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Blue); |
---|
125 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
126 | } |
---|
127 | void LuoKentta2() |
---|
128 | { |
---|
129 | lisaaPelaaja(20); |
---|
130 | MediaPlayer.Play("tunnari"); |
---|
131 | |
---|
132 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("TextFile2.txt"); |
---|
133 | kentta['G'] = lisaaMaali; |
---|
134 | kentta['E'] = lisaaVihollinen; |
---|
135 | kentta['#'] = Lisaamaa; |
---|
136 | kentta['N'] = lisaapelaajanPaikka; |
---|
137 | kentta['S'] = LisaaPiikkilanka; |
---|
138 | kentta['A'] = LisaaAmmusPaketti; |
---|
139 | kentta['X'] = Lisaaseina; |
---|
140 | kentta['T'] = LisaaKulta; |
---|
141 | kentta['H'] = Lisaalaake; |
---|
142 | kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
143 | |
---|
144 | pelaaja1.Position = pelaajanpaikka.Position; |
---|
145 | |
---|
146 | Level.CreateBorders(); |
---|
147 | Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Blue); |
---|
148 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
149 | } |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | void LuoKentta3() |
---|
153 | { |
---|
154 | lisaaPelaaja(20); |
---|
155 | MediaPlayer.Play("tunnari"); |
---|
156 | |
---|
157 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("TextFile3.txt"); |
---|
158 | kentta['G'] = lisaaMaali; |
---|
159 | kentta['E'] = lisaaVihollinen; |
---|
160 | kentta['#'] = Lisaamaa; |
---|
161 | kentta['N'] = lisaapelaajanPaikka; |
---|
162 | kentta['S'] = LisaaPiikkilanka; |
---|
163 | kentta['A'] = LisaaAmmusPaketti; |
---|
164 | kentta['X'] = Lisaaseina; |
---|
165 | kentta['T'] = LisaaKulta; |
---|
166 | kentta['H'] = Lisaalaake; |
---|
167 | kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
168 | |
---|
169 | pelaaja1.Position = pelaajanpaikka.Position; |
---|
170 | |
---|
171 | Level.CreateBorders(); |
---|
172 | Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Blue); |
---|
173 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
174 | } |
---|
175 | void LuoKentta4() |
---|
176 | { |
---|
177 | lisaaPelaaja(20); |
---|
178 | MediaPlayer.Play("tunnari"); |
---|
179 | |
---|
180 | TileMap kentta = TileMap.FromFile("TextFile1.txt"); |
---|
181 | kentta['G'] = lisaaMaali; |
---|
182 | kentta['E'] = lisaaVihollinen; |
---|
183 | kentta['#'] = Lisaamaa; |
---|
184 | kentta['N'] = lisaapelaajanPaikka; |
---|
185 | kentta['S'] = LisaaPiikkilanka; |
---|
186 | kentta['A'] = LisaaAmmusPaketti; |
---|
187 | kentta['X'] = Lisaaseina; |
---|
188 | kentta['T'] = LisaaKulta; |
---|
189 | kentta['H'] = Lisaalaake; |
---|
190 | kentta.Insert(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
191 | |
---|
192 | pelaaja1.Position = pelaajanpaikka.Position; |
---|
193 | |
---|
194 | Level.CreateBorders(); |
---|
195 | Level.Background.CreateGradient(Color.Blue, Color.Black); |
---|
196 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | GameObject lisaapelaajanPaikka() |
---|
200 | { |
---|
201 | pelaajanpaikka = new GameObject(100, 150); |
---|
202 | pelaajanpaikka.Image = LisaaPelaajanKentallekuvan; |
---|
203 | return pelaajanpaikka; |
---|
204 | } |
---|
205 | |
---|
206 | PhysicsObject lisaaTaso() |
---|
207 | { |
---|
208 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
209 | taso.Color = Color.Black; |
---|
210 | return taso; |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | PlatformCharacter lisaaPelaaja(int ammukset) |
---|
214 | { |
---|
215 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(30, 60); |
---|
216 | pelaaja1.Mass = 8.00; |
---|
217 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
