source: 2012/23/JimB/NameInPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending/NameinPending.cs @ 2793

Revision 2793, 5.4 KB checked in by jijoback, 10 years ago (diff)

uusipeli

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class NameinPending : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject Palikka;
12    PhysicsObject Pelaaja1;
13
14    public override void Begin()
15    {
16        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
17        LuoKentta();
18
19
20
21
22
23
24        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
25    }
26    void LuoKentta()
27    {
28        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("level");
29        //TileMap pelaaja = TileMap.FromLevelAsset("level");
30        ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka);
31        ruudut.SetTileMethod('s', LuoPalikka);
32        ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja1);
33        //ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja2);
34        //ruudut.SetTileMethod('3', LuoPelaaja3);
35        //ruudut.SetTileMethod('4', LuoPelaaja4);
36        ruudut.Execute(25, 25);
37
38        Level.BackgroundColor = Color.DarkBrown;
39        Camera.ZoomToLevel();
40    }
41
42    void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkes)
43    {
44
45        PhysicsObject pelaaja1 = LuoPelaaja(paikka);
46        pelaaja1.Image = LoadImage("Pelaaja1");
47
48        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike,null,pelaaja1, new Vector(-200,0));
49        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
50        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(200, 0));
51        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
52        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, -200));
53        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
54        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 200));
55        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
56        //pelaajan 1 ase ...
57       
58    }
59    void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkes)
60    {
61
62        PhysicsObject pelaaja2 = LuoPelaaja(paikka);
63        pelaaja2.Image = LoadImage("Pelaaja2");
64
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(-200, 0));
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
67        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(200, 0));
68        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
69        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, -200));
70        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
71        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 200));
72        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja2, new Vector(0, 0));
73    }
74    void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkes)
75    {
76
77        PhysicsObject pelaaja3 = LuoPelaaja(paikka);
78        pelaaja3.Image = LoadImage("Pelaaja1");
79
80        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(-200, 0));
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
82        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(200, 0));
83        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
84        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, -200));
85        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
86        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 200));
87        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja1, new Vector(0, 0));
88    }
89    void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkes)
90    {
91
92        PhysicsObject pelaaja4 = LuoPelaaja(paikka);
93        pelaaja4.Image = LoadImage("Pelaaja4");
94
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(-200, 0));
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
97        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(200, 0));
98        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
99        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, -200));
100        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
101        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 200));
102        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liike, null, pelaaja4, new Vector(0, 0));
103    }
104    PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka)
105    {
106        PhysicsObject Pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(16, 16);
107        Pelaaja.Position = paikka;
108        Pelaaja.Shape = Shape.Circle;
109        Add(Pelaaja);
110        return Pelaaja;
111
112    }
113
114    void Liike(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
115    {
116        pelaaja.Velocity = nopeus;
117    }
118    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
119    {
120        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
121        palikka.Position = paikka;
122        palikka.Shape = Shape.Rectangle;
123        palikka.Color = Color.White;
124        Add(palikka);
125    }
126}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.