source: 2012/23/JimB/Zong/Zong/Zong/Zong.cs @ 2780

Revision 2780, 5.3 KB checked in by jijoback, 9 years ago (diff)

Parantelin.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Zong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 425);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -425);
13    Vector nopeusOikea = new Vector(425, 0);
14    Vector nopeusVasen = new Vector(-425, 0);
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    PhysicsObject pallo;
26    public override void Begin()
27    {
28
29        LuoKentta();
30        AloitaPeli();
31        AsetaOhjaimet();
32        LisaaLaskurit();
33
34    }
35    void LuoKentta()
36    {
37        pallo = new PhysicsObject(20, 50);
38        pallo.Shape = Shape.Circle;
39        pallo.Color = Color.Black;
40
41        Level.BackgroundColor = Color.White;
42
43        pallo.X = -200.0;
44        pallo.Y = 0.0;
45        pallo.Restitution = 1.0;
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.Restitution = 1.0;
57        alaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.Restitution = 1.0;
61        ylaReuna.IsVisible = false;
62
63        Camera.ZoomToLevel();
64
65        Add(pallo);
66
67        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
68
69        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
70        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
71
72
73
74
75    }
76
77    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
78    {
79        if (kohde == oikeaReuna)
80        {
81            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
82        }
83        else if (kohde == vasenReuna)
84        {
85            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
86        }
87    }
88
89    void AloitaPeli()
90    {
91        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0);
92        pallo.Hit(impulssi);
93    }
94    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
95    {
96        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
97        maila.Shape = Shape.Rectangle;
98        maila.X = x;
99        maila.Y = y;
100        maila.Restitution = 1.0;
101        Add(maila);
102        maila.Color = Color.Black;
103        return maila;
104    }
105    void AsetaOhjaimet()
106    {
107        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
108       
109        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
110        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
111        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
112        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
113        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "OJHJJH", maila1, nopeusOikea);
114        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
115        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "OJHJJH", maila1, nopeusVasen);
116        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
117
118        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
119        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
120        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
121        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
122        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "OJHJJH", maila2, nopeusOikea);
123        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
124        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "OJHJJHg", maila2, nopeusVasen);
125        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
126
127        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
128    }
129    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
130    {
131        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
132        {
133            maila.Velocity = Vector.Zero;
134            return;
135        }
136        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
137        {
138            maila.Velocity = Vector.Zero;
139            return;
140        }
141        maila.Velocity = nopeus;
142    }
143    void LisaaLaskurit()
144    {
145        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
146        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
147    }
148    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
149    {
150        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
151        laskuri.MaxValue = 10;
152        Label naytto = new Label();
153        naytto.BindTo(laskuri);
154        naytto.X = x;
155        naytto.Y = y;
156        naytto.TextColor = Color.Red;
157        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
158        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
159        Add(naytto);
160        return laskuri;
161    }
162}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.