1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class LeoS : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
14 | bool pelaajaIlmassa = false; |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Päävalikko", |
---|
21 | "Kenttä1", "Kenttä2", "Kenttä3", "kentta4", "Lopeta"); valikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; |
---|
22 | Add(valikko); |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | } |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | void AloitaPeli(string levelFile) |
---|
30 | { |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | ClearAll(); |
---|
34 | LataaKentta(levelFile); |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | Level.Background.CreateGradient(Color.Teal, Color.Ruby); |
---|
38 | Gravity = new Vector(0, -400); |
---|
39 | |
---|
40 | MediaPlayer.Play("Tausta"); |
---|
41 | |
---|
42 | Surface alareuna = Surface.CreateBottom(Level); |
---|
43 | alareuna.IsVisible = false; |
---|
44 | alareuna.Tag = "reuna"; |
---|
45 | Add(alareuna); |
---|
46 | |
---|
47 | Surface oikeareuna = Surface.CreateRight(Level); |
---|
48 | oikeareuna.IsVisible = false; |
---|
49 | oikeareuna.Tag = "muuri"; |
---|
50 | Add(oikeareuna); |
---|
51 | AsetaOhjaimet(); |
---|
52 | |
---|
53 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
54 | |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | |
---|
58 | void PainettiinValikonNappia(int valinta) |
---|
59 | { |
---|
60 | switch (valinta) |
---|
61 | { |
---|
62 | case 0: |
---|
63 | AloitaPeli("kentta1"); |
---|
64 | break; |
---|
65 | case 1: |
---|
66 | AloitaPeli("kentta2"); |
---|
67 | break; |
---|
68 | case 2: |
---|
69 | AloitaPeli("kentta3"); |
---|
70 | break; |
---|
71 | case 3: |
---|
72 | AloitaPeli2("kentta4"); |
---|
73 | break; |
---|
74 | case 4: |
---|
75 | Exit(); |
---|
76 | break; |
---|
77 | |
---|
78 | } |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | void LuoKentta(string levelFile) |
---|
84 | { |
---|
85 | |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | void LataaKentta(string levelFile) |
---|
89 | { |
---|
90 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(levelFile); |
---|
91 | ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
92 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
93 | ruudut.SetTileMethod('*', LuoEste); |
---|
94 | ruudut.SetTileMethod('T', LuoTykki); |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
101 | { |
---|
102 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
103 | pelaaja.Shape = Shape.Hexagon; |
---|
104 | pelaaja.Color = Color.HotPink; |
---|
105 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
106 | pelaaja.Mass = 10; |
---|
107 | AddCollisionHandler(pelaaja, delegate(PhysicsObject p, PhysicsObject o) { pelaajaIlmassa = false; }); |
---|
108 | AddCollisionHandler(pelaaja, "reuna", PelaajaOsuiReunaan); |
---|
109 | AddCollisionHandler(pelaaja, "muuri", PelaajaOsuiMuuriin); |
---|
110 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", PelaajaOsuiTahtiin); |
---|
111 | pelaaja.Restitution = 100.00; |
---|
112 | Add(pelaaja); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void PelaajaOsuiReunaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
116 | { |
---|
117 | tormaaja.Destroy(); |
---|
118 | Explosion rajahdys = new Explosion(600.0); |
---|
119 | rajahdys.Position = pelaaja.Position; |
---|
120 | Add(rajahdys); |
---|
121 | Label tekstikentta = new Label("teksti"); |
---|
122 | tekstikentta.Text = "Hävisit Pelin"; |
---|
123 | tekstikentta.TextColor = Color.Black; |
---|
124 | Add(tekstikentta); |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | tekstikentta.Font = Font.DefaultLarge; |
---|
128 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
129 | |
---|
130 | |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
134 | { |
---|
135 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject( |
---|
136 | leveys, korkeus, Shape.Rectangle); |
---|
137 | taso.Position = paikka; |
---|
138 | taso.Color = Color.Green; |
---|
139 | Add(taso); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void LuoEste(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | PhysicsObject este = PhysicsObject.CreateStaticObject( |
---|
145 | leveys, korkeus, Shape.Star); |
---|
146 | este.Position = paikka; |
---|
147 | este.Color = Color.DarkMagenta; |
---|
148 | este.Tag = "tahti"; |
---|
149 | Add(este); |
---|
150 | } |
---|
151 | void AsetaOhjaimet() |
---|
152 | { |
---|
153 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Poistu"); |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, Etene, "Pelaaja 1: hyppää", pelaaja); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppy, "Pelaaja 1: Liiku", pelaaja); |