218 | |
---|
219 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(50, 20); |
---|
220 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
221 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = ammukset; |
---|
222 | pelaaja1.Weapon.Y = -2; |
---|
223 | pelaaja1.Weapon.X = 2.3; |
---|
224 | |
---|
225 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
226 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
227 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
228 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
229 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation.FPS = 10; |
---|
230 | pelaaja1.RightWalkingAnimation.FPS = 10; |
---|
231 | pelaaja1.LeftIdleAnimation.FPS = 10; |
---|
232 | pelaaja1.RightIdleAnimation.FPS = 10; |
---|
233 | |
---|
234 | Add(pelaaja1, 1); |
---|
235 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", CollisionHandler.AddMeterValue(voimaMittari, -10)); |
---|
236 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Ansa", CollisionHandler.AddMeterValue(voimaMittari, -20)); |
---|
237 | |
---|
238 | Vector oikea = new Vector(10000, 50); |
---|
239 | Vector vaara = new Vector(1000, 500); |
---|
240 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", CollisionHandler.HitTarget(oikea)); |
---|
241 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Ansa", CollisionHandler.HitTarget(vaara)); |
---|
242 | |
---|
243 | return pelaaja1; |
---|
244 | } |
---|
245 | |
---|
246 | void lisaaNappaimet() |
---|
247 | { |
---|
248 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
249 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Poistu pelistä"); |
---|
250 | |
---|
251 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
252 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
253 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
254 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); |
---|
255 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, TahtaaYlos, "Tähtää ylös rynnäkkökiväärillä"); |
---|
256 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, TahtaaAlas, "Tähtää alas rynnäkkökiväärillä"); |
---|
257 | } |
---|
258 | |
---|
259 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
260 | { |
---|
261 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
262 | } |
---|
263 | |
---|
264 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
265 | { |
---|
266 | hahmo.Jump(1000.0); |
---|
267 | } |
---|
268 | |
---|
269 | |
---|
270 | |
---|
271 | void AmmuAseella() |
---|
272 | { |
---|
273 | PhysicsObject Ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot(); |
---|
274 | if (Ammus != null) |
---|
275 | { |
---|
276 | Ammus.Size *= 0.5; |
---|
277 | Ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
278 | Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.1); |
---|
279 | AddCollisionHandler(Ammus, KasitteleVihollinenKuoli); |
---|
280 | } |
---|
281 | } |
---|
282 | void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde) |
---|
283 | { |
---|
284 | |
---|
285 | Ammus.Destroy(); |
---|
286 | } |
---|
287 | |
---|
288 | |
---|
289 | |
---|
290 | |
---|
291 | |
---|
292 | PlatformCharacter lisaaVihollinen() |
---|
293 | { |
---|
294 | PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(40, 80); |
---|
295 | vihollinen.Mass = 3.5; |
---|
296 | vihollinen.Image = vihollisenkuva; |
---|
297 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
298 | vihollinen.IgnoresGravity = false; |
---|
299 | |
---|
300 | vihollinen.LeftIdleAnimation = new Animation(VihollinenpaikallaanVasemmalle); |
---|
