1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class The_Game_of_Rooms : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | DoubleMeter elamaMittari; |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja; |
---|
13 | bool onTikkaat = false; |
---|
14 | IntMeter AmmusLaskuri; |
---|
15 | |
---|
16 | public override void Begin() |
---|
17 | { |
---|
18 | luoKentta(); |
---|
19 | |
---|
20 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
21 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
22 | |
---|
23 | } |
---|
24 | void luoKentta() |
---|
25 | { |
---|
26 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("The Game Of Rooms (map1)"); |
---|
27 | |
---|
28 | Elama(); |
---|
29 | |
---|
30 | ruudut.SetTileMethod('=', luoseina); |
---|
31 | ruudut.SetTileMethod('t', luotikkaat); |
---|
32 | ruudut.SetTileMethod('L', luolopetus); |
---|
33 | ruudut.SetTileMethod('V', luovihu); |
---|
34 | ruudut.SetTileMethod('P', luopelaaja); |
---|
35 | ruudut.SetTileMethod('A', luoammus); |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod('H', luoelama); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod('D', luoovi); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod('S', luoseina2); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod('R', luoseina3); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod('B', luoseina4); |
---|
41 | ruudut.SetTileMethod('E', luoseina5); |
---|
42 | ruudut.SetTileMethod('*', luoseina6); |
---|
43 | ruudut.SetTileMethod('?', luoseina7); |
---|
44 | ruudut.SetTileMethod('<', luoseina8); |
---|
45 | ruudut.SetTileMethod('>', luoseina9); |
---|
46 | ruudut.SetTileMethod('&', luoseina10); |
---|
47 | ruudut.SetTileMethod('O', luoseina11); |
---|
48 | ruudut.SetTileMethod('Y', luoseina12); |
---|
49 | ruudut.SetTileMethod('8', luoseina13); |
---|
50 | ruudut.SetTileMethod('9', luoseina14); |
---|
51 | ruudut.SetTileMethod('7', luoseina15); |
---|
52 | ruudut.SetTileMethod('1', luoseina16); |
---|
53 | ruudut.SetTileMethod('2', luoseina17); |
---|
54 | ruudut.SetTileMethod('B', luoseina18); |
---|
55 | ruudut.Execute(); |
---|
56 | |
---|
57 | Laskuri(); |
---|
58 | |
---|
59 | Level.BackgroundColor = Color.White; |
---|
60 | |
---|
61 | Surface vasenReuna = Surface.CreateLeft(Level, 30, 30, 10); |
---|
62 | vasenReuna.Color = Color.Black; |
---|
63 | Add(vasenReuna); |
---|
64 | Surface oikeaReuna = Surface.CreateRight(Level, 30, 30, 10); |
---|
65 | oikeaReuna.Color = Color.Black; |
---|
66 | Add(oikeaReuna); |
---|
67 | Surface yläReuna = Surface.CreateTop(Level, 30, 30, 10); |
---|
68 | yläReuna.Color = Color.Black; |
---|
69 | Add(yläReuna); |
---|
70 | Surface alaReuna = Surface.CreateBottom(Level, 30, 30, 10); |
---|
71 | alaReuna.Color = Color.Black; |
---|
72 | Add(alaReuna); |
---|
73 | |
---|
74 | Gravity = new Vector(0, -800); |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | void luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double pituus) |
---|
78 | { |
---|
79 | pelaaja = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
80 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
81 | pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
82 | pelaaja.Color = Color.ForestGreen; |
---|
83 | Image peluri = LoadImage("The Room Fighter"); |
---|
84 | pelaaja.RightIdleAnimation = peluri; |
---|
85 | pelaaja.LeftIdleAnimation = Image.Mirror(peluri); |
---|
86 | pelaaja.LeftWalkingAnimation = new Animation(Image.Mirror(peluri)); |
---|
87 | pelaaja.RightWalkingAnimation = new Animation(peluri); |
---|
88 | Add(pelaaja); |
---|
89 | |
---|
90 | Timer Ajastin = new Timer(); |
---|
91 | Ajastin.Interval = 0.1; |
---|
92 | Ajastin.Timeout += Laitakiipeaan; |
---|
93 | Ajastin.Start(); |
---|
94 | |
---|
95 | AddCollisionHandler(pelaaja, "pöö", PelaajaAuts); |
---|
96 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Enu", Elamapakki); |
---|
97 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Ammuu", ammusPakki); |
---|
98 | |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, |
---|
100 | Kavele, null, -100.0); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, |
---|
102 | Kavele, null, 100.0); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, |
---|
104 | Hyppaa, null, 100.0); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, Ammu, null); |
---|
106 | |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void luoseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, korkeus); |
---|
112 | seina.Position = paikka; |
---|
113 | seina.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
114 | seina.Color = Color.Black; |
---|
115 | seina.Image = LoadImage("seina1"); |
---|
116 | Add(seina); |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | void luoseina2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
