source: 2012/10-20/LeoL/Super Mario classic/Super Mario classic/Super Mario classic/Super_Mario_classic.cs @ 3909

Revision 3909, 5.7 KB checked in by tojukarp, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Super_Mario_classic : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image Vihukuva = LoadImage("Morton jr");
17    Image maalinKuva = LoadImage("Star");
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("Toad");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("Coin");
20    // mario = Image.Mirror(pelaajanKuva);
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22    Image PalikkanKuva = LoadImage("Dirt");
23   
24    // Pelin alussa ollaan kentässä 1
25    int kenttaNro = 1;
26   
27    public override void Begin()
28    {
29        IsFullScreen = false;
30        kenttaNro = 3;
31        SeuraavaKentta();
32    }
33    void SeuraavaKentta()
34    {
35        ClearAll ();
36
37        if (kenttaNro == 1)
38        {
39            LuoKentta("Kentta1");
40            Level.BackgroundColor = Color.SkyBlue;
41        }
42        else if (kenttaNro == 2)
43        { 
44            LuoKentta("kentta2");
45            Level.BackgroundColor = Color.Black;
46        }
47        else if (kenttaNro == 3) 
48        {
49            LuoKentta("Kentta3");
50            Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.Black);
51        }
52        else if (kenttaNro > 3) Exit();
53
54    }
55
56    void LuoKentta(string kenttatiedosto)
57    {
58        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto);
59        kentta.SetTileMethod(Color.Gray, LisaaTaso);
60        kentta.SetTileMethod(Color.Orange, LisaaTahti);
61        kentta.SetTileMethod(Color.Red, LisaaPelaaja);
62        kentta.SetTileMethod(Color.Gold, LisaaMaali);
63        kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF21"), LisaaVihu);
64        //kentta.SetTileMethod('s', LisaaDeath);
65        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
66        Level.CreateBorders();
67       
68           
69
70        LisaaNappaimet();
71
72        Camera.Follow(pelaaja1);
73        Camera.ZoomFactor = 1.2;
74        Camera.StayInLevel = true;
75
76        Gravity = new Vector(0, -1000);
77    }
78    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
81        taso.Position = paikka;
82        taso.Image = maalinKuva;
83        Add(taso);
84        taso.Tag = "Star";
85    }
86    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
89        taso.Position = paikka;
90        taso.Image = PalikkanKuva;
91        Add(taso);
92    }
93
94    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
95    {
96        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
97        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
98        tahti.Position = paikka;
99        tahti.Image = tahtiKuva;
100        tahti.Tag = "Coin";
101        Add(tahti);
102    }
103
104    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
105    {
106        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
107        pelaaja1.Position = paikka;
108        pelaaja1.Mass = 4.0;
109        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
110        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Coin", TormaaTahteen);
111        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Star", TormaaMaaliin);
112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Morton jr", TormaaVihuun);
113
114        Add(pelaaja1);
115    }
116
117    void LisaaNappaimet()
118    {
119        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
120        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
121
122        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
123        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
124        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
125
126        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
127
128        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
129        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
130        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
131
132        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
133    }
134
135    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
136    {
137        hahmo.Walk(nopeus);
138    }
139
140    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
141    {
142        hahmo.Jump(nopeus);
143    }
144
145    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
146    {
147        maaliAani.Play();
148       
149        tahti.Destroy();
150    }
151
152    void TormaaMaaliin(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject maali)
153    {
154        kenttaNro++;
155        SeuraavaKentta();
156    }
157
158    void TormaaVihuun(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject vihu)
159    {
160        if (Math.Abs(tormaaja.Bottom - vihu.Top) < 2)
161        {
162            vihu.Destroy();
163        }
164        else
165        {
166            tormaaja.Destroy();
167        }
168    }
169
170    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
171    {
172        PlatformCharacter Vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
173       
174        Vihu.Position = paikka;
175        Vihu.Image = Vihukuva;
176        Vihu.Tag = "Morton jr";
177        Vihu.Height = korkeus * 1.5;
178        Vihu.Width = leveys * 1.5;
179        Vihu.Mass = 100;   
180        Add(Vihu);
181        PlatformWandererBrain TasoAivot = new PlatformWandererBrain();
182        TasoAivot.Speed = 100;
183        Vihu.Brain = TasoAivot;
184
185    }
186
187}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.