301 | vihollinen.RightIdleAnimation = new Animation(VihollinenpaikallaanOikealle); |
---|
302 | vihollinen.LeftWalkingAnimation = new Animation(VihollinenKavelyVasemmalle); |
---|
303 | vihollinen.RightWalkingAnimation = new Animation(VihollinenKavelyOikealle); |
---|
304 | vihollinen.CanMoveOnAir = true; |
---|
305 | vihollinen.LeftWalkingAnimation.FPS = 10; |
---|
306 | vihollinen.RightWalkingAnimation.FPS = 10; |
---|
307 | vihollinen.LeftIdleAnimation.FPS = 10; |
---|
308 | vihollinen.RightIdleAnimation.FPS = 10; |
---|
309 | |
---|
310 | |
---|
311 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(); |
---|
312 | seuraajanAivot.Target = pelaaja1; |
---|
313 | seuraajanAivot.Speed = 100; |
---|
314 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
315 | seuraajanAivot.TargetFollowDistance = 30; |
---|
316 | seuraajanAivot.FollowAlways = true; |
---|
317 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
318 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
319 | |
---|
320 | AddCollisionHandler(vihollinen, "seina", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { vihollinen.Jump(2000);}); |
---|
321 | |
---|
322 | |
---|
323 | return vihollinen; |
---|
324 | } |
---|
325 | |
---|
326 | |
---|
327 | |
---|
328 | |
---|
329 | void KasitteleVihollinenKuoli(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
330 | { |
---|
331 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
332 | { |
---|
333 | eliminointiAani.Play(); |
---|
334 | pisteLaskuri.Value += 50; |
---|
335 | kohde.Destroy(); |
---|
336 | MessageDisplay.Add("vihollinen eliminoitu"); |
---|
337 | |
---|
338 | } |
---|
339 | |
---|
340 | } |
---|
341 | PhysicsObject lisaaMaali() |
---|
342 | { |
---|
343 | PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
344 | Maali.Image = maalinkuva; |
---|
345 | AddCollisionHandler(Maali, KasitteleMaaliinTulo); |
---|
346 | return Maali; |
---|
347 | |
---|
348 | } |
---|
349 | |
---|
350 | PhysicsObject LisaaAmmusPaketti() |
---|
351 | { |
---|
352 | PhysicsObject AmmusPaketti = new PhysicsObject(40, 30); |
---|
353 | AmmusPaketti.Image = AmmuksenKuva; |
---|
354 | AmmusPaketti.Mass = (50); |
---|
355 | AddCollisionHandler(pelaaja1, AmmusPaketti, KeraaAmmus); |
---|
356 | |
---|
357 | |
---|
358 | return AmmusPaketti; |
---|
359 | |
---|
360 | } |
---|
361 | |
---|
362 | PhysicsObject LisaaKulta() |
---|
363 | { |
---|
364 | PhysicsObject Kulta = new PhysicsObject(70, 30); |
---|
365 | Kulta.Image = KullanKuva; |
---|
366 | Kulta.Mass = (50); |
---|
367 | Kulta.Tag = "kulta"; |
---|
368 | AddCollisionHandler(pelaaja1, Kulta, Keraakulta); |
---|
369 | |
---|
370 | return Kulta; |
---|
371 | } |
---|
372 | |
---|
373 | PhysicsObject Lisaalaake() |
---|
374 | { |
---|
375 | PhysicsObject Laake = new PhysicsObject(70, 30); |
---|
376 | Laake.Image = laakekuva; |
---|
377 | Laake.Mass = (50); |
---|
378 | Laake.Tag = "laake"; |
---|
379 | AddCollisionHandler(pelaaja1, Laake, Keraalaake); |
---|
380 | |
---|
381 | return Laake; |
---|
382 | } |
---|
383 | |
---|
384 | void KeraaAmmus(IPhysicsObject pelaaja1, IPhysicsObject AmmusPaketti) |
---|
385 | { |
---|
386 | (pelaaja1 as PlatformCharacter).Weapon.Ammo.Value += 5; |
---|
387 | MessageDisplay.Add("5 ammusta lisätty"); |
---|
388 | Ammuskerattu.Play(); |
---|
389 | AmmusPaketti.Destroy(); |
---|
390 | |
---|
391 | |
---|
392 | } |
---|
393 | |
---|
394 | |
---|
395 | void Keraakulta(IPhysicsObject tormaaja, IPhysicsObject kohde) |
---|
396 | { |
---|
397 | pisteLaskuri.Value += 100; |
---|
398 | MessageDisplay.Add("100$"); |
---|
399 | kohde.Destroy(); |
---|
