source: 2012/23/JimB/Zong/Zong/Zong/Zong.cs @ 2770

Revision 2770, 4.5 KB checked in by anlakane, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Zong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 425);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -425);
13
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    PhysicsObject pallo;
24    public override void Begin()
25    {
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27
28        LuoKentta();
29        AloitaPeli();
30        AsetaOhjaimet();
31        LisaaLaskurit();
32
33    }
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(45, 45);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.Black;
39
40        Level.BackgroundColor = Color.White;
41
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
55        alaReuna.Restitution = 1.0;
56        alaReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylaReuna.Restitution = 1.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        Camera.ZoomToLevel();
63
64        Add(pallo);
65
66        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
67
68        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
69        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
70
71
72
73
74    }
75
76    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
77    {
78        if (kohde == oikeaReuna)
79        {
80            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
81        }
82        else if (kohde == vasenReuna)
83        {
84            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
85        }
86    }
87
88    void AloitaPeli()
89    {
90        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0);
91        pallo.Hit(impulssi);
92    }
93    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
94    {
95        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
96        maila.Shape = Shape.Rectangle;
97        maila.X = x;
98        maila.Y = y;
99        maila.Restitution = 1.0;
100        Add(maila);
101        maila.Color = Color.Black;
102        return maila;
103    }
104    void AsetaOhjaimet()
105    {
106        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
107       
108        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
109        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
110        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
111        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
112
113        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
114        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
115        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
116        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
117
118        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
119    }
120    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
121    {
122        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126        }
127        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
128        {
129            maila.Velocity = Vector.Zero;
130            return;
131        }
132        maila.Velocity = nopeus;
133    }
134    void LisaaLaskurit()
135    {
136        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
137        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
138    }
139    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
140    {
141        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
142        laskuri.MaxValue = 10;
143        Label naytto = new Label();
144        naytto.BindTo(laskuri);
145        naytto.X = x;
146        naytto.Y = y;
147        naytto.TextColor = Color.Red;
148        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
149        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
150        Add(naytto);
151        return laskuri;
152    }
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.