source: 2012/11-17/TuukkaT/Delta/Delta/Delta.cs @ 3882

Revision 3882, 5.0 KB checked in by jotapoti, 7 years ago (diff)

Deltan versio 17.11.2012 iltapäivällä.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Delta : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    PhysicsObject kasi2;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LisaaNappaimet();
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 1.0;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja2);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.Green;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Image = tahtiKuva;
62        tahti.Tag = "tahti";
63        Add(tahti);
64    }
65
66    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*2, korkeus*4);
69        pelaaja1.Position = paikka;
70        pelaaja1.Mass = 4.0;
71        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
72        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
73        Add(pelaaja1);
74    }
75
76    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 2, korkeus * 4);
79        pelaaja2.Position = paikka;
80        pelaaja2.Mass = 4.0;
81        pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
82        pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 2;
83        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
84        Add(pelaaja2);
85    }
86
87    void LisaaNappaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
91
92        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
96        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Pressed, Lyo, "Lyönti1", pelaaja2);
99
100        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
101
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
103        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
104        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
105
106        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
107    }
108
109    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Walk(nopeus);
112    }
113
114    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Jump(nopeus);
117    }
118
119    void Lyo(PlatformCharacter hahmo)
120    {
121        if (kasi2 != null) kasi2.Destroy();
122        kasi2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 20.0);
123        kasi2.Shape = Shape.Rectangle;
124        kasi2.X = hahmo.Left + 20.0;
125        kasi2.Y = hahmo.Y;
126        kasi2.Restitution = 1.0;
127        //kasi2.IgnoresCollisionResponse = true;
128        kasi2.CollisionIgnoreGroup = 2;
129        AddCollisionHandler(pelaaja1,kasi2, Pelaajan2kasiTormaaPelaajaan1);
130        //AxleJoint liitos = new AxleJoint(pelaaja2, kasi2);
131        Add(kasi2);
132
133    }
134
135    void Pelaajan2kasiTormaaPelaajaan1(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kasi)
136    {
137        MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 osui pelaajaan 1!!!");
138    }
139
140    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
141    {
142        maaliAani.Play();
143        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
144        tahti.Destroy();
145    }
146}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.