120 | { |
---|
121 | PhysicsObject seina2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, 47.5); |
---|
122 | seina2.Position = paikka; |
---|
123 | seina2.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
124 | seina2.Image = LoadImage ("seinaA"); |
---|
125 | seina2.Color = Color.Red; |
---|
126 | Add(seina2); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void luoseina3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
130 | { |
---|
131 | PhysicsObject seina3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
132 | seina3.Position = paikka; |
---|
133 | seina3.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
134 | seina3.Image = LoadImage("seinaB"); |
---|
135 | Add(seina3); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | void luoseina4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
139 | { |
---|
140 | PhysicsObject seina4 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
141 | seina4.Position = paikka; |
---|
142 | seina4.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
143 | seina4.Image = LoadImage("seinaC"); |
---|
144 | Add(seina4); |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | void luoseina5(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
148 | { |
---|
149 | PhysicsObject seina5 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
150 | seina5.Position = paikka; |
---|
151 | seina5.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
152 | seina5.Image = LoadImage("seinaD"); |
---|
153 | Add(seina5); |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void luoseina6(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
157 | { |
---|
158 | PhysicsObject seina6 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
159 | seina6.Position = paikka; |
---|
160 | seina6.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
161 | seina6.Image = LoadImage("seinaE"); |
---|
162 | Add(seina6); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void luoseina7(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
166 | { |
---|
167 | PhysicsObject seina7 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
168 | seina7.Position = paikka; |
---|
169 | seina7.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
170 | seina7.Image = LoadImage("seinaF"); |
---|
171 | Add(seina7); |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | void luoseina8(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
175 | { |
---|
176 | PhysicsObject seina8 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
177 | seina8.Position = paikka; |
---|
178 | seina8.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
179 | seina8.Image = LoadImage("seinaH"); |
---|
180 | Add(seina8); |
---|
181 | } |
---|
182 | |
---|
183 | void luoseina9(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
184 | { |
---|
185 | PhysicsObject seina9 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
186 | seina9.Position = paikka; |
---|
187 | seina9.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
188 | seina9.Image = LoadImage("seinaI"); |
---|
189 | Add(seina9); |
---|
190 | } |
---|
191 | |
---|
192 | void luoseina10(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
193 | { |
---|
194 | PhysicsObject seina10 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
195 | seina10.Position = paikka; |
---|
196 | seina10.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
197 | seina10.Image = LoadImage("seinaJ"); |
---|
198 | Add(seina10); |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | void luoseina11(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
202 | { |
---|
203 | PhysicsObject seina11 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
204 | seina11.Position = paikka; |
---|
205 | seina11.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
206 | seina11.Image = LoadImage("seinaO"); |
---|
207 | Add(seina11); |
---|
208 | } |
---|
209 | |
---|
210 | void luoseina12(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
211 | { |
---|
212 | PhysicsObject seina12 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
213 | seina12.Position = paikka; |
---|
214 | seina12.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
215 | seina12.Image = LoadImage("seinaY"); |
---|
216 | Add(seina12); |
---|
217 | } |
---|
218 | |
---|
219 | void luoseina13(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
220 | { |
---|
221 | PhysicsObject seina13 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
222 | seina13.Position = paikka; |
---|
223 | seina13.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
224 | seina13.Image = LoadImage("seina8"); |
---|
225 | Add(seina13); |
---|
226 | } |
---|
227 | |
---|