400 | } |
---|
401 | |
---|
402 | void Keraalaake(IPhysicsObject tormaaja, IPhysicsObject kohde) |
---|
403 | { |
---|
404 | voimaMittari.Value += 25; |
---|
405 | MessageDisplay.Add("Terveyttä nostettu"); |
---|
406 | kohde.Destroy(); |
---|
407 | } |
---|
408 | |
---|
409 | void KasitteleMaaliinTulo(PhysicsObject Maali, PhysicsObject kohde) |
---|
410 | { |
---|
411 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
412 | { |
---|
413 | kenttaNro++; |
---|
414 | SeuraavaKentta(kenttaNro); |
---|
415 | } |
---|
416 | } |
---|
417 | void Valikko() |
---|
418 | { |
---|
419 | ClearAll(); |
---|
420 | |
---|
421 | Level.Background.Image = tekstinkuva; |
---|
422 | valikonKohdat = new List<Label>(); |
---|
423 | |
---|
424 | Label kohta1 = new Label("Aloita kenttä"); |
---|
425 | kohta1.Position = new Vector(300, -20); |
---|
426 | valikonKohdat.Add(kohta1); |
---|
427 | |
---|
428 | Label kohta2 = new Label("Lopeta"); |
---|
429 | kohta2.Position = new Vector(300, -60); |
---|
430 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
431 | |
---|
432 | |
---|
433 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
434 | { |
---|
435 | Add(valikonKohta); |
---|
436 | } |
---|
437 | |
---|
438 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, SeuraavaKentta, null, kenttaNro); |
---|
439 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
440 | |
---|
441 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
442 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
443 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, ""); |
---|
444 | } |
---|
445 | |
---|
446 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
447 | { |
---|
448 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
449 | { |
---|
450 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
451 | { |
---|
452 | kohta.TextColor = Color.Yellow; |
---|
453 | } |
---|
454 | else |
---|
455 | { |
---|
456 | kohta.TextColor = Color.YellowGreen; |
---|
457 | } |
---|
458 | |
---|
459 | } |
---|
460 | } |
---|
461 | void AloitaPeli() |
---|
462 | { |
---|
463 | ClearAll(); |
---|
464 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Palaa valikkoon"); |
---|
465 | |
---|
466 | } |
---|
467 | PhysicsObject LisaaPiikkilanka() |
---|
468 | { |
---|
469 | PhysicsObject Piikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
470 | Piikkilanka.Image = piikkilangankuva; |
---|
471 | Piikkilanka.Tag = "Ansa"; |
---|
472 | |
---|
473 | return Piikkilanka; |
---|
474 | } |
---|
475 | |
---|
476 | PhysicsObject Lisaamaa() |
---|
477 | { |
---|
478 | PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
479 | maa.Image = maankuva; |
---|
480 | return maa; |
---|
481 | } |
---|
482 | |
---|
483 | PhysicsObject Lisaaseina() |
---|
484 | { |
---|
485 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
486 | seina.Image = maankuva; |
---|
487 | seina.Tag = "seina"; |
---|
488 | return seina; |
---|
489 | } |
---|
490 | |
---|
491 | |
---|
492 | |
---|
493 | |
---|
494 | void TahtaaYlos() |
---|
495 | { |
---|
496 | if (pelaaja1.FacingDirection == Direction.Right) |
---|
497 | { |
---|
498 | pelaaja1.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(6); |
---|
499 | } |
---|
500 | if (pelaaja1.FacingDirection == Direction.Left) |
---|
501 | { |
---|
502 | pelaaja1.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(-6); |
---|
503 | } |
---|
504 | } |
---|
505 | |
---|
506 | void TahtaaAlas() |
---|
507 | { |
---|
508 | if (pelaaja1.FacingDirection == Direction.Right) |
---|
509 | { |
---|
510 | pelaaja1.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(-6); |