---|
156 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Hyppy2, "Hyppää alas", pelaaja); |
---|
157 | |
---|
158 | } |
---|
159 | |
---|
160 | void Etene(PhysicsObject pelaaja) |
---|
161 | { |
---|
162 | Vector nopeus = new Vector(200, 0); |
---|
163 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void Hyppy(PhysicsObject pelaaja) |
---|
167 | { |
---|
168 | if (pelaajaIlmassa) return; |
---|
169 | Vector nopeus = new Vector(0, 200); |
---|
170 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
171 | pelaajaIlmassa = true; |
---|
172 | } |
---|
173 | void PelaajaOsuiMuuriin(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
174 | { |
---|
175 | Label tekstikentta = new Label("teksti"); |
---|
176 | tekstikentta.Text = "Voitit Pelin"; |
---|
177 | tekstikentta.Color = Color.Aqua; |
---|
178 | tekstikentta.TextColor = Color.Red; |
---|
179 | Add(tekstikentta); |
---|
180 | tekstikentta.Font = Font.DefaultLargeBold; |
---|
181 | pelaaja.Destroy(); |
---|
182 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
183 | } |
---|
184 | void PelaajaOsuiTahtiin(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
185 | { |
---|
186 | |
---|
187 | pelaaja.Destroy(); |
---|
188 | Explosion rajahdys = new Explosion(600.0); |
---|
189 | rajahdys.Position = pelaaja.Position; |
---|
190 | Add(rajahdys); |
---|
191 | Label tekstikentta = new Label("teksti"); |
---|
192 | tekstikentta.Text = "Osuit Tähteen"; |
---|
193 | tekstikentta.Color = Color.Yellow; |
---|
194 | tekstikentta.TextColor = Color.Red; |
---|
195 | tekstikentta.Font = Font.DefaultLargeBold; |
---|
196 | Add(tekstikentta); |
---|
197 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
198 | |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | |
---|
202 | void LuoTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
203 | { |
---|
204 | Cannon ase = new Cannon(50, 10); |
---|
205 | ase.Tag = "kanuuna"; |
---|
206 | ase.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
207 | ase.Power.DefaultValue = 9000; |
---|
208 | ase.ProjectileCollision += AmmusOsuiPelaajaan; |
---|
209 | ase.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
210 | ase.Position = paikka; |
---|
211 | ase.AttackSound = null; |
---|
212 | Add(ase); |
---|
213 | Timer ampumisAjastin = new Timer(); |
---|
214 | ampumisAjastin.Interval = 1.2; |
---|
215 | ampumisAjastin.Start(); |
---|
216 | ampumisAjastin.Timeout += delegate { ase.Shoot(); }; |
---|
217 | |
---|
218 | } |
---|
219 | |
---|
220 | void AmmusOsuiPelaajaan(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
221 | { |
---|
222 | |
---|
223 | Label tekstikentta = new Label("teksti"); |
---|
224 | tekstikentta.Text = "Cannon Destroyed You"; |
---|
225 | tekstikentta.Color = Color.Yellow; |
---|
226 | tekstikentta.TextColor = Color.Red; |
---|
227 | tekstikentta.Font = Font.DefaultLargeBold; |
---|
228 | tekstikentta.X = Screen.Left + 0; |
---|
229 | tekstikentta.Y = Screen.Top + 300; |
---|
230 | Add(tekstikentta); |
---|
231 | kohde.Destroy(); |
---|
232 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
233 | } |
---|
234 | void AloitaPeli2(string levelFile) |
---|
235 | { |
---|
236 | |
---|
237 | |
---|
238 | LataaKentta(levelFile); |
---|
239 | Level.Background.CreateGradient(Color.Teal, Color.Ruby); |
---|
240 | Gravity = new Vector(0, 400); |
---|
241 | |
---|
242 | MediaPlayer.Play("Tausta2"); |
---|
243 | |
---|
244 | Surface yläreuna = Surface.CreateTop(Level); |
---|
245 | yläreuna.IsVisible = false; |
---|
246 | yläreuna.Tag = "reuna"; |
---|
247 | Add(yläreuna); |
---|
248 | |
---|
249 | Surface oikeareuna = Surface.CreateRight(Level); |
---|
250 | oikeareuna.IsVisible = false; |
---|
251 | oikeareuna.Tag = "muuri"; |
---|
252 | Add(oikeareuna); |
---|
253 | AsetaOhjaimet(); |
---|
254 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
255 | |
---|
256 | } |
---|
257 | void Hyppy2(PhysicsObject pelaaja) |
---|
258 | { |
---|
259 | if (pelaajaIlmassa) return; |
---|
260 | Vector nopeus = new Vector(0, -200); |
---|
261 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
262 | pelaajaIlmassa = true; |
---|
263 | |
---|
264 | |
---|
265 | |
---|
266 | |
---|
267 | } |
---|
268 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
269 | { |
---|
270 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
271 | aikaLaskuri.Interval = 3; |
---|
272 | aikaLaskuri.Timeout += delegate { Begin(); }; |
---|
273 | aikaLaskuri.Start(1); |
---|
274 | |
---|
275 | } |
---|
276 | } |
---|
277 | |
---|
278 | |
---|
279 | |
---|
280 | |
---|
281 | |
---|
282 | |
---|