228 | void luoseina14(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
229 | { |
---|
230 | PhysicsObject seina14 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
231 | seina14.Position = paikka; |
---|
232 | seina14.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
233 | seina14.Image = LoadImage("seinapöö"); |
---|
234 | Add(seina14); |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | void luoseina15(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
238 | { |
---|
239 | PhysicsObject seina15 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
240 | seina15.Position = paikka; |
---|
241 | seina15.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
242 | seina15.Image = LoadImage("seinavain"); |
---|
243 | Add(seina15); |
---|
244 | } |
---|
245 | |
---|
246 | void luoseina16(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
247 | { |
---|
248 | PhysicsObject seina16 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
249 | seina16.Position = paikka; |
---|
250 | seina16.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
251 | seina16.Image = LoadImage("seinamuutos"); |
---|
252 | Add(seina16); |
---|
253 | } |
---|
254 | |
---|
255 | void luoseina17(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
256 | { |
---|
257 | PhysicsObject seina17 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
258 | seina17.Position = paikka; |
---|
259 | seina17.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
260 | seina17.Image = LoadImage("seinapaljon"); |
---|
261 | Add(seina17); |
---|
262 | } |
---|
263 | |
---|
264 | void luoseina18(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
265 | { |
---|
266 | PhysicsObject seina18 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
267 | seina18.Position = paikka; |
---|
268 | seina18.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
269 | seina18.Image = LoadImage("seinakello"); |
---|
270 | Add(seina18); |
---|
271 | } |
---|
272 | |
---|
273 | void luotikkaat(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
274 | { |
---|
275 | PhysicsObject tikkaat = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 49); |
---|
276 | tikkaat.Position = paikka; |
---|
277 | tikkaat.Shape = Shape.Heart; |
---|
278 | tikkaat.Color = Color.Blue; |
---|
279 | tikkaat.Tag = "kello"; |
---|
280 | tikkaat.Image = LoadImage("Tikkaat"); |
---|
281 | tikkaat.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
282 | Add(tikkaat); |
---|
283 | } |
---|
284 | |
---|
285 | void luolopetus(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
286 | { |
---|
287 | PhysicsObject lopetus = PhysicsObject.CreateStaticObject(60, 50); |
---|
288 | lopetus.Position = paikka; |
---|
289 | lopetus.Color = Color.DarkBrown; |
---|
290 | lopetus.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
291 | lopetus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
292 | Add(lopetus); |
---|
293 | |
---|
294 | } |
---|
295 | |
---|
296 | void luovihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
297 | { |
---|
298 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
299 | vihu.Position = paikka; |
---|
300 | vihu.Color = Color.Crimson; |
---|
301 | vihu.Shape = Shape.Octagon; |
---|
302 | vihu.Image = LoadImage("The Room Enemy"); |
---|
303 | vihu.IgnoresGravity = true; |
---|
304 | vihu.Tag = "pöö"; |
---|
305 | |
---|
306 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(); |
---|
307 | vihu.Brain = seuraajanAivot; |
---|
308 | seuraajanAivot.Target = pelaaja; |
---|
309 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
310 | seuraajanAivot.Speed = 100; |
---|
311 | seuraajanAivot.TargetFollowDistance = 200; |
---|
312 | seuraajanAivot.FollowAlways = false; |
---|
313 | seuraajanAivot.TargetCloseDistance = 0; |
---|
314 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
315 | |
---|
316 | Add(vihu); |
---|
317 | } |
---|
318 | |
---|
319 | void luoammus(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
320 | { |
---|
321 | PhysicsObject ammuspaketti = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
322 | ammuspaketti.Position = paikka; |
---|
323 | ammuspaketti.Color = Color.Black; |
---|
324 | ammuspaketti.Shape = Shape.Diamond; |
---|
325 | ammuspaketti.Image = LoadImage("Ammuksia"); |
---|
326 | ammuspaketti.Tag = "Ammuu"; |
---|
327 | Add(ammuspaketti); |
---|
328 | } |
---|
329 | |
---|
330 | void luoelama(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
331 | { |
---|
332 | PhysicsObject elama = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
333 | elama.Position = paikka; |
---|
334 | elama.Color = Color.Emerald; |
---|
335 | elama.Shape = Shape.Diamond; |
---|
336 | elama.Image = LoadImage("Elma"); |
---|
337 | elama.Tag = "Enu"; |
---|
338 | Add(elama); |
---|
339 | } |
