source: 2012/23/JimB/NameInPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending.cs @ 2794

Revision 2794, 5.9 KB checked in by jijoback, 10 years ago (diff)

luoteja!!

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class NameinPending : PhysicsGame
10{
11
12    double ampumisnopeus = 500;
13
14    public override void Begin()
15    {
16        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
17        LuoKentta();
18
19
20
21
22
23
24        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
25    }
26    void LuoKentta()
27    {
28        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("level");
29        //TileMap pelaaja = TileMap.FromLevelAsset("level");
30        ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka);
31        ruudut.SetTileMethod('s', LuoPalikka);
32        ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja1);
33        ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja2);
34        ruudut.SetTileMethod('3', LuoPelaaja3);
35        ruudut.SetTileMethod('4', LuoPelaaja4);
36        ruudut.Execute(25, 25);
37
38        Level.BackgroundColor = Color.DarkBrown;
39        Camera.ZoomToLevel();
40    }
41
42    void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
43    {
44
45        PhysicsObject pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka);
46        pelaaja1.Image = LoadImage("Pelaaja1");
47
48        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike,null,pelaaja1, new Vector(-200,0));
49        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
50        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(200, 0));
51        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
52        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, -200));
53        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
54        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 200));
55        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
56        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja1);       
57    }
58    void Ammu(PhysicsObject pelaaja)
59    {
60        PhysicsObject bullet = new PhysicsObject(LoadImage("bullet"));
61        Add(bullet);
62        bullet.Position = pelaaja.Position;
63        Vector suunta = Vector.FromLengthAndAngle(ampumisnopeus, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle);
64        bullet.Hit(suunta);
65
66    }
67    void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69
70        PhysicsObject pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka);
71        pelaaja2.Image = LoadImage("Pelaaja2");
72
73        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(-200, 0));
74        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
75        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(200, 0));
76        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, -200));
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 200));
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
81    }
82    void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
83    {
84
85        PhysicsObject pelaaja3 = LuoPelaaja(paikka);
86        pelaaja3.Image = LoadImage("Pelaaja3");
87
88        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(-200, 0));
89        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0));
90        Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(200, 0));
91        Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0));
92        Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, -200));
93        Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0));
94        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 200));
95        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja3, new Vector(0, 0));
96    }
97    void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
98    {
99
100        PhysicsObject pelaaja4 = LuoPelaaja(paikka);
101        pelaaja4.Image = LoadImage("Pelaaja4");
102
103        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(-200, 0));
104        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
105        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(200, 0));
106        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
107        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, -200));
108        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
109        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 200));
110        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
111    }
112    PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka)
113    {
114        PhysicsObject Pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(16, 16);
115        Pelaaja.Position = paikka;
116        Pelaaja.Shape = Shape.Circle;
117        Add(Pelaaja);
118        return Pelaaja;
119
120    }
121
122    void Liike(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
123    {
124        pelaaja.Velocity = nopeus;
125        if (nopeus.Magnitude != 0)
126        {
127            pelaaja.Angle = nopeus.Angle - Angle.RightAngle;
128        }
129    }
130    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
131    {
132        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
133        palikka.Position = paikka;
134        palikka.Shape = Shape.Rectangle;
135        palikka.Color = Color.White;
136        Add(palikka);
137    }
138}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.