1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class NameinPending : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | double ampumisnopeus = 500; |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
17 | LuoKentta(); |
---|
18 | |
---|
19 | |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
25 | } |
---|
26 | void LuoKentta() |
---|
27 | { |
---|
28 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("level"); |
---|
29 | //TileMap pelaaja = TileMap.FromLevelAsset("level"); |
---|
30 | ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); |
---|
31 | ruudut.SetTileMethod('s', LuoPalikka); |
---|
32 | ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja1); |
---|
33 | ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja2); |
---|
34 | ruudut.SetTileMethod('3', LuoPelaaja3); |
---|
35 | ruudut.SetTileMethod('4', LuoPelaaja4); |
---|
36 | ruudut.Execute(25, 25); |
---|
37 | |
---|
38 | Level.BackgroundColor = new Color(96, 38,0); |
---|
39 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
40 | } |
---|
41 | |
---|
42 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
43 | { |
---|
44 | |
---|
45 | PhysicsObject pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka); |
---|
46 | pelaaja1.Image = LoadImage("Pelaaja1"); |
---|
47 | pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
48 | |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike,null,pelaaja1, new Vector(-200,0)); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(200, 0)); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, -200)); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 200)); |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja1); |
---|
58 | } |
---|
59 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
60 | { |
---|
61 | |
---|
62 | PhysicsObject pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka); |
---|
63 | pelaaja2.Image = LoadImage("Pelaaja2"); |
---|
64 | pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(-200, 0)); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0)); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(200, 0)); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0)); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, -200)); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0)); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 200)); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0)); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja2); |
---|
75 | } |
---|
76 | void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | |
---|
79 | PhysicsObject pelaaja3 = LuoPelaaja(paikka); |
---|
80 | pelaaja3.Image = LoadImage("Pelaaja3"); |
---|
81 | pelaaja3.CollisionIgnoreGroup = 3; |
---|
82 | |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(-200, 0)); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0)); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(200, 0)); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0)); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, -200)); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0)); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 200)); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0)); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja3); |
---|
92 | } |
---|
93 | void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | |
---|
96 | PhysicsObject pelaaja4 = LuoPelaaja(paikka); |
---|
97 | pelaaja4.Image = LoadImage("Pelaaja4"); |
---|
98 | pelaaja4.CollisionIgnoreGroup = 4; |
---|
99 | |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(-200, 0)); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0)); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(200, 0)); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0)); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, -200)); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0)); |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 200)); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0)); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja4); |
---|
109 | } |
---|
110 | PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka) |
---|
111 | { |
---|
112 | PhysicsObject Pelaaja = new PhysicsObject(18, 18); |
---|
113 | Pelaaja.Restitution = 0.01; |
---|
114 | Pelaaja.AngularDamping = 1; |
---|
115 | Pelaaja.Position = paikka; |
---|
116 | Pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
117 | Add(Pelaaja); |
---|
118 | return Pelaaja; |
---|
119 | |
---|
120 | } |
---|
121 | void Ammu(PhysicsObject pelaaja) |
---|
122 | { |
---|
123 | PhysicsObject bullet = new PhysicsObject(LoadImage("bullet")); |
---|
124 | Add(bullet); |
---|
125 | // AddCollisionHandler(bullet, CollisionHandler.ExplodeObject(100, false)); |
---|
126 | AddCollisionHandler(bullet, CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
127 | bullet.Position = pelaaja.Position; |
---|
128 | bullet.Angle = pelaaja.Angle; |
---|
129 | bullet.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; |
---|
130 | Vector suunta = Vector.FromLengthAndAngle(ampumisnopeus, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); |
---|
131 | bullet.Hit(suunta); |
---|
132 | |
---|
133 | } |
---|
134 | void Liike(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
135 | { |
---|
136 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
137 | if (nopeus.Magnitude != 0) |
---|
138 | { |
---|
139 | pelaaja.Angle = nopeus.Angle - Angle.RightAngle; |
---|
140 | } |
---|
141 | } |
---|
142 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
145 | palikka.Position = paikka; |
---|
146 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
147 | palikka.Color = Color.White; |
---|
148 | Add(palikka); |
---|
149 | } |
---|
150 | } |
---|