---|
340 | |
---|
341 | void luoovi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
342 | { |
---|
343 | PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(40, 50); |
---|
344 | ovi.Position = paikka; |
---|
345 | ovi.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
346 | ovi.Image = LoadImage("Yks Ovi"); |
---|
347 | ovi.Tag = "ovin"; |
---|
348 | ovi.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
349 | ovi.Color = Color.DarkBrown; |
---|
350 | Add(ovi); |
---|
351 | } |
---|
352 | |
---|
353 | void Kavele( double nopeus ) |
---|
354 | { |
---|
355 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
356 | } |
---|
357 | |
---|
358 | void Hyppaa(double voima) |
---|
359 | { |
---|
360 | if (onTikkaat == false) |
---|
361 | { |
---|
362 | pelaaja.Jump(voima); |
---|
363 | } |
---|
364 | else |
---|
365 | { |
---|
366 | pelaaja.Push(new Vector(0, 1500)); |
---|
367 | |
---|
368 | } |
---|
369 | } |
---|
370 | |
---|
371 | void Ammu() |
---|
372 | { |
---|
373 | if (AmmusLaskuri.Value < 1) return; |
---|
374 | |
---|
375 | Projectile ammus = new Projectile(4.0, 4.0, Color.Black); |
---|
376 | ammus.Y = pelaaja.Y + 9; |
---|
377 | ammus.X = pelaaja.X + 26 * pelaaja.FacingDirection.Vector.X; |
---|
378 | ammus.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
379 | ammus.Image = LoadImage("Ammus"); |
---|
380 | ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
381 | AddCollisionHandler(ammus, ammuksentormays); |
---|
382 | Add(ammus); |
---|
383 | AmmusLaskuri.Value--; |
---|
384 | Vector ase = new Vector(pelaaja.FacingDirection.Vector.X * 10000.0, 0.0); |
---|
385 | ammus.Hit(ase); |
---|
386 | } |
---|
387 | |
---|
388 | void PelaajaAuts(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pöö) |
---|
389 | { |
---|
390 | MessageDisplay.Add("ARGH!"); |
---|
391 | elamaMittari.Value--; |
---|
392 | |
---|
393 | if (elamaMittari.Value < 1) |
---|
394 | { |
---|
395 | pelaaja.Destroy(); |
---|
396 | } |
---|
397 | } |
---|
398 | |
---|
399 | void Elama() |
---|
400 | { |
---|
401 | elamaMittari = new DoubleMeter(5); |
---|
402 | elamaMittari.MaxValue = 5; |
---|
403 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(100, 10); |
---|
404 | elamaPalkki.BindTo(elamaMittari); |
---|
405 | Add(elamaPalkki); |
---|
406 | |
---|
407 | elamaPalkki.X = Screen.Right - 100; |
---|
408 | elamaPalkki.Y = Screen.Top + -100; |
---|
409 | elamaPalkki.Angle = Angle.RightAngle; |
---|
410 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
411 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
412 | elamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
413 | elamaMittari.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
414 | |
---|
415 | } |
---|
416 | |
---|
417 | void ElamaLoppui(double mittarinarvo) |
---|
418 | { |
---|
419 | MessageDisplay.Add("You are dead! MUAHAHAHAA!"); |
---|
420 | } |
---|
421 | |
---|
422 | void Elamapakki(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject enu) |
---|
423 | { |
---|
424 | if (elamaMittari.Value > 4) |
---|
425 | { |
---|
426 | return; |
---|
427 | } |
---|
428 | |
---|
429 | |
---|
430 | |
---|
431 | elamaMittari.Value++; |
---|
432 | enu.Destroy(); |
---|
433 | } |
---|
434 | |
---|
435 | void ammuksentormays(PhysicsObject ammus, PhysicsObject vihu) |
---|
436 | { |
---|
437 | if (vihu.Tag.ToString() == "pöö") |
---|
438 | vihu.Destroy(); |
---|
439 | if (vihu != pelaaja && vihu.Tag.ToString() != "ovin") |
---|
440 | ammus.Destroy(); |
---|
441 | } |
---|
442 | |
---|
443 | void ammusPakki(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Ammuu) |
---|
444 | { |
---|
445 | if (AmmusLaskuri.Value > 19) return; |
---|
446 | |
---|
447 | AmmusLaskuri.Value = AmmusLaskuri.Value +3; |
---|
448 | Ammuu.Destroy(); |
---|
449 | } |
---|
450 | |
---|
451 | void Laitakiipeaan() |
---|
452 | { |
---|
453 | |
---|
454 | if (this.GetObjectAt(pelaaja.Position, "kello", 0.0) == null) |
---|
455 | { |
---|
456 | pelaaja.IgnoresGravity = false; |
---|
457 | onTikkaat = false; |
---|
458 | } |
---|
459 | else |
---|
460 | { |
---|
461 | pelaaja.IgnoresGravity = true; |
---|
462 | onTikkaat = true; |
---|
463 | } |
---|
464 | |
---|
465 | } |
---|
466 | |
---|
467 | void Laskuri() |
---|
468 | { |
---|
469 | AmmusLaskuri = new IntMeter(6, 0, 20); |
---|
470 | |
---|
471 | Label ammusNaytto = new Label(); |
---|
472 | ammusNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
473 | ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
474 | ammusNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
475 | ammusNaytto.Color = Color.Red; |
---|
476 | |
---|
477 | ammusNaytto.BindTo(AmmusLaskuri); |
---|
478 | Add (ammusNaytto); |
---|
479 | } |
---|
480 | |
---|
481 | } |
---|
482 | |
---|