---|
511 | } |
---|
512 | if (pelaaja1.FacingDirection == Direction.Left) |
---|
513 | { |
---|
514 | pelaaja1.Weapon.Angle += Angle.FromDegrees(6); |
---|
515 | } |
---|
516 | } |
---|
517 | |
---|
518 | void LuoAmmusLaskuri() |
---|
519 | { |
---|
520 | ammusLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
521 | |
---|
522 | Label ammusNaytto = new Label(); |
---|
523 | ammusNaytto.X = Screen.Right - 100; |
---|
524 | ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
525 | ammusNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
526 | ammusNaytto.BindTo(pelaaja1.Weapon.Ammo); |
---|
527 | Add(ammusNaytto); |
---|
528 | |
---|
529 | Label ammusTeksti = new Label("Ammuksia jäljellä: "); |
---|
530 | ammusTeksti.X = Screen.Right - 200; |
---|
531 | ammusTeksti.Y = Screen.Top - 100; |
---|
532 | ammusTeksti.TextColor = Color.White; |
---|
533 | Add(ammusTeksti); |
---|
534 | } |
---|
535 | |
---|
536 | |
---|
537 | void LuoLaskuri() |
---|
538 | { |
---|
539 | pisteLaskuri = new IntMeter(pisteet); |
---|
540 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
541 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 200; |
---|
542 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
543 | pisteNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
544 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
545 | Add(pisteNaytto); |
---|
546 | |
---|
547 | Label pisteTeksti = new Label("Pisteet: "); |
---|
548 | pisteTeksti.X = Screen.Left + 150; |
---|
549 | pisteTeksti.Y = Screen.Top - 100; |
---|
550 | pisteTeksti.TextColor = Color.White; |
---|
551 | Add(pisteTeksti); |
---|
552 | } |
---|
553 | |
---|
554 | void LisaavoimaMittari() |
---|
555 | { |
---|
556 | |
---|
557 | |
---|
558 | voimaMittari = new DoubleMeter(100); |
---|
559 | voimaMittari.MaxValue = 100; |
---|
560 | if (voimaMittari.Value == 100) |
---|
561 | { |
---|
562 | MessageDisplay.Add("Täysi terveys"); |
---|
563 | } |
---|
564 | voimaMittari.LowerLimit += delegate { LopetaPeli(); }; |
---|
565 | |
---|
566 | ProgressBar voimaPalkki = new ProgressBar(300, 30); |
---|
567 | voimaPalkki.BindTo(voimaMittari); |
---|
568 | Add(voimaPalkki); |
---|
569 | |
---|
570 | |
---|
571 | voimaPalkki.X = Screen.Right - 700; |
---|
572 | voimaPalkki.Y = Screen.Top - 100; |
---|
573 | voimaPalkki.Angle = Angle.RightAngle; |
---|
574 | voimaPalkki.BarColor = Color.Green; |
---|
575 | voimaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
576 | voimaPalkki.Image = LoadImage("tyhjapalkki"); |
---|
577 | voimaPalkki.BarImage = LoadImage("taysipalkki"); |
---|
578 | |
---|
579 | Label voimaTeksti = new Label(" Terveys: "); |
---|
580 | voimaTeksti.X = Screen.Right - 900; |
---|
581 | voimaTeksti.Y = Screen.Top - 100; |
---|
582 | voimaTeksti.TextColor = Color.White; |
---|
583 | Add(voimaTeksti); |
---|
584 | } |
---|
585 | |
---|
586 | void LopetaPeli() |
---|
587 | { |
---|
588 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
589 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
590 | |
---|
591 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
592 | "Parhaat pisteet", |
---|
593 | "Onneksi olkoon, pääsit listalle pisteillä %p! Syötä nimesi:", |
---|
594 | topLista, pisteLaskuri.Value); |
---|
595 | topIkkuna.Closed += Lol; |
---|
596 | Add(topIkkuna); |
---|
597 | |
---|
598 | } |
---|
599 | void Lol(Window sender) |
---|
600 | { |
---|
601 | DataStorage.Save<ScoreList>(topLista, "pisteet.xml"); |
---|
602 | pisteLaskuri.Reset(); |
---|
603 | pisteet = 0; |
---|
604 | ClearAll(); |
---|
605 | Begin(); |
---|
606 | } |
---|
607 | } |
---|